Преминете към основното съдържание
Honda Jazz

Honda Jazz – музика за душата и портфейла

Honda Fit (или Honda Jazz в зависимост от пазара) е субкомпактен автомобил, който се произвежда от 2001-а година насам. Fit се използва в Япония, Китай и Америка, докато Jazz – в Европа, Океания, Африка и повечето части на Азия. Автомобилите са с пет врати, преден двигател и предно задвижване, а размерът на продажбите е над пет милиона бройки. Fit дебютира в Япония през юни 2001-а и веднага се превръща в хит на пазара. До декември същата година от модела са продадени повече бройки в сравнение с Toyota Corolla и Fit става автомобил на годината в Япония. В началото на следващата година моделът идва в Европа като Jazz. Той споделя платформата на Honda за малки автомобили със City, Airwave, Mobilio, Mobilio Spike, Freed и Freed Spike. редимството е, че резервоарът за гориво е под предните седалки, което в съчетание с компактното задно окачване позволява на задните седалки да падат доста ниско, което пък увеличава сериозно багажното пространство (почти два пъти повече в сравнение с Toyota Yaris хечбек). Jazz се предлага с 1.2-, 1.3-, 1.5-i-DSI и 1.5 VTEC двигатели, като всичките агрегати са базирани на L сериите на Honda. Осемклапановите двигатели използват по две свещи на цилиндър, което позволява по-пълноценно изгаряне на горивото, което пък води до по-нисък разход и по-ниски нива на вредни емисии. Специално за Европа се предлага 1.2 i-DSI с петстепенна ръчна трансмисия. Всички модели за Стария континент са с ABS, а за по-луксозните модели стандартни са страничните въздушни възглавници. Jazz има великолепна репутация в Европа – това е най-продаваният модел на Honda на континента. Съответно и изборът при употребяваните автомобили е впечатляващ. Оценките за сигурността също са респектиращи – Jazz има най-високата оценка за комбинирана сигурност в класа си – четири звезди от NCAP.

По-меко возене

Второто поколение бе показано на 17 октомври 2007-а в Токио и спечели за втори път наградата за автомобил на годината в Япония. Моделите са с по-дълга колесна база и като цяло са по-дълги и широки. Височина е непроменена, както и конфигурацията, осигуряваща огромното багажно пространство. Интериорът е по-луксозен, но пък мястото за краката е леко намалено. Шасито е променено, като целта е по-меко пътуване. „Наясно сме, че първият модел вози малко твърдо и затова променихме нещата“, признават от Honda. В Европа двигателите са 1.2-литров i-VTEC (разход от 5,1 литра на 100 км) и 1.4-литров i-VTEC (5.3 литра/100 километра). Моделите се предлагат и с новата I-SHIFT полуавтоматична скоростна кутия, която заменя традиционната автоматична CVT. През 2011-а Jazz мина през фейслифт, а на пазара се появи и новият хибрид. Употребяваните автомобили след фейслифта са за предпочитане – през 2010-а Honda върна в сервизите 646,000 коли заради копче за управление на прозореца от страната на шофьора, което може да се самозапали. Jazz Hybrid е с различни фарове, нова решетка, възможност за кожени седалки и екстериорен цвят лайм/зелено. Разходът на гориво е 4.3 литра на 100 км, като при ниски скорости автомобилът автоматично минава само на електричество и изключва бензиновия мотор. Електрическият двигател е ултра тънък и така сериозното багажно пространство не е намалено. Според оценката на Dekra Jazz е надежден автомобил, който рядко получава сериозни повреди и се представя на тестовете по-добре от средното за класа. Третото поколение се появи на бял свят през есента на 2013-а, като цялостната концепция не е по-различна от тази на предишните модели. Външният дизайн се отличава с острите страничните линии, но по-голямата промяна е в шасито – 27 % от него е ултра подсилена стомана. Освен това съвсем леко е намалена дължината, но пък е увеличено пространството за пътниците отзад. Да, стилът пак не е феноменален, но целта е друга – автомобил от високо качество на приемлива цена. И тя е постигната изключително успешно.