Преминете към основното съдържание
Volkswagen Phaeton

Volkswagen Phaeton – луксозен, добър и евтин

“Volkswagen Phaeton е луксозен седан, произвеждан от немската фирма от 2002 г. година насам. Phaeton е описван от Volkswagen като висш клас автомобил. Името идва от Phaëton (Фаетон) – синът на Хелиос и океанидата Климена, както и от вида на тялото на автомобила и файтоните, които са предхождали автомобилния фаетон. Производството спря през март 2016 г. като се очаква изцяло електрическо второ поколение. Идеята за Phaeton е на тогавашния президент на Volkswagen Group Фердинанд Пиех. Той иска машина, която да е пряк конкурент на по-престижните Mercedes-Benz и BMW. Причината отчасти е и решението на Mercedes-Benz да се състезава за по-евтините автомобили с A-Class. Освен това Phaeton е по-луксозна лимузина, в сравнение с Audi A8, който е по-спортно ориентиран. Едно от условията на Пиех е наистина забележително – Phaeton трябва да може да бъде шофиран 24 часа със скорост от 300 км/ч при интериорна температура от 50 градуса и вътрешна от 22 градуса. Платформата на автомобила – Volkswagen Group D1 – е споделена с Bentley Continental GT и Bentley Continental Flying Spur. Някои системи като автоматичната трансмисия и двигатели са споделени и с Audi A8. Phaeton е по-тежък, но по-мощен, в сравнение с Audi A8L 4.2 FSI Quattro, но въпреки това ускорява по-бавно и харчи повече гориво. При развитието на автомобила са регистрирани над 100 индивидуални патента, специфични за Phaeton, включително четиризонен климатик и адаптивно пневматично окачване. Двигателите са 3.2-литров VR6 (241 конски сили), 4.2-литров V8 (335 конски сили) и 6.0-литров W12 (420 конски сили), като след 2003 г. има и дизелов мотор – 5.0-литров V10 TDI (313 конски сили), а през 2004 г. е добавен и 3.0-литров V6 TDI (225 конски сили). Продажбите на Phaeton са по-скромни от очакваното (все пак твърде много прилича на уголемен Passat), като най-големите външни пазари са Китай и Република Корея. Общо в Стъклената фабрика в Дрезден са произведени 84,253 бройки, всичките ръчно сглобени. Най-голям спад на цената при употребяваните автомобили има при тези с двигател W12 и то в първия му вариант, използван до 2005 г. Първият фейслифт е през 2007 г. Промените включват дневни LED фарове, както и освежена централна конзола. Освен това има и нов двигател – по-мощен и по-ефикасен бензинов V6 FSI, който отговаря на Euro 5 стандарта. Две години по-късно има лека промяна по решетката, модификации по интериора, оптимизирани амортисьори и допълнителни асистиращи системи.

Най-добрият автомобил втора ръка

През 2010 г. дойде време за втори фейслифт, в който най-забележителното е новата предница, в унисон с новия стил на Volkswagen Group. Всичко това е съчетано с нови фарове и броня с LED светлини за мъгла. Phaeton се предлага с нормална и удължена колесна база, с пет седалки или опционален интериор за четирима. Добавени са и още системи за сигурност като разпознаване на пътните знаци, включително забрана за изпреварване, система за избягване на сблъсъци в трафик и динамичен контрол на фаровете. След този фейслифт бензиновите двигатели са следните: 3.6-литров V6 FSI, 4.2-литров V8 и 6.0-литров W12 (само до 2011 г.), а дизеловият е 3.0-литров V6 TDI (240 конски сили). Недостатъчно високият имидж на Volkswagen, който води до скоростно обезценяване на употребяваните автомобили, обаче е предимство – срещу ниска цена се получава високо качество на изработка и отличен комфорт на возене. По отношение на надеждността също няма оплаквания – според Dekra Phaeton е на шесто място в класа си по отношение на честотата на повредите. Тоест цялата тази комбинация прави Phaeton най-добрия автомобил втора ръка. Може би най-сериозният проблем е честотата, с която машината яде гумите си, но все пак – теглото на този вид звяр е 2,5 тона.”