Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
mazda-mx-5-l-01.jpg

Mazda MX-5

Mazda MX-5 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Mazda MX-5, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Покупката на автомобил, било то нов или употребяван, независимо от категорията и цената, често е свързана с безброй главоблъсканици и разсъждения. Една малка част от колите се избират със сърце. Такъв е случаят с Mazda MX-5. Японският роудстър за мнозина е от онези неща в живота, предизвикващи усмивка само при мисълта за притежанието му.

В началото бе Mazda

Цели седем години в експерименти и тестове минават преди официалната премиера на модела през 1989 г. Двуместният кабриолет разполага със задно предаване и хардтоп покрив, а дизайнът му впоследствие се превръща в иконичен за спортните компакти. Ниската първоначална цена, масивната предница, прибиращите се фарове и тумбестата аеродинамична форма бързо превръщат Mazda MX-5 в абсолютен хит. Независимото окачване на всички колела и четирите вентилирани дискови спирачки се грижат за стабилното и безопасно пресичане на различни терени, а 1.6-литровият бензинов двигател със своите 90, 115 или 130 конски сили, макар и на пръв поглед посредствен, е напълно достатъчен за състезателни изпълнения с тежкото под тон купе на кабриолета. Второто поколение на Mazda MX-5 от 1998 г. запазва цялостната си концепция, но взаимства почти напълно дизайна на RX-7 от по-горния клас. Най-забележима е разликата във фаровете, които от съображения за сигурност тук биват заменени със статични, по-обли такива, а на мястото на хардтопа е монтиран текстилен покрив. Размерите на колата също се увеличават, както и теглото, което вече е точно един тон, но благодарение на по-голямата си аеродинамика роудстърът е по-бърз от всякога. Агрегатите са 1.6 (110 и 125 к. с.) и 1.8 (140 и 146 к. с.) и са способни да ускорят до 100 км/ч за под 8 секунди, а максималната скорост достига 210 км/ч. Петстепенната ръчна трансмисия се справя отлично с бързата смяна на предавките и предполага дълъг живот при динамично шофиране. Към стандартното оборудване се предлага ABS като опция, както и 14” или 15” алуминиеви джанти. Три години по-късно моделът претърпява фейслифт, получавайки 6-степенна ръчна скоростна кутия, фарове за мъгла и 16” нископрофилни гуми. През 2005 г. Mazda MX-5 се завръща със страшна сила и пълна промяна, представяйки своята трета поред генерация. Спортното возило изглежда по-изискано от всякога, носейки в себе си изтънчеността и лукса на автомобили от ранга на Porsche. Хардтопът се връща в производство паралелно с текстилния покрив, а интериорът предлага уникално изживяване без дори да се налага запалване на двигателя. И като споменахме двигатели, в това поколение присъстват новите бензинови 1.8 (126 к. с.) и 2.0 (160 и 167 к. с.) заедно с ръчни или автоматични 6-степенни трансмисии, доставящи истинско удоволствие от шофирането. За още по-голяма наслада на пътя към арсенала от системи в автомобила се присъединяват тракшън контрол и ESP. Фейслифтът от 2008 г. прибавя към модела и новите стандарти на Mazda по отношение на екстериор – по-големи брони, по-масивна решетка пред радиатора и хромирани елементи при върховите изпълнения. В края на 2014 г. е пуснато в продажба и четвъртото поколение на Mazda MX-5, съчетаващо в себе си още повече агресия и лукс. Премиера правят и първите за модела Skyactive двигатели – 1.5 (131 к. с.) и 2.0 (160 к. с.), които обещават невиждана до този момент надеждност и уникална по рода си ефективност (при спокойно каране, разходът извън града е нищожните 5 литра на 100 км, а в трафик – около и малко над 8).

Мисията успешна

Идеята зад създаването на Mazda MX-5 е направата на достъпен спортен автомобил, който също така да е ненадминато здрав. Съдейки спрямо крайния резултат, определено можем да кажем, че задачата е изпълнена на 100%. И макар да не е най-пъргавият представител на своя вид, този кабриолет е един от всекидневните поводи за радост на евентуалния купувач. Дали нов или втора ръка, малкият японски роудстър остава вариант без еквивалент във всяко едно отношение.