Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
mazda-tribute-l-01.jpg

Mazda Tribute

Mazda Tribute Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Mazda Tribute, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Базиран на Ford Escape и използващ платформата на всеизвестния модел 626, компактният японски кросоувър Mazda Tribute прави своята премиера през 2000 година и представлява апетитна хапка за търсещите достъпен всъдеход на пазара за употребявани автомобили.

Най-важното за модела

Също като Ford Escape и повечето представители на този клас, Mazda Tribute се предлага както с предно предаване, така и във вариант със задвижване на всички колела. За разлика от своя брат близнак обаче, компактният SUV предлага стегната возия благодарение на по-твърдото си окачване, което е характерно за спортния имидж на марката. Дизайнът е типичен за всички коли от страната на изгряващото слънце и не представя нищо невиждано или пък свръхлуксозно. При преобладаваща част от автомобилите втора ръка е трудно да се намери дори екземпляр с брони, боядисани в цвета на купето, но това не бива да е водещото при избора на офроуд автомобил, поне не и в този ценови диапазон. Вътрешното товарно пространство достига умопомрачителните 2 245 литра, като в пасажерската зона също не е направен компромис с мястото, но изпълнението на интериора е семпло и непретенциозно, с преобладаващи пластмасови елементи и тапицерия с посредствено качество. Една наистина добра черта, с която изпъква моделът, е липсата на излишна електроника, която създава значителни проблеми при много от съвременните автомобили. В този смисъл оборудването е повече от достатъчно, предлагащо екстри като климатик, ABS и въздушни възглавници, а при по-новите модификации може да се открие дори тракшън контрол. Дизайнът търпи известни подобрения след двата фейслифта от 2004 г., а впоследствие и 2007 г., след които малкият джип получава по-плавни форми и чисто ново арматурно табло. В гамата от задвижващи агрегати присъстват 2.0 (124 к. с.), 2.3 (133 и 150 к. с.), 3.0 V6 (197 к. с.) и 3.7 V6 (273 к. с.), окомплектовани с ръчни или автоматични трансмисии. Голямата мощ е характерна за почти всички варианти, но свръхвисокият разход на гориво едва ли би се понравил на повечето любители. Точно затова би било добра идея инвестицията в екземпляр с газов инжекцион или монтирането на такъв впоследствие. Няма как да не споменем един сериозен пропуск в Mazda Tribute и това е липсата на дизелов двигател. Именно тези мотори са масово по-предпочитани при всъдеходите, поради ниския си разход на гориво и високия въртящ момент при минимални обороти.

Един достоен представител на SUV класа

Mazda Tribute се справя еднакво добре както в града, така и извън него. Силно пресечените терени също не представляват никакъв проблем за японския кросоувър, като именно тогава се разкрива истинската му сила. Най-честите болежки на модела са по-скоро козметични, но в много от случаите след пренебрегване на проблема се стига дори до проникване на корозия в двигателния отсек и шасито. Окачването дефектира по-често от очакваното, вследствие на което се забелязва влошаване на поведението на пътя и стабилността. Износването на тапицерията и детайлите по интериора е нещо, което не бива да притеснява евентуалните купувачи, тъй като това се наблюдава дори при автомобили с минимален пробег и експлоатация. Като извод можем да кажем, че Mazda Tribute е един нелош вариант за търсещите многофункционален автомобил на ниска цена.