Преминете към основното съдържание
Volkswagen Touran

Малкият голям Volkswagen Touran

Германците от Volkswagen са в пика на популярността си през 2003 г., когато забелязват сериозен пропуск от тяхна страна – притежават Golf, един от лидерите в компактния клас, а в класацията на големите семейни автомобили Sharan заема едно от челните места. Но конкуренцията на върха е жестока и за да задоволят нуждите на всички свои клиенти, създават „златната среда” – Touran. Той представлява миниван, чийто дизайн е заимстван от този на Golf 5, но с по-висока база и значително повече пространство. Така например при изтеглена задна седалка, обемът на багажника почти достига до впечатляващите 2,000 литра. Удобната семейна кола има и вариант за допълнителни места, като по този начин побира безпроблемно до 7 пътника. Но дори и базовата версия притежава достатъчно пространство за комфортното пътуване на 5 възрастни.

Непретенциозен, но практичен

Volkswagen Touran не излъчва агресията на спортен автомобил, но кому е нужно. За категорията си дори изненадва приятно с външния си вид. Въпреки натурата си, миниванът е някак стилен и много съвременен. Качеството на изработка при детайлите е на високо ниво и ръжда и корозия не би трябвало да има, дори при много амортизирани екземпляри. Интериорът си е Golf-ски отвсякъде – приятен, ненатрапчив и семпъл, но много функционален и модерен. Седалките са комфортни, а пространство, както споменахме по-рано, не липсва. Първите двигатели на семейната кола са три бензинови, от които два 1,6-литрови (102 и 115 к.с.) и един с обем от 2,000 кубика (150 к.с.); има и два дизелови – 1.9 TDI (100 к.с.) и 2.0 TDI (136 к.с.). Година по-късно към арсенала се присъединяват новите 1.9 TDI с 90 к.с. и двулитровия със 140 коня. През 2006 г. моделът е обновен както отвътре, така и отвън. Появява се и модификацията CrossTouran, която представлява миниван, трансформиран в свръхкомпактно SUV. Представен е и новият бензинов турбо двигател с обем от 1,4 литра и мощност от 140 до 170 к.с., който предлага изключителна динамика при почти нищожен разход на гориво. След поредния фейслифт през 2010 г. към гамата от агрегати започват да се произвеждат бензинови от 1,2 литра и 105 к.с. до иновативния 1,4-литров със 150 коня и задвижване от природен газ, както и дизелови от 1.6 TDI с 90 к.с. до двулитровия със своите 177 конски сили. Интериорът и екстериорът също претърпяват леки промени, но концепцията се запазва. Втората генерация Volkswagen Touran е представена през 2015 г. Характерно за нея е по-зверското излъчване на минивана и дори луксозното вътрешно обзавеждане, а към двигателите се добавя нов турбиниран бензинов с 1,8 литра обем и 180 к.с., а доброто старо TDI е по-силно от всякога – с цели 190 конски сили.

Миниванът на старо

Едно трябва да е ясно – при покупката на типичен семеен автомобил глезотийките, присъщи на високия клас, остават на заден план. Тук е важна най-вече практичността. Разбира се, сдобивайки се с Touran ще се радвате на всички основни екстри като климатик/климатроник, ABS, ел. пакет и други. Като опция може да изберете и DSG модел с два съединителя, но поддръжката при него е значително по-скъпа. Като най-оптимален вариант при двигателите е двулитровият дизел със 140 к.с., а при бензиновите – малките две турбинирани версии (1.2 и 1.4). Като поведение на пътя Touran си е типичен миниван – удобен и комфортен, но не подлежи на състезателни изпълнения, разбира се, въпреки голямата мощ на някои от агрегатите. При навременна смяна на консумативите не се очакват големи разходи по поддръжката. За ръжда и повреди по купето също не може да става дума. Все пак германците си знаят работата. Като употребяван автомобил миниванът е със съпоставима цена спрямо конкурентите в класа си, но в много аспекти по-добър и е отличен избор както за семейна кола, така и за хора, нуждаещи се от пространство, което побира почти всичко.