Преминете към основното съдържание
Honda Accord

Honda Accord – масов в САЩ, рядкост в Европа

Honda произвежда Accord от 1976-а насам. Най-известният модел е седанът с четири врати – един от най-продаваните в САЩ. Има защо – Accord е първата японска кола, произвеждана в Щатите, и е най-продаваният японски автомобил в САЩ цели 15 години (1982-1997). Според серия от тестове Accord е една от най-надеждните машини в света, а освен всичко останало автомобилът е в Топ 10 на списание Car and Driver рекордните 30 пъти. В Европа обаче, въпреки традиционните японски ценности, продажбите не са толкова силни. Дебютът е на 7 май 1976-а като хечбек с три врати и мощност на двигателя от 68 конски сили. Използвана е платформата на Civic, но тя е леко удължена. Машината се продава добре заради малките си размери и ниския разход на гориво. Година по-късно е добавен и седан с четири врати и мощността се увеличава до 72 конски сили. Второто поколение дебютира през 1981-а, а три години по-късно става и един от първите японски автомобили с компютърно контролиран инжекцион. Механично почти няма разлика с предишния модел, но интериорът и екстериорът са модернизирани. Опционална екстра е Electro Gyrocator – първата в света автоматична вградена навигационна система. В края на 1985-а се появява и третото поколение. Дизайнът, дело на Тоши Ошика, впечатлява автомобилния свят, а скритите фарове се превръщат в магнит за купувачите. Моделът се продава и като Accord AeroDeck – известен в Европа като шутинг брейк – тривратен хечбек с прав покрив над задните седалки. Той може да поема огромно количество багаж, което е продължено и в следващите поколения. Двигателите са от 1.6- до 2.0-литрови, а трансмисиите – четиристепенна автоматична и петстепенна ръчна. Следващото поколение е с подобен дизайн, макар че автомобилът е по-голям като размери от своя предшественик (почти като тези на Legend от 1986-а). За първи път обаче хечбек моделът с три врати не се предлага извън Япония. Но пък инженерните подобрения са доста – изцяло нов алуминиев 2.2-литров двигател. Освен това всичките модели с автоматична трансмисия използват електронни устройства да заглушат нискочестотните шумове и вибрации. През 92-а Accord минава през малък фейслифт – добавени са въздушни възглавници и различни стопове.

Различните версии за Европа и останалия свят

За първи път в историята на модела Honda прави две различни версии за петото поколение (1993-a) – една за Европа и друга за Япония и Северна Америка. Европейският Accord е създаден в партньорство с Rover Group. През 1996-a моделът минава през фейслифт и получава нови фарове, броня, капак и решетка. Стилът е съвсем различен от американския – по-спортен, по-нисък и включващ правоъгълни задни прозорци. Комбито и купето обаче се внасят от САЩ, а не се произвеждат във Великобритания. Разделението продължава и в шестото поколение (1997), където има различни модели за Япония, Европа и САЩ. Бейсик моделът е доста по-сериозно оборудван от основните модели на конкуренцията (Ford Mondeo, Peugeot 406 и Opel Vectra) – ABS, имобилайзер и климатик. Фейслифтът през 2001-а добавя нова решетка, алуминиеви джанти, нови брони и различни предни и задни фарове. В него се появяват и две специално тунинговани вариации – Type R и Euro R. Те са по-леки и по-мощни и без особено луксозни елементи. Познават се по червената емблема на решетката, но продажбите са ниски и съответно е трудно да се намерят на пазара на употребявани автомобили. Моделите от седмото поколение (2002) също са различни – един вид за САЩ и друг за останалия пазар. Европейският разполага с първия дизелов двигател на Honda в добавка към 2.0-, 2.2- и 2.4-литровите бензинови агрегати. Euro L моделът е оборудван с 2.0-литров K20A двигател с мощност 220 конски сили. В средата на 2008-а излезе и осмото поколение. Вариантите са седан и комби, двигателите 2.2- и 2.4-литрови i-VTEC бензинови и 2.2-литров i-DTEC дизелов. Моделът е по-широк и по-дълъг от предишния, но и по-нисък, с по-изчистени линии и по-спортен. Машините след 2011-а са по-добрият избор при употребяваните автомобили заради по-комфортната ходова част. Задължително е обаче да се проверят спирачките и фаровете, които най-често дават дефекти. Деветото поколение (2013) е първото, разработено изцяло под ръководството на изпълнителния директор на Honda Таканобу Ито. Има и нови двигатели – 2.4-литров K24W (185 конски сили) и 3.5-литров V6 (278 конски сили). Фокусът е върху качеството на шофирането, комфортът и реакциите на колата, които са на по-високо ниво с изцяло ново предно окачване. Сигурно е обаче, че най-добрите дни на автомобила вече са зад гърба му.