Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
ford-galaxy-l-01.jpg

Ford Galaxy

Ford Galaxy Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Ford Galaxy, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Ford Galaxy е голям ван, представен през 1995 г. В началото е общ проект с Volkswagen, но след 2006 г. се развива заедно с близкия Ford S-Max върху платформата на Ford Mondeo. Първото поколение се прави в общата фабрика в Палмела, Португалия. Оттам излизат Ford Galaxy, Volkswagen Sharan и SEAT Alhambra. Повечето от механичните части са от Volkswagen, включително почти всички двигатели – мощният 2.8-литров VR6 идва от топ версиите на Golf, както и 1.9-литровият турбо дизел TDI. Първоначално единственият двигател от Ford е 2.0-литровият редови четирицилиндров, а по-късно е добавен 2.3-литров, използван във фейслифтнатия модел на Ford Scorpio. Всички автоматични трансмисии са дело на Volkswagen (AG4), но ръчните са на Ford – петстепенните VXT75, които са модифицирани версии на MTX-75. Оригиналният интериор е смес от неща от двете компании – таблото прилича на това в Mondeo, но инструментите са от Golf. През август 2000 г. е първият фейслифт, а четири години по-късно е време за нов такъв, като предницата става много подобна на третото поколение Mondeo. Най-големият проблем тук е климатикът, особено след фейслифта – задължително трябва да се провери при употребяваните автомобили. Същото важи и за окачването.

Край на връзката с Volkswagen

Второто поколение (2006 г.) бележи края на връзката с Volkswagen – Ford продаде дела си в AutoEuropa през 2005 г. Новият Galaxy се сглобява заедно с Mondeo в белгийския град Genk. Тъй като S-Max е насочен към клиентите, които искат по-спортен MPV, Galaxy е увеличен във всеки един размер, без това да доведе до отлив от клиенти за Ford. Заради по-големите си дименсии обаче, дизайнът не е изцяло Kinetic, а има само елементи от него – трапецовидната решетка, ъгловатите фарове и по-обемните калници. Освен това автомобилът няма резервна гума – вместо това има пяна за залепяне на дупките докато се стигне до сервиз. Използват се единствено двигатели на Ford, като дизеловите са от семейството на Duratorq – две 1.8-литрови версии, две 2.0-литрови и най-мощният – 2.2-литров TDCi. Предлагат се и два бензинови двигателя – 1.6-литров Ecoboost и 2.0-литров Ecoboost, но според някои критици по-малкият не е достатъчно мощен. Проблем при тези дизелови двигатели може да се появи при твърде често шофиране на къси разстояния, така че филтърът за твърди частици трябва да се провери внимателно при употребяваните автомобили. Фейслифтът през 2010 г. подобри двигателите и те вече имат по-нисък разход на гориво, тоест на вторичния пазар е по-добре да се търсят по-новите версии. Серийно Galaxy е оборудван с ESP, система против боксуване и спирачен асистент, което го прави един от най-сигурните ванове в класа си. Освен това е много надежден – според Dekra този модел на Ford се справя изключително добре на тестовете без значение от пробега и най-честите проблеми са свързани с износване на спирачките, което е логично предвид голямото тегло на автомобила.

Място за всички и всичко

Третата генерация бе представена през 2014 г. и се продава от средата на 2015 г. Galaxy се предлага със същите двигатели като S-Max – един дизел (в четири различни варианта) и два бензинови. 1.5-литровият SCTi Ecoboost е със 160 конски сили, а по-големият 2.0-литров SCTi има 240 конски сили, но е наличен само с автоматична трансмисия. Същото важи и за двата най-мощни дизела (180 и 210 конски сили), докато тези със 120 и 150 се предлагат с шестстепенна ръчна. Най-нисък разход на гориво има 2.0-литровият TDCi Duratorq 120 – около 4 литра на 100 километра. Най-забележителното е огромното пространство в кабината, както и това, че дори на третия ред седалки могат комфортно да седнат възрастни хора. Със свалени седалки, естествено, пък има доста сериозно място (2,339 литра) за багаж. Освен това по таблото има изненадващо малко бутони, а и качеството на пластмасите е подобрено.