Преминете към основното съдържание
Honda Integra

Купето Type-R идва в Европа през 1997 г. като върхов модел на Honda Integra

С версиите Coupé японският автомобилен производител Honda е синоним на спортно ориентирани двуврати автомобили с елегантен силует, откакто пуска на пазара Honda Prelude в края на 70-те години. И в серията в средния клас, и при компактните модели на марката това шаси присъства в програмата на производителя още от Honda CRX от 1983 година, както и от представеното за първи път през 1988 година купе на Honda Accord. Гамата от модели е допълнена през 1985 година от едно купе в серията на Honda Integra, което остава в програмата до 2007 година и е предназначено най-вече за северноамериканския и за японския пазар. Върховият модел Honda Integra Type-R се предлага от 1997 година и на европейските пазари и остава там до 2001 година.

Honda Civic дава основата за първата Honda Integra

Honda Integra е базирана върху производствената технология на Honda Civic от компактния клас, но засилва спортния си дизайн със своите прибиращи се фарове и с боядисания в цвета на автомобила преден спойлер. В първото поколение от 1985 до 1989 година Honda Integra се произвежда в три версии на шасито като купе, както и като седан с четири врати и като хечбек с пет врати. Използва се един 1,6-литров двигател с до 88 кВт (120 к. с.).

GS-R за американския пазар е предшественикът на Honda Integra Type-R

Във второто поколение от 1989 до 1993 година от програмата отпада лимузината с пет врати и Honda Integra демонстрира едно взето от Honda Prelude оформление и остава без вградените прибиращи се фарове. Вариантът с четири врати и купето получават един по-мощен 1,8-литров мотор с до 104 кВт (142 к. с.). В топ версията Honda Integra се появява на американския пазар през 1992 година като Honda Integra GS-R, чийто 1,7-литров двигател осигурява 118 кВт (162 к. с.).

През 1995 година Honda Integra Type-R навлиза в Япония

Третото поколение на Honda Integra е представено през 1993 година в почти непроменен вид. Както и преди, тесни, достигащи до краищата отвори за фарове доминират в предницата на купето и лимузината. Като моторно оборудване в програмата за версията GS-R стои един 1,7-литров двигател със 106 кВт (144 к. с.), както и един 1,8-литров мотор със 134 кВт (182 к. с.). Серията е допълнена през 1995 година от един нов върхов модел, който стои много по-високо по отношение на дизайна и на двигатели от останалите Honda Integra.

Honda Integra Type-R със спортен облик

В Европа спортното купе се продава едва от 1997 година. Характерни за Honda Integra Type-R са неподвижните големи задкрилки и широката, издължена надолу предна броня. Петстепенна скоростна кутия и диференциал с ограничено приплъзване се грижат за управлението и също така и за предаването на мощността на 1,8-литровия мотор със 140 кВт (190 к. с.). Така тежащото 1,2 тона купе ускорява от нула до сто за 6,7 секунди. Максималната скорост на Honda Integra Type-R достига до 235 км/ч. В Европа топ версията на Honda Integra се продава до 2001 година. Произвежданият между 2002 и 2007 година наследник Honda Integra RSX вече не се предлага на европейските пазари.