Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
opel-calibra-back

Opel Calibra

Opel Calibra Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Opel Calibra, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Макар и в наши дни да е избягала от славата, която ѝ се носеше с години, Opel дълго беше марка, която се свързваше с нискокачествени автомобили с множество козметични проблеми. Един модел обаче се открояваше на фона на недотам светлото име на рюселхаймската автокомпания и това е Calibra. Спортното купе, направило своя дебют през 1989 г., буквално взриви пазара за достъпни коли със състезателен нюх. Милиони ентусиасти по целия свят моментално се влюбиха в свръх аеродинамичната форма на немското возило, както и в агресията, която не престава да излъчва и до днес.

Началото и края на една епоха

Opel Calibra използва платформата на Vectra и първоначално се предлага като двуврато купе с предно предаване, но впоследствие на пазара излиза и вариант със задвижване на всички колела. Взимат се превантивни мерки за подобряване на качеството на елементите по екстериора, но въпреки това ръждата не е изключена, особено при по-слабите места като калници, вежди и прагове. Няма как да се подмине и твърде лесното износване на гумените уплътнения по цялото купе, чиято замяна е евтина и лесна, но въпреки това досадна задача. Спортният дизайн от своя страна изцяло компенсира всички малки недоразумения и дефекти, присъщи на марката. Интериорът впечатлява със своето качество, което е значително по-високо от познатото до този момент в автомобилите на Opel. Всички компоненти на арматурното табло създават впечатление за солидна изработка, която дори след десетки години продължава да изглежда също толкова добре, колкото в самото начало. Салонът грабва окото със своите едновременно спортни и изтънчени седалки, които същевременно са и много удобни. Приятна изненада прави и пространството в купето, което особено в предната част е почти огромно. За разлика от символичните багажници, с които разполагат повечето конкурентни модели, Calibra е оборудвана с голям и просторен такъв, способен да побере в себе си предостатъчно багаж от всякакво естество. За годините си спортният автомобил предлага повече от задоволително оборудване, включващо ABS, пълен ел. пакет и климатик, а в по-късните екземпляри – и въздушни възглавници. Благодарение на стегнатото окачване автомобилът е изключително стабилен на пътя, дори при висока скорост и нискокачествени настилки. Под предния капак се намира избор от 5 различни агрегата – четирицилиндровите с 2,000 куб. см обем и разнообразни мощности – 115, 136 и 150 к. с., а при версията с турбокомпресор – до 204 к. с., както и свирепият, но лаком шестак – 2.5 със своите 170 конски сили. Всеки от двигателите се предлага с ръчна 5-степенна или автоматична 4-скоростна трансмисия. Разбира се, най-голямо удоволствие от шофирането би се изпитало от двата най-мощни мотора, но при единия поддръжката излиза доста солено и разходът на гориво е както се очаква незадоволителен, а турбинираният вариант, освен с ускорение и ефективност, е известен още със своята склонност към чести посещения по сервизите. Останалите агрегати са предостатъчни за развиване на пълния потенциал на возилото, при това средният им разход е едва 10 литра на 100 км. През 1997 г. немското возило е спряно от производство, а неговото място заема купе варианта на Astra.

Покупка, която определено си заслужава

Самият факт, че са минали почти 20 години от последните произведени екземпляри, а Opel Calibra все още държи сравнително висока цена на вторичния пазар, говори сам по себе си за усеха на модела. Основните недостатъци на спортното купе обаче съвсем не са малко и трябва да се имат предвид преди покупка. Освен стандартните елементи по екстериора за корозия трябва да се прегледа и изходящата система. Електрическата инсталация също трябва да се тества, тъй като тя е второто най-слабо звено в автомобила. Течовете от скоростната кутия и кормилната рейка са друг лош знак, чието наличие означава недобре поддържан екземпляр. Но на фона на евтината поддръжка и отличните характеристики, лошите черти на немския спортист бледнеят.