Преминете към основното съдържание
Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – Фаворит при компактните ванове

Малкият пикап на Volkswagen води своето начало от 1979 г., когато е представен като товарен вариант на класическия Golf I. Споделящ една и съща платформа с популярния хечбек, Caddy притежава значително по-голяма база, както и открито товарно пространство в задния отсек. Използваните тук двигатели биват добре познатите немски атмосферни бензинови и дизелови агрегати с обем от 1.5 до 1.8 литра. Второто поколение на Volkswagen Caddy излиза на пазара през 1996 г. и е базирано на Polo III, както и на SEAT Ibiza II, в чийто завод в Испания се произвежда. Грубоватият дизайн с всичките му остри ръбове и донякъде неприятна визия остава в миналото. Каросерията се предлага в два варианта – с открито или закрито багажно пространство, като и при двете версии вратите в пасажерската част остават две. Оборудването вече може да се похвали с наличието на въздушни възглавници, антиблокираща система и климатик. Двигателите в тази генерация не изпъкват нито с мощ, нито с икономия, но за сметка на това са изключително издръжливи и надеждни. Монтираните бензинови мотори тук са 1.4 MPI (60 и 75 к. с.) и два 1.6-литрови с мощност 75 конски сили, а дизеловите са 1.7 SDI (57 к. с.), два 1,900-кубикови с 64 к. с., както и небезизвестният 1.9 TDI със своите 90 конски сили, който по незнайни причини тук се представя посредствено, а работата му е шумна и неравномерна.

Volkswagen Cady III – по-съвременен и по-добър от всякога

Генералната промяна на компактния ван се състои паралелно с дебюта на третото поколение през 2004 г. Volkswagen Caddy III използва платформата на Golf V и Touran и сам по себе си представлява един по-висок комби автомобил. Дизайнът, макар и една идея по-грубоват от този на гореспоменатите му родственици, е осъвременен и значително по-аеродинамичен от преди и по нищо не отстъпва на конкурентните Citroen Berlingo и Renault Kangoo, а качеството на интериора и надеждните материали предполагат дълъг живот на всички елементи, независимо от експлоатационните условия. Няма как да се подмине и почти неограниченият избор от варианти на купето – двете базови версии биват Normal и Maxi, като при всяка една от тях са налични опции за 4 или 6 врати, стандартни или плъзгащи се, с или без прозорци в задната част, удължена пасажерска база, семейна миниван версия (CaddyLife), както и малогабаритен кемпер. Броят на местата достига до 7, подредени в 3 реда седалки, а максималният товарен обем достига близо 4,000 литра. Пребогатата гама двигатели варира от 1.2 (86 к. с.) до 1.6 (102 к. с.) при петролните агрегати и от 1.6 (75 к. с.) до 2.0 (170 к. с.) при дизеловите, но най-силно впечатление прави присъствието на мотора, задвижван от природен газ – двулитровият EcoFuel с мощност 109 конски сили. Последният е и най-оптималният вариант по отношение на ефективността, но монтажът на бутилката в долната задна част на возилото при голям товар прави пътуването с него истинско изпитание. Окачването не предлага нищо иновативно, дори напротив. Това е и главната причина возията на пикапа да не е неговата най-силна черта, но лесното управление и стабилността на пътя компенсират недотам комфортните преходи. В края на 2010 г. Volkswagen Caddy претърпява козметичен фейслифт, съчетавайки предницата на Touran от същото време с базата на Golf VI, а пет години по-късно моделът е обновен за втори път.

Ниската цена невинаги означава лошо качество

Макар и да има своите недостатъци, Volkswagen Caddy със сигурност е кола, при която положителните черти преобладават. Може би най-важната от които е цената. За сдобиването с употребяван екземпляр с прилично оборудване и без особени забележки не е нужно да се отделят главоломни суми. А крайният резултат е повече от задоволителен – практичен мултифункционален ван, събиращ в себе си много, притежаващ немско присъствие и изключителна надеждност.