Едва ли има друга марка автомобили, която да разединява собствениците си и интересуващите се от нея почитатели и противници така, както Honda. Доста често оптиката изисква време да се свикне с нея, а и реномето на марката в рамките на тунинг сцената рядко се промъква сред водещите в тенденциите. Но все пак, ако трябва да се направи списък на спортните коли, то със сигурност японските коли ще бъдат на най-челните места. Но без значение дали сте седнали зад волана на Civic NSX или S2000, едва ли някоя друга употребявана кола притежава толкова много енергия при шофиране. Не е необходима бързина или ярост , за да можете се насладите на предимството на моделите Honda. И встрани от състезателните писти японските коли са напълно приспособени към уличното движение, убедителни в своята техническа изтънченост и с всеобхващащи приспособления за безопасност.
Има три добри причини, поради които автомобилите на Honda са по-атлетични от тези на конкуренцията: доста оборотни двигатели, директно управление и стегната колесна система. И този, който не мечтае за високотехнологичен състезателен болид за следващото улично надбягване, а търси само ежедневно возило, е добре дошъл при Honda. Защото, що се отнася до качество и издръжливост, японците се качват на почетната стълбица. Също така и специалистите от TÜV (Асоциация по техническа инспекция) и DEKRA смятат, че няма много причини за мрънкане, след като провеждат основно проучване, при което употребяваната Honda рядко причинява проблеми. Но спрямо конкуренцията от Волфсбург и Рюселхайм, марката трудно може да се наложи, въпреки че превозните средства от Япония са също така добре обмислени както немските водещи компании в бранша. Представяме три модела на Honda, които са спечелили уважението като употребявани автомобили.
Honda Jazz : Малка, но много просторна и гъвкава – това са големите преимуществата на Honda Jazz. Малката кола се въвежда на пазара в Европа през есента на 2001-а; в Япония, Китай и САЩ моделът носи наименованието Honda Fit. От 2013-а се предлага третото поколение на Honda Jazz. Гъвкавата система за местата на седалките е удивителна и си остава такава: тъй като резервоарът не се намира под задната седалка, те могат по желание да се вдигат, пускат назад и да се сгъват, така че да могат да се транспортират както обемисти, така и големи предмети. Дори и с пет човека „на борда“ в задната част остава пространство за повече от 350 литра – в класа на малките коли няма по-голямо багажно пространство, както при тази Honda. Запазени модели втора ръка не е трудно да бъдат открити.
Honda Civic : Civic се счита за най-екстровертната серия на Honda. Първото поколение се появява в Япония на пазара още през 1972-а, от 2012-а е достъпно деветото поколение, а за 2017-а е оповестена генерация номер десет. Civic за Honda е това, което е Golf за VW: международен бестселър, който с 18,5 милиона превозни средства се причислява към най-продаваните автомобили за всички времена. При тази Honda в това ни убеждават и вътрешните, и външните параметри. Точно за употребяваните автомобили важи: двигателите принадлежат към най-спортните в този клас, те предлагат висока безопасност и са убедителни с добрата си колесна система и висококачествена изпускателна система. Въпреки това се изисква време за свикване с дизайна на последните две поколения.
Honda Accord : Както Civic, също така и Honda Accord е много успешна в международен план, а в Германия с модела са запознати определен кръг хора. Този модел и втора ръка е добър избор – за високата си благонадеждност е похвален от асоциацията TÜV. Първата версия Accord е показана на пазара от Honda през 1976-а, а в момента се произвежда осмото поколение (от 2008-а). Модели на Accord се различават от началото на 90-те години на световния пазар по отношение на големина и форма на каросерията: така изработките среден клас за европейския пазар са по-малки от американските. Но въпреки това точно комби версиите, наречени Honda Accord Tourer, предлагат голямо по обем пространство и възможност за допълнителни товари. Оборудването и моторизацията при всички положения са върхови при Honda Accord.
Honda, това е силата да мечтаеш. Тук става въпрос за повече от измислен слоган за маркетингова стратегия – този слоган възвръща същината на предприятието Honda. Соичиро Хонда (1906–1991) определено притежава силата да мечтае и през целия си живот работи за реализацията на своите визии. Още като младеж се превръща в жертва на страстта си към автомобилите и става механик. По-късно, в търсене на по-силна тръпка, започва да кара в автомобилни състезания. След тежка катастрофа се отказва от страстта си към автомобилните състезания, но не и тази към автомобилите. Вместо това се премества и открива допълнително към своя автомобилен сервиз компанията Tokai Seiki Heavy Industry , която произвежда бутални пръстени. През Втората световна война контролът над предприятието се поема от Toyota по разпореждане на управляващите. Бомбена атака върху завода и земетресение в близост до него разрушават голяма част от производствения капацитет, поради което остатъците окончателно биват продадени на Toyota.
Припечелените от превозните средства пари се инвестират от предприемача в нова фирма: институтът Honda Technical Research.Той започва с производството на моторизирани велосипеди за обикновения човек. Две години по-късно Honda взема подкрепление на борда: заедно с инженера Кихачиро Кивашима и мениджъра Такео Фужисама Honda поема с нови сили, точно според девиза си: „ Имаме само едно бъдеще и то се прави от нашите мечти, щом имаме куража да пречупим условностите“. Новото предприятие вече се казва Хонда Мотор Кооперейшън (Honda Motor Corporation). Honda се концентрира преди всичко в производството на мотори. Първият модел през 1949-а е D-Type, наречен още Honda Dream . След точно десет години успехът идва във формата на модел Super Cub. Лекият скутер – абревиатурата идва от Cheap Urban Bike (евтин градски велосипед), принадлежи към най-продаваните по целия свят транспортни средства, задвижвани от двигател. Високото качество и изгодните цени помагат на Honda в средата на 60-те години да се изкачи до най- големите производители в света на мотори.
А първото товарно превозно средство – товарният бус T360, се оказва успешно. Малкият „спортен камион“, който слиза от поточна линия между 1963-а и 1967-а, се продава почти в 100,000 бройки. Преди това Honda се противопоставя на закон на правителството, който разрешава само на три предприятия да произвеждат автомобили – по този начин Honda бива принудена да произвежда изключително само мотори. Също така през 1963-а е представен моделът S500. Червеният роудстър, който се базира на прототипа S360, не може да скрие своето технологично родство с моторите, въпреки това двуместният модел е приет добре от клиентелата и се полага фундамента на по-нататъшния растеж на Honda. Предприятието е активно на множество пазари извън Япония от края на 50-те години, а в Германия автомобилните модели се въвеждат последователно. Първият модел, достъпен в Западна Германия, е S600, чието производство започва през 1964-а, а една година по-късно е експортиран в Европа. Скоро след това следва Honda S800, който се предлага от Honda като като купе и кабриолет. Сред купувачите на употребявани автомобили тези модели се считат за търсени ретро коли и рядкост.
След малките коли и роудстърите през следващите години Honda постоянно разширява своята палитра от модели. През 1972-а следват Honda Civic в компактен клас, през 1976-а – Honda Accord, и през 1978-а – Honda Prelude в средния клас. През 1985-а с Honda Legend се представя също и превозно средство в горния среден клас. Една година по-късно Honda властва над всички модели луксозни превозни средства, които се предлагат на пазара в САЩ и Канада с топ марката си Acura. Това се оказва успешен шахматен ход, защото в рамките на следващите 30 години Honda се превръща с моделите си Acura в един от най-успешните доставчици на луксозни автомобили на американския континент. Концепцията е толкова успешна, че аристократичните модели и версии на Honda с марката Acura се предлагат в Русия, Китай и след това даже и на родния пазар. През 1990-а е представен супер спортният автомобил Honda NSX – абревиатурата означава нов тип преживяване със спортна кола (New Sportscar eXperience). Според професионалната преса това е „най-добрият спортен автомобил, конструиран някога в света“.
90- те години се превръщат в тест за изпитание за Honda, тъй като умира основателят на фирмата – Соичиро Хонда, който и след своето пенсиониране през 1973-а си остава „Добрият дух на предприятието“. Бумът на камионите и джиповете се проспива, говори се за вражеско поглъщане от Mitsubishi. Търговското ръководство около Нобухико Кавамото приключва с популярния, но в крайна сметка прекалено скъп ангажимент във Формула 1, и залага на новоразработените миниванове и джипове. Honda Odyssee и Honda CR-V се радват на предишния успех и връщат предприятието отново в пътечката на успеха. Наравно с джиповете SUV, се оказва, че точно превозните средства с хибридно задвижване носят печалби в международен план, особено купето хибрид CR-Z. Фирмата се разраства в нови търговски клонове: заедно с Honda Aircraft Company дъщерната компания произвежда Honda HA-420 (така нареченият HondaJet). В днешно време Honda е един от малкото независими производители на автомобили. Предприятието произвежда, наравно с автомобилите и моторите, градинско оборудване, двигатели за лодки и електрически генератори. Известен е и ангажиментът на Honda в областта на изкуствения интелект: ASIMO – абревиатурата означава стъпка напред в новаторската мобилност (Advanced Step in Innovative Mobility) – се счита за един от най-развитите роботи хуманоиди в света.
Име на модел | Клас превозно средство | Година на производство | Забележки |
---|---|---|---|
Honda Jazz | Малък автомобил | от 2013-а (3-то поколение) | Задна седалки с вариации. Системата за избягване на евентуален челен сблъсък и темпоматът принадлежат към серийното оборудване, варианти с по-обширно оборудване разполагат и със система за видео и аудио забавление. Същата платформа се използва и при Honda HR-V (2-ро поколение). |
Honda Civic | Компактен клас | от 2011-а (9-то поколение) | Всъщност разработен за европейския пазар. В началото на 2015-а се предприема промяна във външния вид. Комби разработката носи наименованието Tourer, спортният вариант може да бъде закупен като Civic Sport. Състезателната версия се обозначава като Civic Type R. |
Honda HR-V | SUV | От 2015-а (2-ро поколение) | Помощната система за дълги фарове, спирачният асистент, темпоматът и климатикът принадлежат към серийното оборудване. Системата за навигация се обслужва чрез тъчскрийн. Има различни положения за сваляне на задната седалка. Същата платформа като при Honda Jazz (3-то поколение). |
Honda CR-V | Джип компактен клас | от 2014-а (4-то поколение) | Има на разположение предно и задно задвижване на четирите колела. Може да се купи със система за паркиране, помощна система за дълги фарове, за остатъчна (видима) светлина или за мъртва точка. Варианти от по-високия клас могат да бъдат оборудвани със система за аудио или видео забавление. |