Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
ford-sierra-l-01.jpg

Ford Sierra

Ford Sierra Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Ford Sierra, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Ford Sierra е представен през 1982 година като наследник на успешния, но остарял модел Cortina. Просъществувалият 12 години модел определено има какво да покаже, особено на фона на останалите конкуренти от същото време.

Новата епоха в историята на Ford

Първоначалните отзиви от Ford Sierra не са никак добри. По онова време хората са били свикнали с по-отсечените линии и правите ъгли на Cortina и именно поради тази причина са изминали няколко години преди възприемането на новия модел. Но това съвсем не означава, че е лош или недостоен наследник на своя предшественик. Sierra е една от онези коли, които промениха цялостния дизайн на автомобилната индустрия. В по-късната си история моделът дори се класира втори след Audi 100 в класацията „Европейска кола на годината”. И има защо. Ford Sierra предлага голямо разнообразие от видове купе – хечбек с 3 или 5 врати, седан, комби и ван, а задвижването бива задно или перманентно за четирите колела. Оборудването в някои екземпляри включва пълен ел. пакет, антиблокираща система и панорамен покрив, но при базовите модификации е сведено до шибидах и централно заключване. Моделът претърпява два фейслифта – през 1987 г. и 1990 г., след които както интериорът, така и екстериорът търпят генерални промени, достигайки финалния дизайн, наподобяващ други два автомобила от семейството – Escort и Mondeo. Двигателите биват предимно бензинови – 1.3 (60 к. с.), 1.6 (75 к. с.), 1.8 (90 к. с.), 2.0 (от 90 до 115 к. с.), 2.3 (114 к. с.) и 2.8 (143 и 150 к. с.), а за почитателите на дизеловото гориво се монтира един-единствен 2.3-литров агрегат с мощност едва 67 конски сили. За традиционалистите се предлагат 4- или 5-степенни ръчни скоростни кутии, а за останалите – 3- и 4-скоростни автоматични трансмисии. За привържениците на спокойното шофиране в градски условия дори най-маломощният 1.3-литров мотор би бил идеален избор, тъй като съчетава равномерна работа и истинска икономия на гориво, а ангренажната верига би спестила допълнително средства както от първоначални, така и от регулярни консумативи. 2 800-кубиковият V-образен двигател пък, от друга страна, притежава изразен агресивен характер, идеално вписващ се в изискванията на ентусиастите със спортен дух. Поведението на пътя е повече от стабилно, позволявайки лесно управление и отлично сцепление с пътната настилка. При версиите със система 4х4 превземането на различни пресечени терени не представлява какъвто и да проблем, превъзхождайки по възможности много от съвременните високопроходими автомобили.

Изводът...

Производството на Ford Sierra е прекратено през 1994 година, оставяйки след себе си наследника Mondeo, но въпреки големия успех на модела вторичният пазар не изобилства от употребявани екземпляри към настоящия момент. Въпреки това си заслужава да споменем някои детайли, за които човек трябва да се оглежда преди евентуална покупка. На първо място е проблемът с паленето при минусови температури, затова е добре търсенето да се осъществява в по-студените месеци. Прегряването на двигателя е друг фабричен дефект, който се среща често при модела. При някои модификации се забелязват и течове в отделението с предпазителите, което може да доведе до сериозни неизправности в електрическата система. Изключвайки останалите наследени дефекти, Ford Sierra е един непретенциозен автомобил, който отлично служи за ежедневни нужди, а защо не и за вдигащи адреналина изживявания.