Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
mazda-6-l-01.jpg

Mazda 6

Mazda 6 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Mazda 6, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Mazda 6, известна и като Mazda Atenza в Китай и Япония, е голям семеен автомобил, произвеждан от 2002-а година насам и наследник на Mazda Capella (616, 626). Mazda 6 е и рекордьор за японската компания, защото най-бързо мина котата от един милион бройки в продажбите. Mazda 6 е първият пример за новата философия в дизайна на фирмата, макар че продължава G платформата, която използва Mazda 626. Гамата на модела включва седан с четири врати, петвратен хечбек и петвратно комби. Наличен е и луксозен спортен модел, който в Европа идва като турбо дизел с директно впръскване (DITD) с мощност от 120 конски сили. Другите двигатели са Mazda MZR в конфигурация от 1.8-литров, 2.0-литров и 2.3-литров с петстепенна ръчна трансмисия или четиристепенна автоматична. Mazda 6 остана на второ място след Renault Mégane в класацията за автомобил на годината в Европа, изоставайки със само 20 точки от победителя, но спечели доста други награди в Канада и Австралия. Mazda 6 MPS е подобрена, по-мощна версия на Mazda 6 – с турбо версия на 2.3-литровия L MZR I4 с мощност от 270 конски сили. Освен това предният капак е леко повдигнат, трансмисията е шестстепенна ръчна, а задвижването – 4x4. Mazda 6 MPS ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.4 секунди. Второто поколение Mazda 6 дебютира на автошоуто във Франкфурт през септември 2007-а. Платформата на шасито е Mazda GH, ревизирана версия на GG платформата, която Ford използва за CD3 платформата си. Mazda продължава да осигурява три варианта – четиривратен седан, петвратен хечбек и комби. Електронната асистенция на волана е осезаемо подобрена в сравнение с предишното поколение, а хечбекът има по-голям багажник от пряката конкуренция в лицето на Ford Mondeo и Opel Insignia. Този модел на Mazda 6 взе наградата на списание What Car? за семеен автомобил на 2010-а. Бензиновите двигатели са 1.8-литров, 2.0-литров, 2.5-литров MZR I4 и 3.7-литров MZI V6, а дизеловите – 2.0 и 2.2-литрови MZR-CD. При краш тестовете на Euro NCAP моделът събра пет звезди от пет възможни, а спирачките получиха висока оценка за надеждността си. Моделите след фейслифта от 2010-а са с подобрено окачване, т.е. те са за предпочитане на пазара на употребяваните автомобили. Според тестовете на Dekra Mazda 6 е автомобил, който рядко създава неприятности. Японската машина демонстрира значителна надеждност при пробег до 50 000 километра, както и в другите две категории – до 100 000 километра и над 100 000 километра. В редки случаи има проблеми със спирачките и фаровете, но те се отстраняват лесно.

Революцията SKYACTIV

Третото поколение излезе на бял свят през август 2012-а и макар че старият модел не е никак лош, новият е още по-добър. Голямата разлика е, че тук има само две вариации: четиривратен седан и петвратно комби. Дизайнът е оценен изключително високо и през 2013-а Mazda 6 стига до финала на „Световен дизайн на годината“. Бензиновите двигатели са 2.0-литров SKYACTIV-G I4 и 2.5-литров SKYACTIV-G I4, а дизеловият агрегат е 2.2-литров SKYACTIV-D I4 с шестстепенна ръчна и автоматична трансмисия. Благодарение на новата технология, автомобилът е по-лек, по-зелен, по-умен и по-красив. Шофирането е удоволствие, пространството е огромно, а и колата е достатъчно евтина, за да получи сериозно внимание. Фейслифтът през 2015-а бе насочен главно към интериора, което прави Mazda 6 още по-сериозен конкурент на Ford Mondeo, Hyundai i40 и Volkswagen Passat.

Mazda 6 – Употребявани автомобили

При употребяваните автомобили Mazda 6 се радва на високо уважение – както всяка машина произведена от японците, тя върви като часовник. Лек проблем е, че шумът при бензиновите двигатели е повече, отколкото трябва, но дизелът е изключителен. А и поддръжката е евтина, а разходът на гориво – нисък. Първите модели имат проблеми с електрониката, но те са поправени след 2013-а. Тестовете на Dekra за това поколение употребявани автомобили обаче не са толкова убедителни, колкото за предишното – моделът има леки дефекти по-често от очакваното. Може би и затова при фейслифта през 2014-а японската фирма направи над 200 подобрения на различни системи, включително въведе шест нови такива за проактивна сигурност.