Търсене на употребявани автомобили Kia в AutoScout24

Kia

Името Kia представя паметната история на първия корейски автомобилoпроизводител. “Ki“ произлиза от китайския йероглиф за “възход“, а “a“ се отнася за Азия. От основаването на фирмата през 1944-а възходът при Kia се проявява не само в името, а също и в развитието на компанията. Автомобилопроизводителят първоначално навлиза в автомобилната индустрия в своята родина Kорея. Днешната фирма Kia е основана през 1944-а в Сеул под името Kyongseong Precision Industry. Предприятието започва да произвежда коли през 1952-а под названието Kia Industry Company.

Първото успешно производство на моторни превозни средства не само в частност за завода, ами и в цялата страна, се състояло около десет години по-късно. Първите модели, датиращи от 1960-а, били триколката Minilaster K-360 и мотоциклетът C-100. Пробивът на компанията се състоял в началото на 70-те години с Laster Titan. В Корея и до ден днешен този модел може да бъде открит благодарение на своята популярност и за това, че е символ на тежкотоварна кола.

През 1973-а Kia представа първия произведен в Корея 2.0-литров бензинов мотор – една новост на местния пазар. Още през същата година Kia излиза на фондовата борса. Една година по-късно с BRISA се осъществява първото развитие при леките автомобили. Brisa излиза скоро в серийно производство и заедно със своята Pick-up версия стои в основата на първия корейски автомобилен експорт.

През 1976-а Kia поема ръководството на конкурентите Asia Motors. Две години по-късно произвежда първия корейски дизелов мотор. Oт 1979-а Kia притежава лиценз за производството на Peugeot 604 и на Fiat 132. Но съвместната работа с Mazda и Ford носи значителен успех: съвместното сътрудничество довело до производството на Kia Pride през 1987-а. От този модел са продадени над два милиона екземпляра.

През 1990-а корейският концерн се преименува в Kia Motors Corporation и отваря свръхмодерен завод в град Хвасунг. През 1992-а Kia Motors съвместно с Kia Motors America покоряват Щатите. Една година по-късно започнало навлизане на производството в Германия и изработването на Sportage – един от първите джипове.

През 1988-а започнал временен застой за корейската компания. Заради финансовата криза Kia също изпитвала големи затруднения, а след това изпаднала в несъстоятелност. Най-накрая управлението на Kia е поето от Hyundai Business Group, от което до края на хилядолетието произлиза и Hyundai Automotive Group.

Една година след като управлението е поето, компанията се възстановява след кризата и показателите при статистиката на продажбите са отново положителни. Така през 1999-а се появява Kia Carnival на немския пазар. Една година по-късно излезнали и моделите Rio и Carens. Тази тенденция продължила и в следващите години с моделите Magentis, Sorento, Opirus, Picanto и Cerato. През 2004-а Kia съвместно с Hyundai Motors била седмият най-голям производител на автомобили в света. Пазарният й дял в Германия достигнал до 2,44 процента. През следващата година Kia Германия била най-бързо развиващата се марка коли.

През 2006-а Kia Motors Германия премества временно седалището си в Ешборн, Франкфурт. Петър Шрайер, който е бивш креативен директор на Volkswagen, се премества като главен дизайнер в Kia. През 2007-а отваря новата европейска централа на компанията [ във Франкфурт на Майн, където Kia Motors Германия и първият самостоятелен дизайнерски център на Kia имат свое самостоятелно седалище. През 2008-а Hyundai-Kia Automotive Group за първи път била петият по големина производител на автомобили в света.

В своите центрове за изследвания и развитие Kia работи интензивно върху автомобилна концепция, щадяща природата. Също така предприятието представя джип със специален двигател с горивни клетки, чиито електромотори получават eнергия от 99 kW/134 к.с. мощна горивна клетка. В САЩ и Корея все повече дузини от експериментални коли са в продължителна употреба. Южнокорейското министерство на околната среда са представили Kia и дъщерното й предприятие Hyundai за едни от най-големите тестови програми за хибридни автомобили в световен мащаб с повече от 4,000 автомобила с бензинов и електрически двигател.

Kia Motors се ангажира многократно в подкрепа на спорта. Компанията до 2013-а е главен спонсор на турнира от големия шлем Australian Open. През 2007-а е била генерален спонсор на голям турнир по хандбал в Германия. Също така официален спонсор на UEFA EURO 2008 и на Атлетико Мадрид.

През 2008-а Kia Motors е продала в световен мащаб 1,375,738 автомобила и се причислява към един от малкото автомобилопроизводители, който разширява продажбите си в сравнение с предходната година с 8,4 процента. Въпреки настоящето затруднено икономическо положение, Kia Motors се представя добре и успява да разшири пазарния си дял, произвеждайки икономични и компактни автомобили.