Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
mazda-cx-3-l-01.jpg

Mazda CX-3

Mazda CX-3 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Mazda CX-3, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Mazda CX-3 е междувременно най-малкият джип, съответно джип в компактен клас на Мазда Мотор Кооперейшън (Mazda Motor Corporation), или казано по-друг начин – последователят на моделите Mazda CX-9, CX-7 и CX-5 в умален размер. След спада на производството на CX-7 в края на 2012 г. в крайна сметка се приключва с него, за да се освободят капацитети за така обичаните по-малки джипове, както и за Mazda CX-3, която запълва празнината от CX-7 и трябва да се присъедини към големия успех на CX-5. От юни 2015 г. моделът е наличен на немския пазар, след като преди това през март празнува своята премиера на Женевския автосалон. От джиповете в компактен клас има множество подобни модели, поради тази причина СХ-3 трябва да се докаже спрямо армията от сходни в класата модели, към която, между другото, принадлежат Audi Q3, Fiat 500X, Nissan Juke, Opel Mokka, Ford Ecosport, Nissan Qashqai, Chevrolet Trax, VW Taigun, Skoda Yeti. Ценово се започва от 18,000 евро, точно с една нула по-малко е опцията за задвижване на всички колела, а какво освен това предлага СХ-3 като техника и оборудване, ще узнаете тук:

В употреба при задвижването влизат въведените през 2012 г. 4-цилиндрови двигатели Skyactiv, които са разработка на Mazda. В бензиновия сегмент се усвоява 2-литровият агрегат на Mazda3, при дизеловите двигатели произлиза 1,5-литровият турбомотор от Mazda2, както следва по-долу:

Skyactiv-G 120 на Mazda3 88 kW (120 PS конски сили при 6,000 оборота/минута) получава при CX-3 и съкращението FWD за задължителното предно задвижване и е наличен спрямо предпочитанията с 6-степенна ръчна или 6-степенна автоматична трансмисия. Същият двигател, само че с мощност от 110 kW (150 конски сили при 6,000 оборота/минута), е конструираният CX-3 Skyactiv-G 150 AWD – още от името е ясно, че моделът е оборудван фабрично със задвижване на всички колела. Този, който въпреки всичко жадува за по-високи мощности при шофиране, ще остане разочарован, защото тези стойности се отнасят за момента на завъртане и при двата модела стойностите от 204 Nm при 2,800 оборота/минута са еднакви. На AWD 120-ката и 150-ката са необходими около девет секунди да ускорят от 0 до 100 км/ч (при автоматичното задвижване е с една секунда повече). Стойностите на разхода могат да бъдат средно от 5,8 до 6,4 литра гориво за 100 км (спрямо данните на производителя).В случая интересното е, че и двата варианта при използване на автоматичното задвижване могат да се справят с по-малко гориво, отколкото при ръчното. Изпускането на вредни газове се подава като 137 грама CO2 на километър при 120 FWD и 150 грама при 150 AWD.

В дизеловия сегмент японският производител залага на турбо моторизацията Skyactiv-D 105 със 77 kW (105 конски сили при 4,000 оборота/минута) и 270 Nm (при около 2,000 оборота/минута) от Mazda2. И тук Mazda CX-3 е разделена на вариантите FWD и AWD, при което AWD вариантът е по желание наличен с ръчна или автоматична трансмисия, всяка от тях 6-степенна. Моделът CX-3 Skyactiv-D 105 FWD е по изключение само със задвижване на предните колела и изглежда, че без автоматика с четири литра дизел на 100 км и 105 грама CO2 на километър, да е най-икономичният CX-3. При провеждане на различни видове тестове задвижването на всички колела с автоматика показва по-лоши резултати от версията с ръчна трансмисия и не на последно място – също и ускорението се забавя от 0 на 100 км/ч с около секунда и половина. С оглед на шофирането по магистрала и най-висока скорост, както е обичайно при дизелите, се достига върхова стойност от 170 км/ч – малко по-малко от тази на вдигащите повече бензинови модели, които успяват да достигнат 195 км/ч и повече.

Техника на Mazda CX-3

Mazda CX-3 произлиза от същата платформа като Mazda2, която си я споделят при колесната база, но е на разположение само с един вариант на каросерията, както и другите джипове в компактния клас. Между другото, размерите му отговарят точно на тези на Opel Mokka, с който ще го сравним малко по-късно. Задвижването на четири колела, както и при всички останали джипове компактен клас, попада в категорията „нагоден спрямо условията в страната на продажба“. Това се касае не само за перманентното задвижване на всички колела, а за това с превключване, което периодично преминава в задвижване на предните колела и едва при изплъзване на момента на въртене се пренася на задната ос, така че да се постигне по-добра траектория. Както е известно, това не носи никакви преимущества, що се отнася до разхода, тъй като задната задвижваща система се върти заедно с предната на празен ход и така възникват загуби, което се показва при по-високия разход на гориво – средно около 0,6 литра за 100 км при CX-3 AWD модели. Моделът печели точки със Старт/Стоп системата (Start/Stop System) в серийното производство, но в общ план моделът преминава справедливо покрай обичайните критики спрямо мини и джиповете в компактния клас под мотото: „Престижът е налице, но истинският джип в голяма степен липсва.“

Оборудване на Mazda CX-3

Отвътре CX-3 ни подкупва с неочаквано фино и същевременно всеобхватно оборудване, подобно на Mazda2 и Mazda3: например екранът със 7-цолов тъчскрийн е вграден в покрито с омекотена тъкан вместо с пластмаса табло, а върху него се намира отварящ се Head-Up дисплей. Много повече от престиж предлагат тези инструменти за един модел в компактния клас. Забележителна колекция от асистент системи, като например навигационна система, която може да се наглася алтернативно с „тъч“ (с допир) обслужване и с натискане на въртящия се бутон на средната конзола. Тук се причисляват и асистент системите за аварийно спиране, предупреждение за слизане от платното, за дълги светлини и нетипично за сегмента на малките превозни средства – адаптивен темпомат, който спазва дистанция чрез радар спрямо пътуващия отпред. При складирането на багажа има две опции: обемът за запълване на багажника възлиза на 400 литра, но ако се сгънат задните седалки, то тогава има възможност за 1,500 литра.

Mazda CX-3 сравнена с Opel Mokka

Както беше казано, ширината и дължината на CX-3 идват почти толкова, колкото са тези на Opel Mokkа, който от своя страна технически се базира на Chevrolet Trax. Самата колесна база, взета от Mazda2, се разминава само с 1,5 сантиметра от Mokka. Но има и елементарни разлики: CX-3 въздейства повече, като поставено по-високо при изработката купе с четири врати, за разлика от Mokka, което се забелязва при ограничената обща височина, особено в областта на задните седалки – тук CX-3 е с цели 12 сантиметра по-нисък от своя Mokka двойник. Известно е, че пространството за краката в областта на задните седалки е проблемно при джиповете от малкия клас, както и свободното пространство над седящите места, което с оглед на Mazda2 като база или на Opel Mokka като образец е по-скоро не особено щедро.