Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
hyundai-i30-l-01.jpg

Hyundai i30

Hyundai i30 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Hyundai i30, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Когато южнокорейският автомобилен производител Hyundai започва да изгражда своето пазарно присъствие в Европа в началото на 90-те години, се инвестират доста пари за реклама, каквато е обичайната практиката с цел популяризиране на нетипично звучащото за европейските уши фирмено име. При наименованията на моделните серии на Hyundai тези езикови трудности не се срещат. Ако трябва да се намери име за ново превозно средство, то тогава корейците често вземат под внимание факта, че трябва да комерсиализират своите продукти от глобална гледна точка. Hyundai Pony или Hyundai Getz пасват на маневрените малки коли. Hyundai Sonata или Hyundai Grandeur подчертават имиджа на удобния автомобил, модел среден клас. И Hyundai Galloper или Santa Fe отразяват в имената си качества, които могат да бъдат свързани с джипове или със спортни джипове. В определена степен е само въпрос на време с настъпването на епохата на „интелигентните“ автомобили, в които електронните помощни асистенти започват да играят все по-значима роля, да се въведе съвсем нова номенклатура. Производителят поставя началото в компактния клас през 2007 г. с представянето на новия Hyundai i30, който се отделя от Hyundai Lantra.

Hyundai i30 е първият автомобил в Европа на южнокорейците

С Hyundai i30 за южнокорейските конструктори започва нова ера и то не само с оглед на избор на име. Предлаганият през 2007 г. като лимузина с пет врати автомобил от компактния клас изразява същевременно и нова стратегия, спрямо която южнокорейците изместват фокуса си върху Европа. Стайлингът на Hyundai i30 е очертан от дизайнерския отдел на Hyundai в Германия и когато новият завод на корейците в Чехия е вече завършен, в него през 2009 г. от поточната линия слиза първият европейски модел Hyundai i30.

През 2008 г. идва Hyundai i30 като комби на пазара

Техниката и конструктивната платформа Hyundai i30 си разделя с въведената по същото време на пазара Kia – дъщерната компания на Hyundai. Двата компактни автомобила си приличат и на външен вид, с изключение на логото и гнездата на фаровете. При моделирането на дългата 4,25 метра и широката 1,80 каросерия на Hyundai i30 дизайнерите на Hyundai се ориентират, въпреки поставеното на модела име, за по-голяма модерност и иновация по-скоро по актуалните тенденции в компактния клас. Единствено издължената почти до покрива лента на задните светлини свидетелства за дизайнерски кураж. През 2008 г. програмата се допълва с комби на базата на Hyundai i30, чиято дължина достига почти 4,50 метра и предоставя 415 литра обем на багажника при вдигнати задни седалки. При сгънати задни седалки капацитетът може да се увеличи до 1,400 литра.

Двигателно оборудване на Hyundai i30

Hyundai i30 се предлага в шест варианта на двигателя. На разположение при бензиновите двигатели е задвижване 1,4 литра с 80 kW (109 конски сили), агрегат с 1,6 литра обем и 93 kW (126 конски сили), както и голям бензинов двигател с 2,0 литра обем и 105 kW (143 конски сили). При дизелите Hyundai i30 стартира с пилотна версия с 1,6-литров двигател и 66 kW (90 конски сили). В същия обем клас има и „златна среда“ в спектъра на мощността, при който агрегатът мобилизира 85 kW (115 конски сили). Топ дизелът 2 литра мобилизира до 103 kW (140 конски сили) и предоставя на Hyundai i30 върхова скорост от 205 км/ч. Най-малкият дизел се задоволява с 172 км/ч.

От 2009 г. може да бъде открит Hyundai i30 със Старт/Стоп автоматика (Start/Stop)

През 2009 г. Hyundai i30 е представен със Старт/Стоп автоматика, която първоначално е само в комбинация с 1,4 литра, както и с 1,6 литра бензинови двигатели. Най-малкият бензинов двигател консумира средно 5,7 литра, което отговаря на CO2 емисии от 135 г/км. За сравнение: същият модел без Старт/Стоп автоматика консумира средно 6,1 литра (145 г/км CO2). Най-икономичният Hyundai i30 с 1,6 литра с двигател с акумулираща горивна система с високо налягане изразходва съчетано до 4,5 литра дизел (119 г/км CO2).