Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
land-rover_l.jpg

Land Rover

Камъни се разпръсват наляво и надясно, докато гумите на всъдехода преминават пистата, пълна с прахоляк, и това се случва въпреки дупките и неравностите, големи колкото бик. Следващото изкачване не притеснява Land Rover, нито пък калния черен път, започващ малко след това. Двигателят работи в ритъм, а шасито люлее джипа толкова нежно, както майка люлее детето си. Който си търси превозно средство, което да бъде подходящо за пътувания през пустинята на Намибия, както и за приключения през шотландските планини, който да преминава през сняг толкова лесно, както и през чакъл, трябва да се спре на Land Rover. Употребяваните коли на традиционната британска марка ни убеждават посредством тяхната здравина. Пътуването по неравен терен никога не е било толкова хубаво както с един Land Rover.

Топ моделите на Land Rover са изключително ценени от купувачите на употребявани коли

Range Rover in Wüste Land Rover Defender auf der Piste

Превозните средства на Land Rover са изключително работливи. 4х4 задвижване на колелата се предлага при всички модели, а офроуд способностите на джиповете са легендарни. Първоначално създадени като комбинация от трактор и пикап, днес моделите на Land Rover са покорили градове и предградия. И накрая джиповете могат да послужат на семейното ежедневие за бързото и лесно превозване на деца, храна и багаж, предназначен за почивка. Така са създадени различните моделни линии и големини, които Land Rover предлага, както и употребяваните джипове, които са в полза на заинтересованите и купувачите. По-ниските цени на употребяваните модели, в сравнение с новите такива при едно и също качество, говорят в тяхна полза. Ще ви представим най-обичаните Land Rover модели.

Land Rover Defender

Land Rover Defender Blaser Edition

Land Rover Defender се е произвеждал в продължение на 67 години. Компанията е успяла общо да продаде около 2 милиона превозни средства и 75 процента от произведените джипове са все още в движение. Няма да бъде преувеличено, ако кажем че моделът Defender е легенда. Множество експедиции са достигнали целта си благодарение на него. Военни и хуманитарни организации го използват и до ден-днешен в кризисни райони по света. Първата серия модели (Series I) е излязла на пазара през 1948 г. и в продължение на десетилетия била най-добрата Land Rover. Тези автомобилни икони, дори и употребявани, все още се купуват, което е знак за тяхната надеждност. От 1983 г. била в наличност и четвъртата серия, която се предлагала под наименованията One Ten (110) и Ninety (90). Имената се отнасят за междуосовото разстояние, измерено в инчове. С въвеждането на пазара на Discovery първоначалният Land Rover започнал да се предлага като Land Rover Defender. В края на 2015 г. продукцията на Defender приключила, тъй като характерната му ъглова форма не отговаряла на изискванията на ЕС за защита на пешеходците.

Land Rover Discovery

Land Rover Discovery Vorderansicht

Това, което Defender бил за стръмните местности, Discovery трябвало да бъде за асфалтираните улици. А именно – практично превозно средство, което осигурява сигурност при пътуването в натовареното градско движение, но и което никой не може да спре от пътешествия извън утъпканите пътища. С пускането на пазара през 1989 г. на Land Rover Discovery британският производител създал превозно средство, подходящо едновременно за ежедневието и за приключения. Междувременно е налично и четвъртото поколение от модела, което силно прилича на третата серия модели (създадени между 2004 г. и 2009 г.). За разлика от спартанското оборудване на Defender, от Land Rover са оборудвали употребяваните джипове от серията Discovery с повече комфорт. Многобройни спомагателни системи улесняват навигацията в града, но и подкрепят движението по стръмен терен благодарение на електронна система за контрол на сцеплението. Вътрешното пространство осигурява голяма свобода на движението, а поради допълнителните места общо седем човека могат да седнат. Двигателят отговаря на размера и теглото, особено при дизеловия двигател на Land Rover задвижването на всички колела допринася за бързото движение. Land Rover Discovery Sport притежава най-усъвършенствания дизайн сред джиповете.

Range Rover

Range Rover Seitenansicht

Този, който търси всъдеход от горен клас, трябва да се обърне към Range Rover. Много преди Porsche Cayenne или BMW X-5 да припознаят джипа като кола за семейни и ежедневни пътувания, Range Rover показали способности и лукс, които си пасвали толкова естествено като камилата и пустинята. Първото поколение излязло на пазара през 1970 г. В продължение на 25 години луксозният джип бил поддържан и разриван. Постоянното 4х4 задвижване и пружини, които били нововъведения, преобърнали целия клас превозни средства. Също така 3.5-литровият V8 двигател на Range Rover дълго време бил единствен по рода си. Накратко казано: модел победител. През 1979 г. Range Rover спечелили първото си рали „Париж-Дакар“. Четвъртото поколение е пуснато в момента на поточната линия и притежава силни преимущества на неравен терен. Характерни са дълбочината на газеното, равняваща се на 90 см. И напълно автоматизираната 4х4 система, която самостоятелно разпознава особеностите на терена. Range Rover е водещ модел на Land Rover и дори употребяван рядко може да се намери на цената на по-малките автомобили. Армията рядко го използва, но кралете и шейховете обичат Range Rover.

Land Rover: история в ход на британската премиум марка

Land Rover im Stammwerk Solihull Land Rover Series One

Историята на Land Rover започнала при британския автомобилен строител Rover. До края на Втората световна война бил известен преди всичко с производството на скъпи лимузини, но под натиска на Британското правителство трябвало да инвестира повече в автомобилите от среден клас и тези серийно производство. Маурис Уилкс, тогавашен главен дизайнер на Rover, проектирал въз основа на американски джип прототип, който можел да се използва главно в селското стопанство. Оттам идва и името Land-Rover (по онова време написано с тире). През 1948 г. прототипът бил пуснат в серийно производство. Серия One веднага пожънала успех. Не на последно място – заради алуминиевата си каросерия, която се превърнала в характерна черта за Land Rover сериите. До корекциите, направени в края на 2015 г., Ur-Land-Rover (по-късно наречен Defender) бил високо ценен от полицаи и военни по целия свят, а понякога човек може да намери тази версия на Land Rover и на пазара на употребявани автомобили.

Range Rover vor Hotel Range Rover auf Schotter

С въвеждането на Range Rovers Land Rover разширили избора на продукти. Луксозните джипове отворили вратите на концерна към нови прослойки купувачи и оставили ясен отпечатък върху пазара. Едно нововъведение бил Land Rover Discovery, който трябвало да попълни празнината между моделите Defender и Range Rover. Дъщерната компания Rover междувременно станала част от British Leyland Motor Corporation, към която принадлежат и марките Jaguar, MG, Austin или Triumph. Когато през 1976 г. Britisch Leyland изпаднал в несъстоятелност, британското правителство национализирало автомобилния концерн. През 1988 г. Rover отново си стъпил на краката, въпреки че бил без особени успехи. През 1994 г. компанията била придобита от BMW и по този начин Land Rover се преместил в Мюнхен. Четири години по-късно съвместно с BMW бил разработен моделът Freelander, който бил първият джип на Land Rover.

Land Rover Freelander von vorn Range Rover Evoque in Fluss

През 2000 г. BMW се отделили от Rover и правата върху марката Land Rover били закупени от американския автомобилен концерн Ford. През 2007 г. най-накрая Ford поискали да продадат марката заедно с Jaguar, която била част от концерна от 1989 г. През пролетта на 2008 г. двете марки станали част от индийската автомобилна компания Tata Motors. От 2013 г. компанията обединила усилията си в дъщерната фирма на Таta – Jaguar Land Rover Automotive (JLRA). Последвалото развитие на съществуващите модели и въведението на нови линии модели като Range Rover Evoque се увенчало с успех. С версията с отварящ се покрив на Evoque за първи път бил предложен Land Rover кабрио. През 2014 г. JLRA продали повече от 380.000 модела Land Rover. Също така употребяваните всъдеходи и джипове са силно представени. Била построена фабрика в Солихъл – на около 180 км. северозападно от Лондон, в която да се осъществи производството на новите модели от среден клас като например Land Rover Discovery Sport. JLRA и Tata си сътрудничели тясно с университета в Уаруик. Националният иновативен автомобилен център трябвало да проведе научни и индустриални изследвания, за да развие алтернативни двигатели.

Актуални модели на Land Rover, които и употребявани смело прекосяват всякакви терени

Име на модела Автомобилен клас Период на производство Особености Land Rover Defender Всъдеход от 1984 г. до 2015 г. (4-то поколение) Икона в автомобилната история. При комфорта важи девизът: Малкото е много. Притежава топ офроуд характеристики и абсолютна неразрушимост .
Range Rover Sport Джип от 2013 г. (2-ро поколение) Базиран е върху Range Rover платформата, но се наблюдават и разлики при използваните части (около три четвърти от елементите са различни). Най-доброто време на ралито Pikes Peak за серийните джипове е било през 2013 г. Моделът от 2014 г. е по-дълъг с 85 см.
Land Rover Discovery Всъдеход от 2009 г. (4-то поколение) 3-то поколение е претърпяло леки структурни промени, но поради външните изменения е на пазара като 4-то поколение. Дизайнът е близък до този на Range Rover. Освен стандартната е налична и бронирана версия.
Range Rover Всъдеход (горен клас) от 2012 г. (4-то поколение) Притежава уникален „светлинен подпис“ благодарение на комбинацията от къси и LED светлини. Напълно автоматизирана 4х4 система. Притежава три линии на оборудване: HSE, Vogue, Autobiography.
Land Rover Discovery Sport Джип от 2015 г. Превозно средство от среден клас, предназначено за пътища. Има адаптивен контрол на ходовата част – Adaptive Dynamics. Изградена е за първи път новоразработена задна ос.
Range Rover Evoque Джип от 2011г. Освен с 4х4 задвижване моделът е наличен и с предно предаване. Освен обичайната версия с пет врати, е налично и като плоско купе и кабрио вариант. През 2015 г. е направено външно подобрение и са добавени нови брони, фарове и предна решетка.