Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
Kia Sorento

Kia Sorento – нагоре и напред с всяка година

Kia Sorento е среден по размер кросоувър SUV, произвеждан от 2002-а година насам. Традиционно за корейската компания, автомобилите й са на напълно разумни цени и този не е изключение. По-впечатляваща обаче е промяната в имиджа – от достъпен товарен кон до седемместен семеен SUV, при това само за едно десетилетие. Първото поколение е един от последните автомобили от отмиращия вид с евтини, здрави шасита, направени за хора, които теглят тежки трактори по хлъзгави пътища. Sorento се предлага с два варианта на оборудване – LX и EX, като стандартни за всички модели са дисковите спирачки, ABS и близо 80-литровите резервоари. Двигателите са 2.4-литров редови четирицилиндров, произведен от Hyundai, 3.5-литров 24-клапанов DOHC V6 с мощност 192 конски сили и 2.5-литров дизелов редови четирицилиндров. След 2005-а е наличен алуминиевият 3.3-литров V6 Hyundai Lambda, а от 2007-а 3.8-литровият V6 Hyundai Lambda (262 конски сили), който заменя 3.5-литровия. Първоначално трансмисиите са петстепенна ръчна и четиристепенна автоматична, като през 2005-а тя е сменена с петстепенна автоматична. През 2007-а Sorento получава първия си фейслифт. Добавени са прожекторни предни фарове, както и нови задни стопове. Отпада и петстепенната ръчна трансмисия, която е заменена от петстепенна Sportmatic tip-tronic. Моделът след промените е оценен с пет звезди на краш-тестовете в САЩ за всички седящи позиции и при челен, и при страничен сблъсък. Sorento след фейслифта е серийно оборудван с ESP, а и по-мощният дизелов двигател е за предпочитане – тоест тази версия е по-търсена на пазара на употребявани автомобили. През 2009-а идва нова козметична промяна – забележима най-вече по по-малката решетка. Леките подобрения обаче не решават проблемите по кормилната и спирачната уредба, които според Dekra са най-често срещаните по този модел Sorento.

Радикалната промяна на всичко

Следващото поколение е различно – типичен кросоувър. Според шефовете на Kia разликите с предшественика са толкова сериозни, че дори е обмисляна смяна на името. Драстичната промяна на Sorento засяга и двигателите – има нов 2.2-литров дизел, който е доста тих и един от най-икономичните в класа. За това спомага и фактът, че този модел е с 215 килограма по-лек от предшественика си. Експертите по краш-тестовете оцениха безопасността на това Sorento с максималните пет звезди – и от Euro NCAP, и от IIHS в Щатите. Фейслифтът на второто поколение дойде през 2012-а. Таблото е променено, a предницата и задницата се сдобиват с фарове и стопове по подобие на Optima. Има и осезаемо подобрение по двигателите, които съперничат на най-доброто в класа. Шасито е модифицирано – подсилено отпред и отзад, окачването също е получило ъпгрейди. Но въпреки всичките усилия на Kia да вкара малко спортен ентусиазъм в Sorento, то продължава да е голямо (вътре стандартно има седем места), тежко, 4x4 SUV. И не предполага твърде бързо шофиране. Но при по-ниски скорости всичко е идеално – меко, рафирано и удобно. От друга страна обаче, седемте места в кросоувъра са привлекателни за хората, които искат да избегнат стигмата на минивана. А и що се отнася до поддръжката на употребяваните автомобили, Sorento излиза по-евтино от Hyundai Santa Fe или Jeep Cherokee и е на едно ниво с Nissan X-Trail. Тук трябва да се провери и сервизната история – част от автомобилите бяха прибрани за ремонт, заради проблем с шайбата на алтернатора.

Най-луксозното Sorento

Третото поколение бе представено в средата на 2014-а. То споделя платформата си с Kia Carnival, като дължината е увеличена с 95 милиметра в сравнение с предшественика, но височината е намалена с 15 милиметра. Бензиновите двигатели са 3.3-литров Lambda V6 (290 конски сили), 2.4-литровият директен инжекцион (190 конски сили) и новият 2.0-литров с турбокомпресор (240 конски сили). Дизеловият вариант е 2.2-литров CRDi. Трансмисиите са шестстепенни – ръчна и автоматична. Екстериорът е леко анонимен, но интериорът е най-добрият, правен от Kia до момента, и може дори да съперничи на конкурентните модели на Volkswagen, BMW и Land Rover. С увеличаването на размера практичността на автомобила също нараства – багажникът е по-голям, а и има повече пространство за пътниците. Освен това третият и вторият ред седалки падат изцяло напред при нужда, а могат да се местят напред-назад в зависимост от това къде трябва да се освободи повече място. Максималният вариант е 1,732 литра – с 52 повече от сестринския модел Hyundai Santa Fe. Точно заради тези подобрения обаче цената на това поколение Sorento на пазара за употребявани автомобили продължава да е висока.