Търсене на употребявани автомобили Ford в AutoScout24

Ford

През 1903-a Хенри Форд основал Ford Motor Company, след като моделите от първата му фирма Detroit Automobile Company, която фалирала след три години, спечелили състезания срещу моделите на друг производител. При основаването на компанията Харолдс Уилс измислил логото със “синята слива”. Това лого било забранено в Германия от националсоциалистите, но през 1975-a отново започнало да се използва.

Успехът за Ford дошъл бързо: автомобилният състезател Барни Олдфийлд показал въодушевлението си от първия модел на Ford Motor Company – 999. По този начин запалил и интереса на американците към модела. След експерименти с немалко коли, през 1908-а започнало производството на модел Т (също наричан и Tin Lizzy). В първите години, след като била пусната на пазара, Tin Lizzy се радвала на нарастваща популярност благодарение на автомобилните състезания. Били продадени два милиона броя от нея.

Заводите на Ford били известни заради добрите условия на работа там. Служителите на Ford имали осемчасов работен ден и получавали високи заплати. Въпреки това Форд бил срещу профсъюзите и зад либералното отношение към служителите си той криел своето бизнес мислене. А именно, че покупателната способност на клиентите трябва да се повиши, а цените на колите да се намалят. Форд бил много напредничав в това отношение. През 1918-а била извършена рационализация и Ford станал първият автомобилопроизводител, въвел поточната линия – нещо напълно ново в бранша.

Между 1917-а и 1925-а били представени също така и камиони, трактори, кораби и мотори на самолети. Две години по-късно – през 1919-а, синът на Форд – Едзел, поел управлението на компанията. През 1927-а могъл да се наложи над баща си и да въведе на пазара нов модел автомобил с подобрена техника: модел А. След смъртта на Едзел през 1947-а и след един преходен етап, в който Хенри Форд отново управлявал самостоятелно концерна, две години по-късно поста заел Хенри Форд II, чиито дядо бил основателят на компанията.

През 1925-а в Берлин основал акционерното дружество Ford Motor Company. Въпреки че през 1931-а заводът бил затворен, той отново бил построен в Кьолн-Нийл. През същата година моделът А бил пуснат в производство, последван през 1935-а от модела Eifel, а през 1939-а от Ford Taunus, който бил известен също и като “Гърбицата”. През същата 1939-а от Ford Motor Company AG възникнала Ford-Werke AG. Един парадокс в историята на компанията: по време на Втората световна война Ford в Америка се произвеждал за съюзническите сили. В същото време в Германия – за Вермахта. През следващите години се появили нови вариации на модела Ford Taunus. През 1958-а за първи път бройката на произведените автомобили достига границата от 100,000.

През 50-те години в САЩ в производство бил пуснат спортният модел Thunderbird, а предприятието се появило на фондовата борса. 1964-а била рождена за легендарния Mustang. Tри години по-късно била основана Ford Europe от сливането на фабриката в Кьолн и Ford Великобритания. В Германия една година по-късно започва производството на Ford Escort. През 1976-а последвала и Ford Fiesta като първата малка кола на Ford. През 1982-а излязла на пазара Ford Sierra като наследник на модела Taunus.

Първият сериен модел с ABS e пуснат на пазара през 1985-а, а именно – Ford Scorpio. Създава се и наследникът на легендарния Mustang: Ford Probe oт 1988-а се конкурира в областта на спортните автомобили.

От 1996-а има нов модел на мини кола, а именно – Ford Ka. През 2002-а се появява Ford Maverick. При съвместната работа с Mazda на пазара излиза първият джип (Sports Utility Vehicle) на Ford. Днес под името Ford събираме и марките Lincoln, Mercury, Mazda, Jaguar, Land Rover, Aston Martin и Volvo. В момента Ford Motor Company, след името General Motors, заема мястото на втория по големина автомобилопроизводител. От началото на 90-те години компанията се ангажира активно с опазване на околната среда и в този ред на мисли през 1999-а развива P 2000 – автомобил, който се задвижва с вода, въпреки че все още не е наличен на пазара.