Преминете към основното съдържание
Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo – много малък, но и много надежден

Популярността на малките коли, която се зароди в началото на 90-те години на миналия век, продължава да расте с всеки изминал ден. Един от отличаващите се модели на пазара е Lupo – представителят на Volkswagen в свръхкомпактния клас, чието производство стартира през 1998 г.

Едно по-специално мини

Малкият автомобил използва платформата на Polo и се предлага като хечбек с 2 врати. Макар и да присъства в най-ниската възможна категория, Volkswagen Lupo определено е с едни гърди пред останалите си конкуренти, що се отнася до качествената изработка. Малкото му купе притежава завидна здравина на всички елементи по екстериора, а козметични проблеми като ръжда и корозия се забелязват само при екземпляри, внасяни от страни със сурови зимни условия, чиито препарати разрушават и най-масивната повърхност. Цялостният дизайн също не е за подценяване. Малко компактни коли от края на деветдесетте могат да се похвалят с такива симпатични форми, станали фаворит при нежната половина от любителите шофьори. Интериорът е почти идентичен с този на по-големия му събрат – изключително приветлив, модерен и изработен перфектно до най-малкия детайл и почти неразличим от нов, въпреки изминалите почти 20 години от създаването му. В предния дял немското мини изненадва приятно с почти огромното място, но както се очаква, задната част и багажникът страдат от липсата на адекватно пространство. Салонът изглежда доста семпло, но удобството на седалките рязко променя всички лоши чувства към добро. Преобладаващият пакет с оборудване включва ел. стъкла и огледала, климатик и антиблокираща система, а в по-скъпите варианти са налични също тракшън контрол, ESP и климатроник. Двигателите, които се монтират по стандарт във Volkswagen Lupo, са бензиновите 1.0 (50 к. с.), 1.4 (60 к. с.), 1.4 16V (75 к. с.), 1.4 16V Sport (100 к. с.), 1.4 FSI (105 к. с.) и 1.6 GTI 16V (125 к. с.), както и дизеловите 1.2 TDI 3L (61 к. с.), 1.4 TDI (75 к. с.) и 1.7 SDI (60 к. с.) с избор от общо четири скоростни кутии – две ръчни и две автоматични. Цялата гама агрегати е добре известна със своята изключителна надеждност. По-големите и мощни мотори със сигурност биха се харесали на привържениците на бързи скорости. Дори и вентилирания 1.4-литров двигател е предостатъчен за пъргавото придвижване на малкото возило, а поглеждайки към по-сериозните предложения, положението определено става по-добро. Общото между всички агрегати освен здравината е завидната икономия на гориво, която достига своя пик при дизеловата 3L версия. В нея освен мотора са изменени драстично и много компоненти от автомобила. Алуминият тук преобладава като основна съставна част в повечето елементи, на мястото на ръчната трансмисия е монтиран типтроник, добавена е Старт/Стоп система, а цялостната форма на купето е далеч по-аеродинамична отпреди. Всичко това позволява намаляването на теглото на автомобила от 975 до 830 килограма, което в комбинация с и без това икономичния трицилиндров дизел води до 3 литра смесен разход на гориво, който дава и наименованието на тази модификация. Окачването на немското мини е по-меко от очакваното, което предполага сносен комфорт при возене, но и посредствена стабилност на пътя, особено при остри завои. Моделът е спрян от продажба през 2004 г., отстъпвайки мястото си на новия и по-съвременен Volkswagen Fox.

За търсещите компактна кола за градски условия, или просто икономия и надеждност в едно, Lupo е безспорно един от най-добрите варианти. Доказалото се с десетилетия качество на Volkswagen гарантира един наистина дълъг живот на симпатичното мини. Като всеки употребяван автомобил обаче и малкият германец носи със себе си някои болежки, най-често проявяващи се при съединителя и осветлението, цената на които не е главозамайваща, но е добре първоначалните ремонти да бъдат сведени до минимум. Именно затова е повече от препоръчителна пълната автодиагностика, както и обстойният преглед за дефекти по каросерията, които са най-често причинени от немарлива поддръжка.