Преминете към основното съдържание
Honda CR-V

Honda CR-V – комфортен, безопасен и надежден SUV

Honda CR-V е компактен кросоувър, четиривратен SUV, произвеждан от 1995-а година насам. CR-V използва платформата на Honda Civic, като според японския производител, CR-V идва от Comfortable Runabout Vehicle – комфортен автомобил за разходка. И това наистина е така – той е комфортен, безопасен и надежден, макар и леко скучноват. Първото поколение има бейсик модел и едно ниво подобрения – LX. Двигателят е 2.0-литров B20B със 126 конски сили. Този CR-V е лесно разпознаваем по пластмасовата облицовка на предната и задната броня, както и по калниците. В отговор на критиките, че оригиналният двигател не е достатъчно мощен за автомобил с подобно тегло, между 1999-а и 2001-а бе направен фейслифт. Новият двигател вече е 2.0-литров B20Z с мощност от 147 конски сили, но това не се отрази нито на разхода (10 литра на 100 километра градско; 8,4/100 извънградско), нито на продажната цена. Освен това CR-V се сдоби с нова предна броня, загладена задна такава и по-голяма емблема на предната решетка. LX моделът обаче има известни проблеми по отношение на сигурността – структурата на автомобила получи приемливи оценки, но при краш тестовете левият крак на манекена се чупеше, а пък главата му минаваше през въздушната възглавница. Второто поколение, появило се през 2002-а, е по-голямо и по-тежко, минало през пълен редизайн, базиран на седмото поколение Civic. Двигателят е К24А1 – по-мощен от предишните, но със същия разход, благодарение и на i-VTEC системата. През 2002-а и 2003-а този CR-V спечели наградата на списание Car and Driver за най-добър малък SUV. 2005-а е годината на първия фейслифт за това поколение. Гумите вече са 16 инчови (15 инчови при предишните модели), а визуалните промени включват нови фарове и стопове и предна решетка с две хоризонтални линии (вместо една до момента). Освен това фаровете за мъгла вече са кръгли вместо предишните правоъгълни. EX линията получи промени и вътре – аудио контроли върху волана, както и индикатор за външната температура. Също така – нови облегалки на задните седалки, които не блокираха толкова много гледката на шофьора. Следвайки традицията да добавя ново ниво в оборудването при подобен фейслифт, Honda направи SЕ ниво за моделите от 2005-а. CR-V SE е с боядисани брони и твърд калъф за резервната гума. Освен това салонът е кожен, воланът също е покрит с кожа, а предните седалки и страничните огледала са със загряване. Близо 500,000 бройки обаче трябваше да минат принудително през сервизите, защото се оказа, че имат дефект, който при проливен дъжд може да доведе до овлажняване на бутона за сваляне на прозорците и съответно – неговото запалване.

Различната задна врата

Третото поколение бе представено през 2007-а и за разлика от предишните модели, задната врата се отваря нагоре, а не настрани, резервната гума вече не е монтирана на задната врата, а е под багажника, което сваля и центъра на тежестта. Новият CR-V е по-нисък, по-широк и по-къс от предишното поколение, като е задвижван от последния модел на стандартният К-двигател на Honda – 2.4-литров бензинов редови четирицилиндров, като в европейските модели има и нов 2.0-литров R20A бензинов двигател. Дизеловият агрегат е 2.2-литров i-CTDI. През тази година CR-V бе в десетката на най-продаваните автомобили в света и изпревари Ford Explorer като най-продавания SUV в САЩ. По отношение на сигурността моделът получи по-високи оценки от предишните поколения, като единственият проблем беше издръжливостта на покрива при преобръщане. Анализ в САЩ от 2011-а обаче показа, че CR-V има най-нисък процент смъртност при катастрофи в своя клас. Фейслифтът през 2010-а донесе нов стил, нови двигатели и промени в оборудването. Най-забележима бе промяната в предницата с изцяло нова решетка, броня и фарове. Задната броня също бе с нов дизайн, а в интериора също имаше минимални промени. Дизелът тук отговаря на стандарт Euro 5, така че, ако търсите дизелов модел сред употребяваните автомобили, ви трябва произведен след 2010-а.2012-а бе годината на представянето на четвъртото поколение CR-V, като освен различен дизайн има и още един нов двигател – 2.4-литров i-VTEC със 185 конски сили. От това поколение Honda трябваше да направи принудителен ремонт на над 150,000 автомобила заради проблеми с ключалките – вратите се отваряха по време на движение. Три години по-късно дойде време и за фейслифт, съчетаващ промени по дизайна с още нови двигатели – 1.6-литров iDTEC (дизел) и 2.0-литров i-VTEC (бензин). Според експертите от DEKRA CR-V е изключително надежден автомобил, който има редки проблеми със спирачните дискове чак при сериозен навъртян километраж.