Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
seat-l.jpg

SEAT

Автомобилна емоция : страст към колите, коли със страст – това е мотото на SEAT. Дъщерната компания на концерна Volkswagen е позната със своите спортни автомобили. Базирани са на доказани VW платформи, но в сравнение предлагат динамични форми на каросерията и ниска цена. При изработката и използваните материали SEAT не правят никакви компромиси, с което и се осигурява качеството на превозните средства. Както и останалите VW марки, и SEAT като употребяван автомобил заслужава поглед от по-близо. Техниката е на ниво с актуалните модели на Audi или VW марките. Испанският автомобилен производител убеждава с добра практичност , висока устойчивост и голяма доза удоволствие при шофирането, предизвикваща емоции във водача. Технология, на която да се насладиш – това гласи актуалното мото на SEAT.

Тези употребявани автомобили са изключително обичани от купувачите

SEAT Altea отпред SEAT Altea отвътре

Защо човек да избере SEAT като може да си купи Volkswagen? Който веднъж е седнал зад волана на SEAT, едва ли ще му липсва VW Golf. Eднаква големина и техника, както при Volkswagen, но също толкова бързо и лесно управление като на Ауди : това показват Leon и останалите модели на SEAT. Също и употребяваните коли са добър избор сравнени със сходните модели на Volkswagen. Примерът SEAT Exeo показва, че качеството на автомобилите от среден клас, произведени между 2008 г. и 2013 г., е същото, на което човек е свикнал с колите, произведени във Волсбург и Инголщад. Въпреки това по отношение на цената испанците продават автомобилите си от няколко стотин до хиляда евро по-евтино от конкуренцията. Също така следните модели на SEAT са хит сред купувачите на употребявани коли:

SEAT Leon отпред SEAT Leon отвътре

SEAT Ibiza : SEAT Ibiza бил първият модел, който испанският автомобилен производител разработил самостоятелно. През 1984 г. на пазара било пуснато първото поколение от малките коли, а междувременно от 2008 г. е налично и четвърто поколение. Основа на актуалните модели е VW Polo платформата. Типично за SEAT Ibiza, който носи името на испанския ваканционен остров, е хетчбек системата. Спортната нотка се вижда не само при елегантния дизайн. Забележителна е и мощността на двигателя, особено при версията Cupra, разполагащ с турбокомпресор и 180 к.с. SEAT Ibiza е наличен и като употребявано спортно купе – към това спада SC версията с три врати.

SEAT Ibiza отстрани SEAT Ibiza отзад

SEAT Leon : В класа на компактните автомобили SEAT Leon е повече от един технически близнак на VW Golf, макар че и двете при актуалното поколение (при SEAT е трето) използват модулните матрици на Volkswagen. Въпреки че SEAT Leon е наваксал на практическия изпит, спортният стил на карането напомня силно на малко Audi. В допълнение може да се види сравнението: като употребявана кола SEAT е в повечето случаи по-изгодна и това е с максимална мощност. При изпреварването испанските коли са темпераментни, а потреблението на гориво е средно при мощност от 125 к.с. до 150 к.с. за бензинов двигател или 110 к.с. при дизеловите двигатели. Добрата изработка е още един плюс за SEAT Leon, както и голямото пространство за багаж.

SEAT Alhambra : още един близнак, който не бива да крие предимствата си. SEAT Alhambra е базиран на VW Sharan, въпреки че употребяваните автомобили на SEAT се предлагат на по-изгодна цена от подобните VW версии. Първото поколение излязло на пазара през 1996 г. и било произвеждано в продължение на 14 години. От 2010 г. има и следващо поколение, а през 2015 г. моделите са леко външно преработени. Втората линия модели са по-големи и просторни от първоначалната версия. Серийното производство модели предлагат място за пет човека. В сравнение с VW Sharan, SEAT Alhambra не е толкова пищен, но в зависимост от версията човек открива при новите модели ксенонови фарове и помощни системи.

Историята на SEAT: първоначално испанско държавно предприятие, днес част от VW концерна

От 1953 г. колите SEAT се произвеждат, изписани SEAT. Днес испанците са едни от най-големите автомобилни производители в Европа и изнасят автомобили по целия свят. SEAT е акроним, съкращение на Sociedad Española de Automóviles de Turismo , което в превод означава Испанско дружество за леки автомобили. Под това име SEAT била основана на 9 май 1950 г. в Зона Франка – един от индустриалните райони близо до Барселона.

Началото е поставено като държавен концерн и водач на пазара в Испания

По времето на Франко SEAT бил държавно предприятие, което се било съсредоточило върху изработката на автомобили за вътрешния пазар. Чуждестранните марки били държани далеч от вътрешния пазар заради високите мита и били представени компании с испанско и международно участие. То този начин SEAT бързо се развил като водеща марка на пазара. Били произвеждани коли под лиценза на Fiat, тъй като собственото развитие на модели било по-скъпо. Най-обичаният модел на испанците бил SEAT 600, също така наречен Seiscientos. При таксиметровите шофьори SEAT е основна марка. SEAT 1500 е използван често за такси.

Край на сътрудничеството с Fiat и начало на съвместната работа с Volkswagen

С края на режима на Франко Испания се отворила още повече към Европа. Пътищата на SEAT и Fiat се разделили след вътрешни противоречия. От средата на 80-те години се заформило тясно сътрудничество с Volkswagen , което постепенно довело до поглъщане на испанската компания от концерна VW. От SEAT се концентрирали върху експорта и предприели първи опити да се установят на сцената на моторните спортове. Испанският автомобилен производител построил фабрика в Марторел , която при отварянето си била най-модерната от рода си в Европа и бързо се развила като ключова фабрика за многобройните SEAT модели. Въпреки това средата на 90-те години се счита за кризисен период в историята на SEAT. По това време дъщерната фирма на VW била на червено.

Пътят в новото хилядолетие е труден, но многообещаващ

SEAT Mii отвън Поглед в багажника на SEAT Mii

Към края на десетилетието положението на компанията отново се подобрило: новите модели като SEAT Alhambra, SEAT Toledo или SEAT Leon се превърнали в бестселъри. Kъм края на хилядолетието SEAT пуснали нов дизайн. Като част от групата на Audi фокусът бил поставен върху изработката на спортни автомобили на ниски цени. Участието в Световния шампионат за коли и ориентацията към собствено първенство били важна част от стратегията, с която автомобилите на SEAT да станат известни. През 2012 г. било въведено актуалното лого , а новите инклузивни модели SEAT Mii донесли обрат при продажбите. Безбройни външни подобрения, технически иновации, нови решения и компактен джип: SEAT е добре поставен в бъдещето.

Актуални модели на SEAT

Клас автомобили Модел Период на производство Коментари
Малък автомобил SEAT Mii от 2011 г. Вариант на New Small Family проект. Моделът дели с VW и Škoda Citigo една и съща група.
Малък автомобил SEAT Ibiza от 2008 г. (4-то поколение) Подобрение от 2012 г., включващо нови фарове. През 2015 г. са направени технически подобрения на модела.
Среден клас SEAT Exeo от 2008 г. до 2013 г. Каросерията, двигателят и ходовата част са същите като на Audi A4 B7 (години на производство – от 2004 г. до 2008 г.), двигателите произлизат от Audi A4 B8 (години на производство – от 2007 г. до 2015 г.)
Компактен ван SEAT Altea от 2004 г. до 2015 г. Еднаква платформа като тази на VW Golf V, VW Touran, Audi TT и Škoda Octavia. Особен детайл са чистачките на предното стъкло. По-голямата версия (18.7 см. по-дълга), позната като SEAT Altea XL, се е произвеждала между 2006 г. и 2015 г.
Ван Alhambra от 2010 г. (2-ро поколение) Идентичен с VW Sharan II (година на производство – 2010 и по-рано).

Иновация и дизайн: за SEAT е важен всеки детайл

В Мартонел, отдалечен на около 35 км. от Барселона, се намира не просто заводът, в който от 1993 г. се произвеждат повечето от моделите на SEAT, но и центърът за технически разработки. Построен е бил през 1975 г., още когато SEAT е самостоятелна компания и до ден-днешен е в сърцето на всички технически и дизайнерски иновации. Защото, въпреки че SEAT се възползва от всички преимущества на сътрудничеството си с концерна Volkswagen, в Испания не се произвеждат просто копия на VW на по-ниски цени. Независимите изследвания оформят образа на SEAT. Независимо дали употребявани или нови, това се вижда при всички модели на автомобилния производител. В Мартонел се разработват двигатели, щадящи околната среда, както и светлинни технологии. Към това се причисляват например LED фаровете, с които SEAT Leon бил оборудван като първия автомобил в своя клас, или умните приложения за новата Full-Link-Technologie, която свързва автомобила и смартфона.

SEAT Toledo отгоре SEAT Toledo отзад

Освен технологиите важна роля играе и изключителният дизайн. Той е спортен и елегантен, автомобилът прави впечатление още от първи поглед. Всеки дизайн е разработен с много усилия, започвайки с първоначалните щрихи на хартия и така до щрихите на екстериорния и интериорния дизайн. Накъде ще поеме пътешествието за новите модели на SEAT, както и за употребяваните такива на испанците, показва Studie 20V20 : една комбинация от спортен джип и ежедневна семейна кола, изпълнена с електроника и развлекателни елементи. Централният елемент се нарича „Ядрото“ с размер на шайба, чрез който колата се свързва с Facebook приятели от цял свят. Кога ще излезе версията Veinte Veinte, все още не е ясно, но едно е сигурно – че SEAT играе важна роля в концерна VW.

Модели