Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
opel-l.jpg

Opel

Колите Opel се произвеждат вече повече от 150 години. Моделите Kadett и Corsa са завладели сърцата на много немци. Днес автомобилoпроизводителят ни изненадва с напредничави коли като моделите Adam и Karl. Opel жъне успех и печели наградата на публиката с модела Mini-SUV Mokka, а за хората от средната класа се бори с Insignia. Отстоява успешно позициите си при вече употребяваните автомобили. И до днес спортните купета от 1970-те години имат верни почитатели. Логото на Оpel, което се разпознава безпогрешно от хората и представлява светкавица, обградена с кръг, обещава светкавично бърза скорост. ** Това се отнася не само за старите и актуални модели, но и за иновативните решения за бъдещето. Да си купите употребяван Opel е едно добро решение. Отново е в сила правилото, че тези автомобили са надеждни и здрави.

Opel Adam Opel Cascada

Моделите втора употреба на Опел са спечелили благоразположението на купувача

Opel Astra : Името Astra напомня за звезди, космически полет и съответстващата техника и е било идеалното име за наследника на Opel Kadett. Първият компактен автомобил, обозначаван и като Astra F, e пуснат в производство през 1991-а, през 1998-а , 2004-а и 2009-а последвали обновени версии на модела. Актуална е Astra K като пето поколение на пазара. Неизправностите на първите модели, като незадоволителното качество и проблемите с ръждата, са отдавна разрешени. Моделът Astra на Opel в числото му на употребяван автомобил отново се завръща. Мощността на дизеловите двигатели достига от 80 до 180 конски сили, спортният модел OPC вдига спокойно до 280 конски сили. Мощността на дизеловите двигатели може да се оцени межди 90 и 195 конски сили.

Opel Insignia

Opel Insignia Vectra – наследникът се продава от 2008-а. Дизайнът на автомобилите средна класа няма много общо с предходните модели на Opel. Вместо това се ориентира към GTC Concept Car , която беше представена през 2007-а в Женева. Голямото серийно оборудване може още в началото да убеди критиците и купувачите. Това се дължи на множеството технически нововъведения, като например интегриран Touchpad-Display. Реализирането на комби модела първоначално не е с обичайното име Caravan, ами се нарича Sports Tourer. При този модел отварянето на задния капак се регулира автоматично. По-силният стандартен бензинов мотор е 2.8-литров V6 Turbo, по-силният дизелов мотор – 2-литров BiTurbo с Common-Rail впръскване. През 2013-а Opel Insignia получава подобрение на фасадата, а Country Tourer е добавен към асортимента от модели. Второто поколение автомобили трябва да излезе на пазара през 2017-а .

Opel Meriva отстрани

Opel Meriva : Първото поколение ванове датира от 2003-а. Тогава Meriva А е създадена на основата на модела Corsa и се причислява към мини вановете. Неговият наследник – Meriva B, с година на производство 2010-а, притежава голяма каросерия и спада към компактните ванове. Бензиновите мотори достигат от 1.4-литрова машина с 100 конски сили до турбо мотор със 140 конски сили. При дизеловите мотори диапазонът достига от 1.3- до 1.7-литрови. По-малките изработки са предлагани като икономични Eco Flex мотори. Заради своята компактност и интериор, Opel Meriva е силно предпочитана най-вече от семействата. Характерно за Meriva B са противоположно затварящите се врати. Третото поколение автомобили – Meriva C, е обявено, че ще излезе на пазара през 2017-а.

Opel Mokka

Opel Mokka : Компактният джип съществува от 2012-а. Въпреки това принадлежи към най-добрите модели на Opel. Също и като употребявана кола, той е същински хит, защото вече и в серийното производство притежава множество екстри като климатик, адаптивни стоп светлини и осем въздушни възглавници. Най-малкият модел представлява 1.6-литров бензинов мотор със 115 конски сили. Най-големият дизелов мотор достига до 136 конски сили при капацитет от 1.6 литра и е със задвижване на колелата 4х4 и шестстепенна автоматична предавка. Читателите на автомобилни списания избраха Opel Mokka през 2012-а и 2013-а за кола на годината. 1.4-литровият турбо бензинов двигател със 140 к.с. доставя голямо удоволствие при шофиране. В началото на 2016-а бяха направени подобрения във външния вид на Mokka. Второто поколение на компактните джипове се очаква да бъде пуснато на пазара през 2018-а.

Историята на Opel: Пионер в немското автомобилостроене

Opel принадлежи към традиционните немски производители на коли. Ще ви представим най-важните етапи от фирмената история на Opel и ще ви покажем кои модели чертаят до настоящия момент историята на компанията.

От 1862-а до 1899-а – от шевната машина през велосипеда до автомобила

Крайъгълния камък на успеха положил младият ключар Адам Опел през 1862-а. След неговото чиракуване и странствания в работилницата на баща си създал първата шевна машина Opel. През последващото десетилетие историята на Opel познавала само една посока: на все повече успех. През 1868-а, благодарение на зестрата от съпругата си, създал голяма фабрика за производство на шевни машини. Скоро след това Опел въвел синовете си в производството на велосипеди. Първото произведено колело било високо колело, по-късно последвали дамски и мъжки модели велосипеди. До смъртта си през 1895-а, Адам Опел превърнал фирмата си в един от най-големите производители на шевни машини и велосипеди в Европа. Това, което му принадлежало като управител на компанията, синовете му инвестирали също толкова умно: през 1899-а в Рюселхайм започнало производството на автомобили.

От 1899-а до 1930-а Opel се превърнал в най-големия немски автомобилопроизводител

Луксозната „Патент система Фрийдрих Лутцман“ е първата кола Opel. Обаче пробивът на пазара сътворил простичкият, но солиден Opel 4/8 PS, разговорно наричан „докторска кола“. Инфлацията след Първата световна война тласнала в нова посока: с Opel 4/8 PS започнало масово производство по американски модел. Износът на автомобили се покачил значително, а цените падали. Броят на работниците се утроил до 1930-а. Opel е вече най-големият немски автомобилопроизводител и се превръща в акционерно дружество. Световната икономическа криза, увеличаващият се внос на американски автомобили и свитият пазар водят до това, че двамата братя Опел продават компанията си на Дженеръл Моторс. Оказва се, че това е била и за двете страни една изгодна крачка.

От 1930-а до 1960-а: Успех с автомобили, военна продукция и ново начало

През 30-те години на 20-и век се утвърдили като производители на здрави коли с дълъг живот, които са се доказали в различни ситуации от реалния живот. По време на Втората световна война в Рюселсхайм не произвеждали автомобили, а бронирани части и такива за самолети. Заводът в родния град бил наполовина унищожен от бомбите, а след войната бил поет от американското военно управление, което заводът на Opel в Брандербург изгонил по време на Съветския съюз. Три години по-късно Дженеръл Моторс се заема с ръководството на продукцията в Рюселсхайм. С основаването на Бундес републиката започва вторият подем за Opel : Автомобилите се купували с отлични темпове като символ на висок статус. Моделите от 1950-а са ориентирани към американския дизайн: светещ хром, широки дискове, предпазващи от вятъра, малки задни стабилизатори и необичайни форми. Всичко това пасвало идеално на икономическото чудо на времето.

От 1960-а до 2000-та: лидер на пазара, понижени продажби и проблеми с качеството

Продукцията от Рюселсхайм се разпръснала по всички краища. В Бохум се създал завод, където се произвеждали само Кадети. В средата на 60-те години на 20-ти век Opel атакувал висшата класа с модела „KAD-Reihe“. Капитан, адмирал и дипломат са от първото поколение – точно според традицията на американския дизайн. Моделите изглеждали сходно, но се различавали по големина на мотора, оборудване и цена. През 1971-а бил произведен десетмилионният Opel. Пазарният дял възлизал на двадесет процента и е по-голям от това на съперника Фолксваген. В началото на 80-те години графиките за продажбите на автомобилопроизводителя след тридесет години отново били на червено. Производството на Corsa било изместено в Испания. В последвалите години се забелязват знаците на кризата: грешки на ръководството и проблеми в качеството довели до загуби, възлизащи на милиарди.

От 2000-та: Свеж полъх с нови модели и иновативни решения

Opel Adam излиза от тунел Opel Zafira отпред

Към края на хилядолетието Opel внесъл в действие нова палитра от модели: старите коли били коригирани, нови модели стимулирали търговията. Моделът Zafira бързо се установил като водач на пазара при компактните ванове. Speedster се харесвал нa феновете на спортни автомобили, а семействата харесвали Meriva. Също така Insignia и Elektro-Hybrid Ampera намерили своите купувачи. През 2012-а малкият джип Mokka се превърнал в изненадващ хит. Освен това проблеми при качеството били разрешени. Дълго съществуващата тема с ръждата е най-накрая разрешена. През 2009-а финансовата криза достига също и Рюселсхайм. Американският концерн обявява стачка, обмисля се раздяла. Всъщност Опел остава част от Дженеръл Моторс, но през 2014-а заводът в Бохумер затваря окончателно врати. Ами бъдещето? Oсвен върху развитието на нови модели, в Рюселсхайм се работи и върху иновативни услуги и мобилни решения.

На тези места се произвеждат автомобили Opel

Страна Град Модел Opel
Германия Рюселхайм Insignia, Zafira
Германия Айзенах Corsa, Adam,Adam Rocks, Adam S
Полша Гливице Astra, Cascada
Испания Фигурелас Corsa, Corsa Van, Meriva, Mokka
Великобритания Елесмере Порт Astra, Astra Sports Tourer
Великобритания Лутън Vivaro

Класика от дома на Opel: Употребявани коли с чар и шик

60-те, 70-те и 80-те години били особено успешни за Opel. Към настоящия момент тези години се считат за златните години на автомобилопроизводителя от Рюселсхайм. Повечето от автомобилите от онова време са запазили и до днес своя чар и шик: Кадетът се оказва многомилионен в продажбите, Opel Manta е звездата на хулиганите, a с Monza пътува дори конкуренцията от Инголщат и Зингелфинден. Преди Opel са били нови готини коли, сега са употребявани, но търсени класики, които понякога могат да бъдат закупени на изгодна цена.

Opel Kadett : През 60-те години това била Opel Kadett – подходящата кола за немците. Oсновният модел на Kadett B се появил като лимузина и трябвало да се установи като алтернатива на VW Käfer. Близо 2,7 милиона броя са продадени от второто поколение Кадети между 1965-а и 1973-а. Те се оказват въплъщение на издръжливост и надеждност. Този модел бил използвам до края на 90-те години, заради култа на студентите към него и най-вече заради неговата здравина. Специалните модели показват буйните страни на Kadett B: купето с падаща задна част, матираният в черно „SPORT“ – специален модел, или луксозен Grand-Prix-Kadett. Премиум моделът преставлява Kadett с тристепенен пълен автоматик и халогенни фарове.

Opel Manta : за никой модел автомобили и негов шофьор не са се разпространявали толкова много вицове, както за Opel Manta. През 70-те години избухнала Manta манията. Спортната кола е една от най-успешните за своето поколение модели. Повече от 500,000 екземпляра от модела Manta A са произведени между 1970-а и 1975-а. Кръстен на тропическа риба, спортният автомобил е много аеродинамичен. Kартината на бързото купе ще бъде използвана по-късно от Manta B, който с голямо междуосие и силен задвижващ диск бързо намира одобрение сред младежта и тунинг феновете. Въпреки клишетата за отворения прозорец и каубойската походка, Manta се е причислил към класиката. Заради своята солидна изработка Opel Manta ни убеждава и досега като подходяща кола втора употреба.

Opel Monza : Името на Monza се свързва с моторни спортове и високи скорости. Едноименното спортно купе на Opel не може да поддържа темпото на бързите състезателни автомобили, но въпреки това високият клас автомобил от Рюселсхайм вдига максимална скорост от около 215 км/ч. Създаден е между 1978-а и 1986-а и консумацията на гориво на Monza е повече от висока. Въпреки това, в сравнение с други купе автомобили от същия клас, осемцилиндровият двигател на Opel и до днес е търсен, макар и рядко. Цената на колата е значително по-ниска от тази на Mercedes или BMW. За феновете Monza купе е една от най-хубавите спортни коли досега, които някога са създавани.

Комфорт на седалките, светлините и личен асистент: иновации, изработени в Рюселсхайм

Opel Meriva

Една друга иновация на производителя от Рюселсхайм представляват вратите при Meriva, които се отварят по специфичен начин. Двойните врати, напомнящи на предишни модели Rolls-Royce, са именно създадени за специфичните нужди на семействата. Те улесняват поставянето на колана на мястото, където детето трябва да седне, и дават възможност на възрастните да прикрепят децата по-добре в движещото се превозно средство. Не е чудно, че този модел на Opel се нарежда на едно от първите места в класациите за употребявани автомобили. В повече от 150-годишната история на компанията се намират още много практични нововъведения. Ще ви представим три актуални примера.

Eргономична седалка с AGR уплътнение

Opel Corsa отгоре

Добрата седалка и удобната седалка вървят за Opel от години ръка за ръка. При употребяваните автомобили леко изхабените седалки са един типичен знак колко търсен и ценен е автомобилът. Eдновременно с това човек трябва да седи колкото е възможно по-удобно. Натоварването на костите и ставите трябва да е малко , за да се избегнат оплакванията. С пускането на Оpel Signum на пазара през 2003-а компанията от Рюселсхайм била първата, която можела да предложи седалки с ЗD елегантност. ЗD е абревиатура, която означава здравословно движение. Това е обединение, което се занимава с темата от повече от двадесет години. Ергономичните седалки на Opel могат да се регулират по осемнадесет различни начина – една интегрирана лумбална опора и разтягаща се част.

Адаптивни светлини (AFL+)

Opel Mokka отпред

Адаптивните светлини (AFL+) предотвратяват възможността насрещното движение да ви заслепи със своите фарове. В същото време пътят се осветява по най-добрия начин, за да може шофьорът да забележи навреме диви животни например. Фаровете са еднакво ефективни при различни скорости в града, извън него, както и на магистралата. Те притежават AFL+ с десет различни функции. Те се променят в зависимост от темпото, метеорологичните условия или насрещното движение, интензитетът и радиусът на светлината. В същото време AFL+ могат да бъдат закупени срещу допълнително заплащане при моделите Opel Astra, Mokka или Cascada. Следващата иновация е наречена IntelliLux. Зад това наименование се крият Matrix фарове, които с помощта на LED технология правят пътуването през нощта още по-сигурно. Тук осветлението е стандартно, но благодарение на интелигентния механизъм се регулира автоматично спрямо насрещното движение и не го заслепява.

Личен асистент OnStar

Opel Adam табло

През есента на 2015-а с OnStar Opel представи личен асистент за автомобили. OnStar опростява боравенето с автомобила. За мнозина потребители връзката между смартфона, колата, тъч-скрийна, приложенията и съответните меню настройки е твърде сложна. От своя страна, с едно натискане на копчето OnStar шофьорът се свързва със служител от сервиза. Служителят му помага с това да зададе цел на навигационната система, разяснява му съобщенията, свързани с направени грешки, или звъни на лекар, когато SOS бутонът е задействан. OnStar разполага с връзка към мобилен интернет по LTE стандарт. Системата има и още предимства: нивото на маслото и налягането на гумите могат да бъдат наблюдавани чрез специално приложение. Освен това с едно натискане на копчетата на смартфона можете да отключите или заключите автомобила.

Преглед на допълнителните линкове