Търсене на употребявани автомобили Mazda в AutoScout24

}
Mazda

Mazda: Автомобили втора употреба с „Дай газ“ ефект

В сравнение с големите автомобилопроизводители, колите Mazda съставят малка част от пазара. Въпреки това, японците от десетилетия насам се борят срещу големите имена в индустрията, самостоятелно гарантирайки ренесанса на спортните автомобили. Oсвен това производителите от Хирошима са се съсредоточили върху малки и икономични автомобили, които биват изгодни едноместни и семейни коли. Но автомобилите на Mazda, независимо дали употребявани или нови, доставят удоволстие; „Дай газ“ не правят само и единствено децата с техните коли играчки, а и възрастните, каращи моделите на Mazda.

Обичаните модели Mazda предлагат невероятно удоволствие при шофиране

Mazda 3 VorderansichtMazda 3 Innenansicht

„Дай газ“ – това гласи мотото на Mazda от десетилетия. От употребявани до нови автомобили, японският производител стои зад убеждението за удоволствие от карането на изгодни за клиента цени. „Дай газ“ означава жизнерадостност. „Дай газ“ означава да изпитваш една почти детска радост от движението. Колко на сериозно взима Mazda това предвид? Нашите най-добри автомобили втора употреба го показват. Японският автомобилопроизводител държи на ценностите и взима на сериозно удоволствието от шофирането. Много на сериозно. „Дай газ“.

Mazda CX-3 : След Mini SUV Mazda CX-3 предствлява нещо съвсем различно: един малък автомобил с големи амбиции. Не разполага с много вътрешно пространство, но затова пък предлага голяма видимост за градските номади. Mazda CX-3 има спортно-елегантно излъчване. Каросерията има приятна леко извита форма. Интериорът притежава изчистен, но същевременно привлекателен модерен дизайн. Първата генерация от този модел е налична от 2004-а, и въпреки ограниченията в избора на двигател (два бензинови с 120 и 150 конски сили и един дизелов с 105 конски сили), предлага невероятно удоволствие от шофирането .

Mazda CX-5 VorderansichtMazda CX-5 Innenraum

Mazda CX-5 : Моделът CX-5 е като по-малкък брат на Mazda SUV, който e подходящ за излети и разходки по труднодостъпни терени. Джипът е представен за първи път през 2011-а. Mazda CX-5 притежава мощни мотори с до 175 конски сили. При автомобилите втора употреба е също толкова прецизно, спирачките са добре поддържани. Едновременно с това каросерията, също като предавките и спирачния механизъм, е развита по нов начин – едно изключение в автомобилостроенето. Благодарение на иновативните технологии CX-5 се нуждае от по-малко бензин, за разлика от преките си конкуренти.

Mazda 6 : Един кораб, сътворен за малки пирати и пораснали откриватели – това е Mazda 6 ](/volkswagen/) от пускането на модела през 2002-а. Междувременно третото поколение на семейните автомобили на Mazda е в наличност. Самият мотор показва добри постижения с мощност до 260 конски сили: ускорението, максималната скорост и разходът на гориво редовно имат добри показатели на тестовете. В това трето поколение автомобили за първи път се въвежда нова система. При забавянето на скоростта се съхранява енергия, която после се използва при ускорение.

Малката и умна Mazda жъне успехи по целия свят

Mazda 2 VorderansichtMazda 2 Hinteransicht

И немските автомобилопроизводители от Волфсбург, Инголщат и Зинделфинген виждат нещата по друг начин: да си успешен не означава непременно да имаш успех в автомобилната индустрия. Сръчността и добрите времеви показатели са също толкова важни. При колите на Mazda човек използва успешно и двете, въпреки понякога трудната ситуация на световните пазари. Напук на всички песимистични прогнози, Mazda се нарежда до най-добрите в бранша. Това е така, защото фирмата в своята 90-годишна история се е научила с малко да постига много.

При основаването си Mazda е била производител на коркови и резервни материали

Mazda е основана като Тойо Корк Коджио в края на януари 1920-а в град Хирошима. Буквално преведено Тойо Коджио означава „Произведено на Изток“. Произвеждали са корк, както става ясно и от самото име. Или още по-точно казано – използвали са суровина от местни растения, за да произвеждат корк, който е бил необходим и използван като уплътнител в японската индустрия, но вносът му от Европа бил скъп. През 20-те години на 19-и век доставките се подобрили. Тойо Коджио задраскали корка от името си и се ориентирали към производството на машини.

В началото на 1930-а година автомобилната история на Mazda започва

Първият проект е от 1930-а и представлява триколка с мотор, която година по-късно е пусната в серийно производство под наименованието Mazda-Go. Кръстена е на древноперсийския бог на светлината Ахура Мазда. Японците го припознават като символ на общия произход на източната и западната култура. Също така и приликата с имената на тогавашния президент на фирмата – Худжиро Матцуда, е съзнателно търсена. Триколките са толкова успешни, че през 1936-а Тойо Коджио представя ново лого: стилизираното М се отнася към Mazda, а разперените крила символизират динамиката във фирмата.

Районът на Хирошима се оказва идеален за един автомобилопроизводител. Местните производители на стомана и корабостроители снабдяват Тойо Коджио с материали и специалисти. През 1940-а е представен първият прототип на кола, въпреки че Втората световна война възпрепятства серийното му производство. Предприятието е интегрирано в японската промишленост. Пускането на американската атомна бомба над Хирошима означава временен застой за автомобилопроизводството в региона. През 1950-а отново започват да се произвеждат превозни средства с три и четири колела.

Петнадесет години след Втората световна война Mazda съдава автомобил

Mazda 5 VorderansichtMazda 5 Seitenansicht

Новото начало в автомобилопроизводството се поставя отново чак през 1960-а. Първият модел е малкият двуместен автомобил R360 , който при желание бил наличен и с автоматични скорости. Това се харесало на най-запалените шофьори. По същото време течали преговори с немския производител на автомобили NSU, който девет години по-късно се обединил с Audi за лиценз върху роторните двигатели. Резултатът e Mazda 110 S Cosmo, който до 1967-а e първият в света сериен автомобил с двудисков роторен двигател.

Тойо Коджио започнали успешен износ. От 1967-а човек може да си купи автомобилите им в Европа, а от 1970-а и в САЩ. В Германия моделите Mazda са налични от 1972-а. Междувременно фирмата заема 10-о място в класацията на големите автомобилопроизводители.През 1984-а става окончателното преименуване на Mazda Motor Corporation. Връхната точка през 1989-а е въвеждането на МХ-5. Изгодният автомобил се погрижил да създаде сензация и от тогава изградил основата на Mazda асортимента.

Около четиридесет години Mazda тясно си сътрудничи с американския автомобилопризводител Ford

Mazda 6 VorderansichtMazda 6 Schräge Draufsicht

Между 1970-а и 2010-а Mazda работи в тясно сътрудничество с американския автомобилен концерн Ford. Финансовите проблеми в края на 1960-а довели до навлизането на американците. Съвместната работа дава резултат при развитието на автомобили или е помощ при конструирането на нови модели. След финансовата криза през 2008-а Ford намалява значително дяловото си участие. Mazda отново разчита на собствените си сили: не правят всичко като останалите, ами се концентрират върху успешни сегменти като джипове или кабрио модели.

Класическият модел на Mazda: МХ-5 отново възражда една класика при автомобилите

Към първото поколение Mazda МХ-5 любителите на ретро коли се отнасят като към класика сред автомобилите. Кой друг модел се грижи сам по себе си за неумиращата автомобилна класика: малкото кабрио е отново тук. 950,000 бройки от този спортен автомобил са закупени. Досега това е най-успешният кабрио модел в световен мащаб.

Тайната на успеха е следната: “кон и ездач“ ; или тясната връзка между автомобила и шофьора. МХ-5 предлага автентично возене и наслада от карането на кола. Предното задвижване на колелата, леката каросерия, спортният дизайн с два поразителни фара – всичко това са елементи, които правят МХ-5 хит на пазара. Успехът се дължи и не на последно място на изгодната цена, която Mazda предлага. Добре поддържани употребявани автомобили от първо поколение са достъпни на добри цени .

МХ-5 Поколение Период на производство Мощност на двигателя Максимална скорост
Тип NA 1989-1998 115-130 к.с 185-197 км/ч
Тип NB 1998-2005 110-139 к.с 190-208 км/ч
Тип NC 2005-2015 126-160 к.с 200-215 км/ч
Тип ND от 2015 131-160 к.с 204-214 км/ч