Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
ford-escort-l-01.jpg

Ford Escort

Ford Escort Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Ford Escort, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Ford Escort е малък семеен автомобил, произвеждан от Ford Europe от 1968 г. до 2004 г. Първото поколение се продава изключително успешно във Великобритания и не толкова добре в Германия, където отстъпва на Opel Kadett, Fiat 128 и Renault 12. Следващите поколения намаляват разликата, но континентът продължава да отстъпва на Острова по отношение на продажбите.

Първоначално Escort се продава като седан с две врати, но после излиза и комби с две врати, панелен ван и седан с четири врати. Двигатели са бензинови – 1.1- и 1.3-литрови. Първото поколение е заменено през 1974 г., като по-четвъртитата втора генерация излиза на пазара в началото на 1975 г. За разлика от първия Escort, който е разработен във Великобритания, този е обща работа на дивизиите на Ford на Острова и в Германия. Механичните компоненти са същите като на предшественика, но с различна предница и задница. Вариантите отново са седан с две и четири врати и комби, като е добавен 1.6-литров двигател (84 конски сили). Ford Escort се представя доста добре в различните рали шампионати, като през 1979 г. Бьорн Валдегорд печели световната титла за пилоти с Escort RS1800. Същата година Ford печели титлата и при конструкторите – нещо, което се случва отново чак през 2006 г.

Автомобил на годината в Европа

Третото поколение излиза през есента на 1980 г. и за разлика от предишното е с изцяло променен дизайн. И е представено като високотехнолигично и високоефективно возило, което може да съперничи на Volkswagen Golf. Освен това Escort вече е с предно задвижване и ново тяло – хечбек. Черната решетка се познава лесно при употребяваните автомобили от това поколение, което има и нови двигатели от формата 1.3- и 1.6-литра. Освен това окачването е изцяло независимо. Логично Escort печели наградата за автомобил на годината в Европа през 1981 г. като изпреварва Fiat Panda. Година по-късно е добавена опция за ръчна петстепенна трансмисия – стандартна за 1.6-литровите модели и опционална за повечето 1.3-литрови двигатели. Критиките обаче не закъсняват – най-вече заради твърдото окачване. Първоначално комбито е само с три врати, но през 1983 г. е представено такова с пет врати. През същата година се появява и кабрио, направено от Karmann. Четвъртото поколение излиза през 1986 г. с малко на брой промени – има по-заоблена предница, ново табло, а сред екстрите е механичен ABS. Година по-късно е представен нов вариант на 1.4-литров двигател, а през 1988 г. дизелът е увеличен до 1.8 литра. Вариантите са хечбек с три и пет врати, комби с три и пет врати, ван с три врати и кабриолет с две врати.

Шок и класика

Петото поколение излиза през 1990 г. и е с нов външен вид и опростено задно окачване. Двигателите са взети от предишното поколение, но моделът е приет с негативни реакции заради незабележимия стил, нулевото усещане при шофиране и слабото подобрение на двигателите. Ford реагира с фейслифт през 1992 г. – нова решетка, капак и задница. Представен е и новият 16-клапанов Zetec двигател, който подобрява динамиката. Освен това са добавени серво управление, електрически прозорци, централно заключване, ABS и климатик. През тази година се появява и Escort RS Cosworth като рали предложението на Ford. Той използва 2.0-литров 16-клапанов Cosworth двигател и се разпознава лесно по огромния бял заден спойлер. Автомобилът се превръща в класика, макар че всъщност в него има много повече от Ford Sierra.

Шестото поколение излиза през 1995 г. и няма особени промени в сравнение с предишното. Различна предница, огледала, задна броня и четири варианта на решетката са забележимите екстериорни промени. Интериорът също е с повишено качество, а таблото е изцяло обновено. Двата най-слаби двигателя (1.3-литровият и 1.4-литровият) също са подобрени. Контролът и комфортът също са с класи над предишното поколение. Тоест последните произведени бройки са целта на пазара на употребявани автомобили. Обстойна проверка за ръжда обаче е задължителна.