Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
hyundai-banner-l-01.jpg

Hyundai Coupe

Hyundai Coupe Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Hyundai Coupe, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Hyundai Coupe е европейското наименование на Hyundai Tiburon – компактен спортен автомобил купе, произвеждан от корейската фирма между 1996 г. и 2008 г. Името Tiburon идва от испанската дума за акула – "tiburón", като моделът е представен така в Северна Америка, Австралия, Нова Зеландия, РЮА и Австрия. Coupe е на повечето европейски пазари и Индонезия. Има две поколения – RD (до 2001 г.) и GK (до 2008 г.), като и двете минават през няколко фейслифта.

Първото поколение излиза в края на 1996 г., и се предлага с два двигателя – 1.6-литров (111 конски сили) или 1.8-литров (130 конски сили), като вторият е използван в Elantra. По-късно е добавен и 2.0-литров редови четирицилиндров Beta I DOHC (140 конски сили). Това с какъв двигател е автомобилът може да се познае и по ауспуха – тези с 1.6-литров агрегат винаги са с един ауспух отдясно, при това без значение от пазара. И те са идеален избор при употребяваните автомобили за неопитни шофьори. Заради ниското тегло (1,150 килограма) при най-мощния двигател ускорението от 0 до 100 км/ч се постига за 8.3 секунди. Трансмисията е четиристепенна автоматична или петстепенна ръчна. Стилът на автомобила е връщане към 60-те и 70-те и популярният контур на оригиналната бутилка от Кока-Кола. Porsche помага за окачването, като според списание Auto Motor und Sport резултатът е „най-добрата комбинация от комфорт/контрол и спортно усещане в този клас“. В различните нива на оборудване има ABS, въздушни възглавници, кожени седалки или шибидах, при това във всевъзможни комбинации.

Hyundai прави и два специални модела за Великобритания – F2 (1998 г.) и F2 Evolution (1999 г.), като от тях са произведени около 2,600 бройки с леки механични модификации и повече промени по дизайна.

RD2 излиза през 1999 г. и е ъпдейт на оригиналната платформа. Предницата и задницата са променени, а освен това интериорът е освежен. Предните фарове на този модел са в отделни джобове за къси и дълги, с което те приличат на третото поколение Honda Integra и шестото Toyota Celica. Двигателят е същият 2.0-литров от преди фейслифта, като тук леко са изчистени вариациите по оборудването – например няма модел с текстилни седалки и шибидах без светлини за мъгла и спойлер.

Стилно, но по-бавно от очакваното

Второто поколение GK излиза през 2002 г. като то е с променен стил (лек намек за Ferrari 456), по-големи размери и V6 двигател. Багажникът е неочаквано обемен, а задните седалки – удобни дори за пораснали възрастни. Основният модел се задвижва от нов 2.0-литров четирицилиндров двигател (138 конски сили), но 1.6-литровият продължава да е наличен. Новият 2.7-литров V6 Delta (172 конски сили) се използва в Sonata и Santa Fe. Стандартната предавка е петстепенна ръчна, но се предлага и четиристепенна автоматична, а опция за V6 двигателя е и шестстепенна ръчна. Усещането обаче е, че въпреки спортния си вид, Hyundai Coupe не е достатъчно бърз.

През 2005 г. Hyundai е готов за фейслифт, като предлага GS, GT и SE модели. Четирицилиндровият двигател е само за GS (както и 16-инчовите гуми), докато другите два са оборудвани с 2.7-литровия двигател, като SE се предлага ексклузивно с шестстепенна ръчна трансмисия. Дисковите спирачки и страничните предни въздушни възглавници вече са стандартни, а през 2006 г. това се случва и с ABS. Моделите след 2005 г. се познават по това, че вече нямат задна чистачка.

През 2007 г. е последният фейслифт – предните фарове стават по-тънки и по-агресивни, задните светлини са уголемени. Интериорът е освежен с алуминиеви елементи. Ясно е, че това не е най-търсеното купе при употребяваните автомобили, което означава ниска цена, но пък няма сериозни оплаквания от надеждността. Единствено грижи създават съединителите на V6 моделите, така че те трябва да се проверят внимателно.