Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
mazda-3-front

Mazda 3

Mazda 3 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Mazda 3, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Mazda 3 е компактен семеен автомобил, който е представен през 2003-а, като модел от 2004-а, за заместник на Mazda Familia/323/Protegé. Моделът е приет добре в автомобилния свят, защото е стилен, има подходящ интериор, дава отличен контрол и силно представяне на пътя – усещането е все едно шофираш по-скъп спортен седан. Освен това цената е приятно ниска, макар че по отношение на разхода на гориво има какво да се желае. На първоначалните краш тестове Mazda 3 получава само четири звезди от пет възможни от EURO NCAP, но този недостатък е оправен впоследствие, когато шестте еърбега стават стандартно оборудване. Въпреки това през 2004-а Mazda 3 стига до второ място в класацията за автомобил на годината в Европа, като отстъпва само на Fiat Panda. Mazda 3 е базиран на глобалната C1 платформа на Ford, споделена с Ford Focus и Volvo S40. Моделът има две разновидности – седан с четири врати и хечбек с пет врати. Всичките са оборудвани с inline-4 Mazda MZR двигател, който има доста вариации, включително турбо дизел. Трансмисиите са 4-степенна автоматична и 5- и 6-степенна ръчна, като след 2006-а за моделите с 2.3-литров двигател може да се поиска 5-степенна автоматична трансмисия. През 2006-а, 2007-а и 2008-а първото поколение преминава през няколко различни фейслифта, но промените в екстериора, интериора и механиката са минимални. Второто поколение се появява през 2010-а с различен дизайн на екстериора, но отново на базата на архитектурата на платформата C1. Новият модел е малко по-широк, по-дълъг и по-лек от предишния, а специално този за Европа разполага с i-stop технологията за 2.0-литровия дизелов двигател, която намалява разхода в градски условия с 12 процента. Ниската цена прави модела предпочитан при употребяваните автомобили, защото предлага добри условия за препродажба.

Удоволствието от шофирането

Третото поколение е показано на широкия свят в Австралия през юни 2013-а. Шасито вече е Skyactiv, а не старото от платформата C1. Това е и третото возило, което използва дизайн KODO: Soul of Motion след CX-5 и Mazda 6. В Европа се предлагат варианти с три бензинови двигателя – 1.5-литров и два 2.0-литрови с различна мощност, както и 2.2-литров Skyactiv дизел. През 2014-а Mazda 3 стига до финала на състезанието за автомобил на годината в Европа, но остава извън призовата тройка. По отношение на удоволствието от шофирането, автомобилът е между най-добрите в своя клас – изпреварвайки конкуренцията от Volkswagen Golf, Ford Focus и Opel Astra, а контролът върху колата е изключителен. При това без да се отразява по никакъв начин на комфорта на пътуващите отпред. На задната седалка е по-сложно, защото определено няма достатъчно място. Но пък за първи път удоволствието от шофирането, което винаги е било огромно предимство за Mazda 3, е съчетано с красив и скъпо изглеждащ интериор (седалките са толкова удобни, че искаш да си ги вземеш вкъщи). Разходът на гориво на този модел става все по-нисък с всяка изминала година, а на краш тестовете Mazda 3 получава 5 звезди от 5 възможни. Допълнителен плюс е, че автомобилът разполага с много различни системи, за да бъде избегната катастрофата – адаптивен контрол, система за предупреждаване за трафик отзад, предупреждаване за напускане на лентата, система за контрол на сляпото място, система за предупреждаване за евентуален сблъсък с автомобила отпред и какво ли не още. Тоест, що се отнася до технологията, Mazda 3 е на светлинни години пред повечето други. Според тестовете на Dekra при употребяваните автомобили с пробег до 50 000 километра Mazda 3 е на трета позиция зад Toyota Prius и Ford Focus, но в категорията между 50 000 и 100 000 километра пробег Mazda 3 е на първа позиция. Тоест, представянето е далеч над средното ниво. Моделите след 2013-а са осезаемо по-добри от предишните, заради по-богатото си фабрично оборудване, но дори и те понякога страдат от един от по-сериозните проблеми при модела – неравномерното изтъркване на задните гуми. Друг недостатък е, че окачването изпитва трудности при къси неравности, а по нашите пътища те изобилстват.