Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
vw-l.jpg

Volkswagen

Volkswagen, или накратко казано VW, е един от най-големите немски производители. Концернът не произвежда различни модели автомобили единствено за немския пазар, но също така е разширил своята дейност и е представен по целия свят. Едни от най-продаваните модели, като например „бръмбара“ на VW, VW Golf или Типовете 1 и 2, са застъпени в много области във всички краища на света. Volkswagen се ражда посредством идея по времето на Третия Райх, която иска да наложи „моторизация на масите“. През 1934-а се взема решението да се конструира VW (в превод кола на народа) за „всеки човек“. Три години по-късно се появява седалището на предприятието в Долна Саксония и около него започва да се развива цял град – така се ражда Волфсбург. Бръмбарът – първият автомобил, който се конструира тук, има задачата да бъде достъпен за „всеки човек“ срещу 990 тогавашни марки. След края на Втората световна война ръководството на предприятието се предава на британското военно управление. В този момент започва серийното производство на VW под ръководството на майор Хирст. Само две години по-късно се появява първият комерсиален износ на серийни VW автомобили. Така са поставени основите на успеха на VW бръмбара, който по-късно става символ на германското икономическо чудо. През 1950-а с въвеждането на Тип 2 се разширява производствената палитра с един нов модел – Transporter се радва на голяма обич, затова и скоро след това в Хановер се появява собствено производствено звено за Тип 2. Положен е крайъгълният камък на днешната марка комерсиални превозни средства. През същата година VW започва своята световна експанзия. Като за началото на интернационализацията са построени търговски обекти в Канада и Бразилия. Незабавно след това те са последвани от седалища в Австралия и Мексико. През 1955-а заводът във Волфсбург отпразнува производството на милионния автомобил с марката Volkswagen. Пет години след това, през 1960-а, правният статут на концерна се променя в акционерно дружество. Концернът VW влиза в горния клас автомобили чрез купуването на дъщерното дружество „Auto Union GmbH” на богатия и пълен с традиции Daimler Benz, което се анексира като самостоятелно дъщерно дружество в концерна. През август 1969-а то се слива с NSU Motorenwerke AG и от 1985-а се носи името "Audi AG". През 1972-а Volkswagen вече е абониран за успеха с повече 15 милиона произведени единици, а Бръмбарът се радва на удивителен успех – от нито един модел преди това толкова много модели не са стигали до „обикновения човек“. Една година по-късно с новия Passat VW започва нова производствена серия и налага различни иновации и мащаби, както и нов принцип на конструиране на всички следващи модели. Успешната серия продължава и през 1974-а с VW Golf, който бързо се превръща в хит по продажби и се оказва успешен приемник на Бръмбара. През 1986-а VW поема фирмата SEAT, която действа като самостоятелно дъщерно дружество, а по-късно и Skoda влиза в семейството на VW концерна. С развитието на VW Lupo Volkswagen успява да конструира първите трилитрови серийни автомобили. Придобиването на „Bentley Motor Cars Limited” прави възможно влизането в сегмента на луксозните коли. Днес в концерна VW са обединени три марки: Volkswagen-Pkw, Skoda, Bentley и Bugatti. Втората група марки се състои от марките Audi, SEAT и Lamborghini, а третата група се представя като самостоятелната група на комерсиалните превозни средства.