Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
rover-75-l-01.jpg

Rover 75

Rover 75 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Rover 75, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Със специализираната си при офроуд и SUV автомобилите марка – Land Rover, английският традиционен производител Rover става водещ в автомобилната индустрия на острова, която изживява криза от 70-те години на миналия век. Роудстърът на дъщерната на Rover компания – MG – дълги години се смята за типичния представител на своята класа и малкият двуместен автомобил има ентусиазирани привърженици в цяла Европа. От друга страна, с лимузините от средната класа, продавани под собственото им име, Rover се радва на по-малко внимание извън Великобритания. Rover 600 и 800 в началото на 90-те години водят до създаването на сериозна ниша. След купуването им през 1994 г. от производителя BMW инженерите на Rover се надяват под немско ръководство да бъдат в състояние да затвърдят позициите си със съвременен наследник на серията 600 в средния клас. Повратният момент настъпва с обявяването на Rover 75 през 1998 г., който отначало е произвеждан като лимузина и със своя ретро дизайн събужда спомени за класическото достойнство на английските автомобили. Изчисленията на производителя сочат, че някои стилистични прилики с моделите на премиум марката Jaguar може да направят новата лимузина по-евтина алтернатива на Jaguar.

Бензиновите версии на Rover 75

Rover 75 е собствено разработена версия на Rover, но технологията на двигателите при дизеловите модели се основава на опита на баварските притежатели на марката. Те модифицират за лимузината Rover техния 2.0-литров турбодизелов двигател, който вече върши подобна работа при Land Rover Freelander и при собствената им средна класа BMW. При Rover 75 агрегатът осигурява мощност от 85 kW (116 к. с.). Той се произвежда и с три версии бензинов двигател, при които се вгражда двигател на Rover. Може да се избира между базов модел с обем 1.8 литра и мощност 88 kW (120 к. с.) или по-големия 2.0-литров двигател с мощност 110 kW (150 к. с.). Най-мощният V6 модел с обем 2.5 литра осигурява мощност от 130 kW (177 к. с.) и ускорява Rover 75 до над 220 км/ч. От 2003 г. нататък новият V8 върхов модел с обем 4.6 литра от асортимента двигатели на новия собственик на Rover Ford допълва програмата при бензинките. При тази версия на Rover 75 мощността е повишена на 194 kW (264 к. с.) и може да се достигне скорост от 243 км/ч.

През 2001 г. към серията Rover 75 се добавя и комби вариант

През 2001 г. производителят завършва серията на модела с комби, което се предлага като Rover 75 Tourer със същите двигатели. През 2004 г. Rover 75 получава фейслифт и при двете версии на каросерията, което включва промени в дизайна на предницата и е по-малко ориентиран към ретро стила. Новите попълнения са два турбодизелови двигателя с мощност 96 kW (130 к. с.) и 110 kW (150 к. с.) с обем 1.8 литра, които заменят предишния 2.0-литров модел. Скоростната кутия е на разположение като петстепенна ръчна и петстепенна автоматична трансмисия. Лимузината и комбито се предлагат в стил на оборудване Classic, Club, Connoisseur и Contemporary. Лимузината е представена на пазара като Rover 75 Vanden Plas във вариант с удължена база. С фалита на Rover през 2005 г. и продажбата му на китайската компания SAIC се прекратява и производството на Rover 75 в Европа. Моделът се произвежда за китайския пазар с името Roewe 750 от 2006 г.