Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
ford-mustang-front

Ford Mustang

Ford Mustang Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Ford Mustang, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Когато през 1964-а компанията Ford изважда на пазара наследник на легендарния Ford Thunderbird с четири места, никой в концерна не е предполагал, че Ford Mustang ще се превърне за най-кратък срок от време в основател на собствен клас превозни средства и в рамките на половин столетие ще бъде най-обичаният автомобил във филмовата история. Производителят е повече от учуден от успеха на Ford Mustang. Ford не се надявал на повече от 100,000 продажби през първата година. Но само в рамките на едва четири години Ford Mustang се продава почти 1,3 милиона пъти.

Американците го обичат, за европейците се превръща в символ на свободата и американската автомобилна култура и от неговото първо появяване във филма за Джеймс Бонд, прожектиран през 1964-а, Ford Mustang успява да се превърне във филмова звезда и на снимачната площадка. Тъмнозеленият Ford Mustang, модел GT, в който през 1968-а във филма „Bullitt“ Стив Макуин към днешна дата прави най-дългото преследване във филмовата история, превръща Ford Mustang в автомобилна легенда. Професионалната автомобилна преса, заради емблемата на див кон на решетката, дори кръщава с името на Ford Mustang нов клас превозни средства: Pony Cars (пони коли), достъпни, компактни спортни коли с високи дизайнерски изисквания. От 1964-а съществуват пет поколения на Ford Mustang и всяка нова версия на модела, дали с формата на класически кабриолет с текстилен покрив или купе, като вносен автомобил открива своята любовница в Европа. Като Muscle Car и като тунингована версия, Ford Mustang си е запазил постоянно място в ролята си на необикновена кола на тунинг сцената в страни от масовия пазар.

Първите серийни производства до 1970-а са най-успешните комерсиално

Ford произвеждат първите модели на Mustang от март 1964-а като купе със задна част тип седан (хечбек) и кабрио, а една година след това и като хечбек купе с двигател шест цилиндъра, 2,8 литра и V8 двигател с обем 4,3 литра. Само една година след стартирането на серийното производство се появява Shelby Mustang. До 1970-а той е конструиран в малки серии от бившия състезателен пилот Карол Шелби за Ford като GT 350 с 225 kW (306 конски сили) V8 двигател. В края на 60-те години Хенри Форд сам монтира сериите на Mustang и представя Ford Mustang с големия V8 двигател в нова версия с 143 kW (195 конски сили), с наново разработен двигател с 6,4 литра до 239 kW (325 конски сили), както и 7-литрови машини с до 287 kW (390 конски сили).

Ford Mustang като прародител на Muscle Cars

До края на третото поколение (1970-а) формата на класическия Mustang с дългата, подобна на акула предница, съвсем малко се променя. В моделните серии от 1971-а до 1973-а Ford Mustang расте на дължина и ширина и се продава по-малко в новия си дизайн. Но затова през 70-те години се превръща в успешна ниша в сегмента на Muscle Cars под името Ford Mustang Mach I. В последвалите производствени серии до 1978-а Ford успява да покачи числата на продажбите на превозните средства отново над единия милион. С широка палитра от двигатели с по-малки агрегати и специални модели като Ford Mustang Cobra, до 1993-а Ford наново успява да пласира повече от 2,5 милиона модела на Mustang. Като базисни модели до 2004-а се налагат Ford Mustang Basis, GT и Cobra, които вдигат между 108 kW (147 конски сили) и 290 kW (395 конски сили).

Обусловеността на ретро дизайна и специалните серии с миналите успехи

Като спомен за най-успешните времена на Mustang, през 1999-а Ford представя на пазара отново своя „спортен параден кон“ след промяна на стайлинга, силно напомнящ на Mustang-а от 60-те години. След кръстения на едноименния филм със Стив Макуин „GT Bullitt 2001“ и след ерата на Muscle Car на 70-те години, чак през 2003/4-а Mach 1 отбелязва завръщане към славата от миналото. Стратегията с ретро дизайна се продължава от Ford и в производствените серии от 2004-а. Ford Mustang оттогава се конструира като кабрио и с четири варианта на купето. Върховият модел е Ford Mustang Shelby Cobra GT с двигател 5,4 литра и 368 kW (500 конски сили). От 2009-а Ford Mustang се предлага с панорамен стъклен покрив, както и представената малко преди това специално лимитирана серия на Ford Mustang Bullitt Edition II с 239 kW (315 конски сили).