Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
ford-ka-l-01.jpg

Ford Ka

Ford Ka/Ka+ Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Ford Ka/Ka+, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Няма как да останете безразлични, поглеждайки за пръв път представеното през 1996 г. мини на кьолнските автоинженери – Ford Ka. Предизвикващо любов в едни и неконтролируем смях в други, яйцевидното купе бързо се превръща във фаворит на женската част от аудиторията и е може би единственият дотогава автомобил в свръхкомпактния клас, който се избира не с ум, а със сърце. Създаден с идеята да е малък, евтин и лесен за поддръжка, той използва платформата на Fiesta, но с далеч по-скромна каросерия и единствено във вариант с 3 врати. Екстравагантната тумбеста форма е това, което отличава Ka от конкурентни модели като Renault Twingo например. За съжаление качеството на боята и лака не са на най-високо ниво и дори при липсващо влияние на външни фактори се забелязват олющване и избледняване, най-силно изразени в черните пластмасови брони, чиито цвят след фейслифта от 1999 г. бива уеднаквен с този на купето. Малката кола не изненадва и с вътрешното пространство, което е повече от оскъдно, а багажникът със своите едва 184 литра е меко казано непрактичен. Но от друга страна, именно скромните размери са това, което привлича вниманието на нежната половина. Интериорът е особено податлив на захабяване със своите преобладаващи пластмасови детайли, които лесно се драскат и не след дълго започват да скърцат, а при повечето екземпляри на вторичния пазар е почти сигурно наличието на износена тапицерия. Корозията също не подминава Ford Ka и е най-силно изразена в двигателния отсек, а ръждата тормози повечето от крайните детайли, но най-притеснителна е при предния мост – нещо напълно характерно за Fiesta. Единственият двигател, който се монтира в тази генерация на минито, е шумният, но надежден 1,3-литров бензинов с мощност от 50, 60 или 70 конски сили. Динамиката не е присъща за този агрегат, но дългият му живот и евтината поддръжка го правят вероятно най-доброто решение за компактния автомобил. Ангренажната верига е другият плюс на мотора, която предотвратява предстоящи проблеми, свързани със скъсани ремъци и ненавременни подмени.

Блестящ и стилен – това е Ford Ka II

Второто поколение на мъника се появява през 2008 г., но за изненада вече се произвежда в Италия от Fiat, паралелно с техния модел „500”. Новият Ford Ka притежава почти същата яйцевидна форма, но дизайнът е толкова осъвременен, че завинаги оставя в историята всякакви поводи за ирония. Интериорът се отличава с много добро качество и оборудване на високо за категорията ниво, но е все така непросторен и непрактичен. Налични са два двигателя – 1,2-литров бензинов с 69 к.с. и дизелов с 1.3 литра обем със 75 конски сили, разполагащи с предостатъчна мощност за тежкото под тон купе и сходни параметри по отношение на икономия. Малкият автомобил се държи много стабилно на пътя благодарение на стегнатата ходова част, а прецизното управление позволява много добра маневреност и бързи реакции на кормилната уредба. През 2010 г. е внедрена Старт/Стоп системата, с която и без това ниският разход на гориво е занижен до абсолютен минимум. След категоричния успех на модела през предходните поколения през 2016 г. дебютира Ford Ka – третата генерация на симпатичното мини. Този път във вариант както с 3, така и с 5 врати, обичаният дребосък отново затвърждава мястото си на върха в свръхкомпактния клас. Единствената достъпна версия за европейския пазар е снабдена с 1.2 Ti VCD агрегата на новата Fiesta, задвижван от 70 или 85 конски сили.

Мини кола на мини цена

Към момента пазарът е буквално залят от Ford Ka на старо, а нищожната цена автоматично го категоризира като малък автомобил за малко пари и като един от най-добрите избори в категорията. Добре е обаче да се вземат предвид характерните болежки на модела, за които споменахме по-рано. Изключвайки дребните недоразумения, сдобиването с кокетното мини е инвестиция, която със сигурност си заслужава.