Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
bmw-3er-l-02.jpg

BMW

Историята на Баварските моторни заводи (накратко BMW) започва през 1916 година с основаването на Баварските заводи за самолетни двигатели. В завода по това време се произвеждат самолетни двигатели . Успехът идва бързо, а с него се появява и нуждата от по-голяма площ , затова предприятието се измества в близост до летище Обервизенфелд.

В началото Първата световна война носи на Баварските заводи за самолетни двигатели някои предимства, но на по-късен етап стават доловими и отрицателните последици- Версайският договор след края на войната забранява производството на самолетни двигатели. Вследствие на това предприятието се основава повторно от Карл Рап и Густав Ото и се преименува на Баварски моторни заводи. Така през 1922 година досегашната фирма бива поета от тях, като междувременно трябва да се потърси друг продукт за производство. На първо време това биха могли да бъдат мотори за лодки и камиони. Но след като успехът така и не идва, производството бързо се променя към двигатели за мотори, които могат да се утвърдят бързо на пазара.

Първото производство на автомобил става по заобиколния начин. След като фирмата възвръща финансовата си сила, тя купува завода за производство на превозни средства Eisenach. Последният модел на фирмата, Dixi 3/15, бива заимстван и доразвит и се предлага на пазара като собствена марка: BMW 3/15. Индикаторът "3" обозначава категорията на данъчно облагане, а "15" посочва конските сили. Малката кола се приема много добре от купувачите и това води до първото собствено производство на BMW, модел 3/20, който вдига повече от 5 конски сили на пътя.

Последвалите успешни години на модела (включващи и успехи на пистата Нюрбургринг при моторните спортове) приключват, когато през 1944 година BMW отнася солидно наказание: По време на въздушните атаки на Съюзниците заводът в Мюнхен е до голяма степен разрушен, а от 1945 година американската армия започва да разполага с финансите и машините на компанията и една голяма част от тях изтегля като репарации. .

След този икономически прелом през 1947 е представен първият следвоенен мотоциклет на пазара, а през 1951- автомобилът BMW 501. Заради биещия на очи кръгъл дизайн, той бързо става актуална тема на разговори и получава прякора „Бароковия ангел“. Широкопространствената лимузина е и първият изцяло конструиран в Мюнхен BMW модел. За да бъде утвърден успехът, три години по-късно е представен моделът-сестра 502 с първия двигател- V8 (8 цилиндъра) в света. Междувременно пилотите Нол и Крон успяват да спечелят първата световна титла в клас мотоциклети с кош.

За финансовото оздравяване на фирмата има принос и Isetta. Превозното средство с 12 до 13 конски сили, което се счита за смесица между кола и мотор на три колелата и затворена каросерия, се движи с мотор на мотоциклет. Приносът на BMW за икономическото чудо Германия се разпродава 160.000 пъти и се счита за символ на повторното Възстановяване. Като ответен отговор на този финансов връх, за една година Албрехт Граф Гьоц разработва дизайнерски образец на логото на BMW. От модел BMW 507 се изработват 252 екземпляра, в които до голяма степен има и ръчен труд, насочен специално към желанията на купувачите.

Десет години по-късно предлагането обхваща цялостна 5-тица с икономични до ясно изразени спортни двигателни параметри и оборудване, накрая 3-йка 30 различни модела, 7-мица, която да покрие луксозния сегмент.

Днешната продуктова линия на Баварските моторни заводи започва от малки коли единици и класически тройки до спортни семейни коли петорки или шестици до луксозни коли седморка джипове X3 и X5. За изискванията на спортния клас автомобили са създадениM3, MZ4, M5 и M6 .При тези версии от висок клас двигателят и дизайнът са адаптирани към водещия спортен фактор и за много хора представляват идеалния образец на спортна кола. Придържайки се към мотото "Вашето желание е закон за нас“, всеки BMW модел както отвътре, така и в двигателната кутия, може да се приспособи специално спрямо желанието на клиента. По системата „Мулти-чойс“ могат да бъдат оборудвани купе, лимузина, кабрио или тунинг на съответния модел според нуждите и изискванията на клиента.

Преглед на допълнителните линкове