Преминете към основното съдържание
Volkswagen Scirocco

През 2008 г. VW Scirocco празнува своето възраждане

От майката концерн Volkswagen идват кротките модели в многобройни серии, а от дъщерната фирма Audi – спортните лимузини и кабриолети. Това еднозначно класифициране на марките от семейството на VW не описва правилно актуалната реалност още през 70-те години. В действителност VW всеки път се опитва (много преди последвалото разграничаване на програмата превозни средства) да разработва модели, които да обслужват пазарната ниша с лайфстайл претенции. VW Karmann Ghia е пример в това отношение в средата на 50-те, а Scirocco – в средата на 70-те . Проблемът при такива купета или кабриолети: VW се нуждае от подизпълнители като например конструктора на каросерии от Оснабрюк Karmann, защото относително малките на брой серии не е рентабилно да се произвеждат в заводите на VW по това време. Това се променя с превръщането на VW в глобален автомобилен концерн и произтичащите с това възможности да може да се произвеждат модели както в собствените предприятия, така и в чужбина. През 2008 г. Volkswagen показва как може да бъде осъществена на практика новата идея с възраждането на един модел. Почти двадесет години след прехвърлянето на производството на Scirocco към Karmann от поточна линия в завода на Volkswagen в Португалия слиза ново поколение на спортното купе VW Scirocco.

Първите поколения на VW Scirocco (1974 г. – 1992 г.)

Първите поколения на кръстените на средиземноморски вятър купета VW Scirocco са въведени на пазара през 1974 г. Произвежданият от Karmann 2+2 двуместен модел се базира на платформата на VW Golf и следва очертаните от италианския дизайнер Джиуджиаро линии. Volkswagen желае за своето купе с умерена цена спортна проекция, но след това се спира на двигатели, които не отговарят напълно на претенцията на автомобила. През 1976 г. едва с върховия модел VW Scirocco GTI фирмата от Волфсбуг си позволява повече обем и конски сили при приемственика на VW Karmannn. При версията с агрегат 81 kW (110 конски сили) VW Scirocco успява да достигне почти до границата от 200 км/ч. Пилотният модел се задоволява с 37 kW (50 конски сили), които нарастват при второто поколение до 44 kW (60 конски сили). При това поколение превозни средства, конструирано между 1981 г. и 1992 г., има малко промени по отношение на моторизацията. Изключение прави въведеният през 1985 г. върхов модел, който вдига 102 kW (139 конски сили). По-скоро нов се явява дизайнът на VW Scirocco II, който залага, вместо на острите трапецовидни форми, на повече извивки и спортно въздействащи крила на задната част.

Новото поколение на VW от 2008 г.

Трапецовидна предница, заоблена задна част – почти 20 години след преустановяването на производството на VW Scirocco през 2008 г. на пазара идва ново издание на модела, което повтаря дизайнерските елементи на двата си предшественика. Но в действителност, освен името, новият VW Scirocco няма много общо с първите поколения. И най-накрая производителят спазва в техническо отношение дадената от него дума за това, което обещават външните форми на купето: спортен дух. VW Scirocco от третото поколение се предлага с бензинов двигател в две версии с до 155 kW (210 конски сили), както и с дизел с до 125 kW (170 конски сили). През 2009 г. бива предоставен и VW Scirocco R, който като топ модел на производствената серия разполага с над 195 kW (265 конски сили). По този начин спортното купе за пръв път достига до максимална скорост от 250 км/ч.