Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
opel-signum-l-01.jpg

Opel Signum

Opel Signum Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Opel Signum, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Opel Signum е голям семеен автомобил, произвеждан от германската фирма от 2003-а до 2008-а година и продаван почти ексклузивно само в Европа. Signum е наследник на Vectra и използва дългата колесна база на платформата GM Epsilon, използвана от Opel Vectra Caravan. Автомобилът е базиран на необичайна концепция – много голям хечбек с почти вертикална задница и целта му е да си направи нова пазарна ниша. Размерите също го вкарват в подобна класификация и цената е между тази на Vectra и Audi A6.

Разликите с Vectra по отношение на дименсиите - колесната база е увеличена с 13 сантиметра в сравнение с хечбека - най-лесно се забелязват по пространството за пътниците на задните седалки. Освен това нетрадиционно те са само две разделени, а не общата седалка за трима пасажери. Освен това те се местят също както предните седалки и могат да се накланят назад. А могат и да се свалят изцяло единично, за да бъде отворено повече пространство за багаж (което не е излишно, защото заради вертикалната задница то принципно не е много). Между седалките има и тясна централна секция, която може да се използва като трета седалка – автомобилът има три възглавници за глави отзад. Иначе Signum споделя предницата си, още панели, интериора, таблото и предните седалки с Vectra. Задницата обаче е уникална за по-новия модел. И двата модела се произвеждат в завода на Opel в Рюзелсхайм.

Двигателите на Signum също са споделени с Vectra с изключение на 1.6-литровия четири цилиндров бензинов мотор. Бензиновите са 1.8-литров DOHC Ecotec, 2.2-литров DOHC Ecotec Direct, 2.0-литров DOHC Ecotec Turbo (всичките четири цилиндрови) и 3.2-литров V6 DOHC L81. Дизеловите агрегати са 2.0-литров DOHC DTI Ecotec, 2.2-литров DOHC DTI Ecotec, 1.9-литров OHC CDTI и 3.0-литров V6 DOHC CDTI (177 конски сили). 1.9-литровите дизелови двигатели са обща разработка на GM с Fiat и са снабдени с филтър за твърди частици, докато двулитровите са модели на Opel и са без филтър. V6-двигателят пък идва от Isuzu. Надеждността на всички е на високо ниво и дори при сериозно употребявани автомобили няма големи проблеми.

Газ по магистралата

Signum минава през сериозен фейслифт през 2005-а, заедно с Vectra. Предицата е с нов дизайн, а има и други козметични освежавания – нови фарове, подобрения по интериора и шасито. Промени има и по двигателите – най-мощният бензинов вече е 2.8-литров V6 турбо DOHC HFV6 (250 конски сили), а основният дизелов става 1.9-литров DOHC CDTI, като той се предлага и с шест степенна автоматична трансмисия. Най-мощният дизел пък получи още 7 конски сили до 184. Тънките настройки по двигателите, които ги правят още по-икономични, съчетани с мекото окачване и комфортът за пътниците правят от Signum великолепен автомобил за магистралата или дълги междуградски пътувания.

Сглобяването е на високо ниво, качеството на материалите – на по-ниско, но като цяло няма някакви сериозни забележки. Автомобилите са серийно оборудвани с предни и странични въздушни възглавници, има и странични въздушни завеси, а на някои пазари ESP също е сериен. Оценката от краш тестовете на Euro NCAP също е висока – четири звезди.

Един от най-често срещаните проблеми е износването на пружините и амортисьорите, така че те трябва да бъдат добре провери при употребяваните автомобили. Не че те са много де – моделът не беше сред най-продаваните като нов, а и не се произвеждаше кой знае колко дълго. Signum от преди фейслифта създава грижи и по изпускателната си система. Статистиката на Dekra отчита обаче, че автомобилът се представя по-зле от средното за класа ниво по отношение на честотата на дефектите. От друга страна обаче, резервните части не са особено скъпи, а и ги има в достатъчно големи количества.