Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
hyundai-range-l.jpg

Hyundai

Историята на автомобилната компания Hyundai започва с едно пони – така се казва първият самостоятелно изработен модел на Hyundai, който е конструиран за пръв път в Корея през 1976-а и е представен на обществеността на 55-тия автосалон в Торино. От 1982-а започва да се произвежда приемникът на този модел, Pony 2. Освен това се произвеждат и лекотоварни камиони, а от средата на 80-те години също и тежкотоварни превозни средства.

Днес Hyundai е най-големият корейски производител на комерсиални превозни средства. През 1983-а започва износът на Pony в Канада и Централна Америка, а по-късно следва и САЩ. Предприятието, което след своето основаване през 1967-а произвежда модела първо за Ford, постоянно разширява своята производствена палитра. Първите производствени модели се базират на Mitsubishi моделите, но от началото на 90-те години Hyundai разработва своите модели напълно самостоятелно.

През 1991-а започва износът в Германия, а Hyundai скоро се превръща в най-бързо растящия автомобилен производител в Бундесрепубликата. До днес в пределните на Германия са продадени 420,000 единици. Пазарната част на Hyundai Motor Deutschland GmbH, чието седалище е Некерсулм, възлиза на 1,55 процента.

Междувременно, превозни средства на Hyundai може да се избират от 13 конструирани серии. Програмата на превозни средства включва малки коли като Getz, най-продаваният модел през 2005-а, компактния миниван Matrix до фамилния ван Trajet или здравия транспортьор H1. Целевата група се разраства още повече чрез горния клас лимузина. Hyundai се опитва да се наложи предимно в бързо развиващия се SUV сегмент (практичен спортен автомобил). Фирмата предлага Tucson, по-скоро подходящ за градската среда SUV, спортен вариант с ъс Santa Fe и офроуд модела Terracan.

За успеха допринасят със сигурност и изгодната цена/съотношение мощност, невероятният дизайн на превозните средства и непрекъснато подобряващото се качество. Необходимото изследване за сигурността и подобрението на качеството се ръководи от Рюселхайм. През 2003-а в град Опел е открита европейска централа , която приютява центъра за изследване и разработки, както и дизайнерското студио на Hyundai. Другите дизайнерски студиа се намират в Япония и САЩ. Това е от голямо предимство, тъй като по този начин Hyundai може бързо да напасва своите модели към съответния пазар.

През 2005-а в американския щат Алабама се открива завод за производството на лимузината среден клас Sonata. В него ежегодно от конвейерната линия слизат 300,000 превозни средства, които са определени за американския пазар. Междувременно, в още 11 страни от поточната линия слизат модели на Hyundai. През 2005-а са произведени около 2,53 милиона превозни средства, голяма част от които са продадени извън Корея. Планира се създаването на производствени звена в Египет, Китай, Индия, Индонезия, Малайзия, Пакистан, Русия, Тайван, Турция и Венецуела.

Експанзията на Hyundai води до придобиването на южнокорейския производител на автомобили KIA. С Daimler-Chrysler също се е състояла съвместна работа, но само между 2001-а и 2004-а. Днес Hyundai се причислява към седемте най-големи производители на автомобили в света.