Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
opel-zafira-l-01.jpg

Opel Zafira

Opel Zafira Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Opel Zafira, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Opel Zafira, или както е известен след 2011-а- Zafira Tourer, е миниван (MPV), произвеждан от Opel от началото на 1999-а. Първото и второто поколение от автомобила са класифицирани като компактни миниванове, докато третото поколение, на пазара от 2011-а, се счита за голям миниван. Първото поколение Zafira А е базирано на платформата от 1998 година “Astra G“, с която има много общо. Zafira A има седем седалки, подредени в три редици, като задната седалка може да се сваля до пода, така че да се освободи повече пространство, за разлика от други модели, при които трябва да се изважда от автомобила. И съвсем не е случайно, че през 2002-а Opel Zafira заема второ място в класацията на Auto Bild за най-добър тригодишен автомобил. През 2001-а на пазара е представен Zafira OPC, който със своя турбодвигател е най-бързият миниван в Европа. Той се предлага само с петстепенна ръчна трансмисия и ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,2 секунди, като максималната му скорост е 220 км/ч. Двигателят е 2.0-литров турбо дизел със 189 конски сили, а през януари 2002-а се появява и опция с 2.2-литров със 123 конски сили. Бензиновите агрегати са 1.4-, 1.8-, 2.0- и 2.2-литрови. Второто поколение Zafira - Zafira B – дебютира в Европа през 2004-а, а масовите продажби започват през 2005-а. Моделът е осезаем скок в качеството спрямо предходния и споделя платформата и механични части с Opel Astra H. Zafira B е заменен през 2011-а от Zafira C, но моделът се произвежда до 2014-а, макар и с ново име – Zafira Family. Причината е, че така Zafira C, който е с по-голям размер, за да е конкурентен на Ford S-Max, има своята по-малка и евтина версия. Zafira B разполага и с автоматична четиристепенна трансмисия, а също така и с ръчна и автоматична шестстепенна. Двигателите са почти същите като в Zafira A, но Opel сменя старите 2.0 и 2.2 турбодизелови двигатели с 1.9-литров такъв, разработен от Fiat. Zafira B може да се похвали и със сериозна надеждност при голям пробег – проверяващите от Dekra регистрират по-малко дефекти във всички области. Дори и по-честите нередности (ускорено изхабяване на спирачни накладки и дискове) при Zafira B по правило са по-редки от средното за класа. И, като цяло, при този употребяван автомобил се констатират малко недостатъци.

Луксозната Zafira

Третото поколение Zafira – Zafira Tourer C – е базирано на Opel Astra J и се продава от ноември 2011-а. Месец по-късно на пазара се появи и версия с природен газ, като резервоарът за метан стига за пробег от 530 километра, а 14-литровият резервоар за бензин може да осигури още достатъчно пробег, ако наблизо няма газстанция. Всички модели са със стандартна шестстепенна ръчна трансмисия, освен този с 1.8-литровия бензинов двигател, който е с петстепенна ръчна трансмисия. Автоматичната трансмисия е възможна като опция за моделите с 1.4Т и 2.0 CDTI двигатели – и двата без Старт/Стоп система. Zafira Tourer C спечели Best Estate на германските награди за автомобил на годината през 2012-а и Златен волан 2012 от Auto Bild, Bild am Sonntag и още 26 европейски списания, партньори на Auto Bild. Zafira Tourer C впечатлява и с луксозния си интериор – таблото е с изключително гладки повърхности и нежни червени осветителни ленти. И за разлика от предишните два модела, средните седалки са наистина индивидуални, а не общи. Opel Zafira се продава и като Vauxhall Zafira, Holden Zafira, Chevrolet Zafira, Chevrolet Nabira и Subaru Traviq. Конкуренцията на Zafira идва в лицето на Ford C-Max и Volkswagen Touaran. VW превъзхожда с малко по отношение на двигателите, но пък Zafira е по-красив и събира повече товар. Touaran има и твърде много копчета по таблото, което го прави по-сложен за управление, а комфортът на пътниците на последния ред е подценен. Ford C-Max превъзхожда леко по отношение на общуването с автомобила, но пък е с по-нисък таван, което не е удобно за високите хора. Що се отнася до употребяваните автомобили, Zafira печели с по-ниската си продажна цена от съперниците.