Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
default-banner-l-01.jpg

BMW M3

BMW M3 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила BMW M3, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

M3 e подобрената версия на тройката на BMW, като моделите са няколко разновидности – купе, седан и кабриолет. Ъпгрейдите, в сравнение със стандартните тройки, включват по-мощни и бързо реагиращи двигатели, подобрен контрол и баланс, по-стабилна спирачна система, повишена аеродинамичност, по-леки компоненти и интериорни и екстериорни акценти. „М3 е най-добрият автомобил и винаги ще бъде. Няма смисъл да се мисли по друг начин“, казва Джереми Кларксън в Топ Гиър. Първият М3 е базиран на Е30 – модел от 1986-а. Е30 М3 печели титлата в WTCC през 1987-а, като 2.3-литровият S14 двигател разполага с мощност от 300 конски сили, а появилият се през 1990-а 2.5-литров я повишава до 380 конски сили. Нормалните модели, естествено, не са толкова мощни, но пък имат доста други подобрения в сравнение с чистите модели от 3-сериите. Следващото поколение – Е36 М3 – дебютира през 1992-а и е първата тройка, задвижвана от редови шестцилиндров двигател S50 с мощност 240 конски сили. Първоначално моделът е само купе, като седанът и кабриолетът се появяват на бял свят през 1994-а. През есента на 95-а (февруари 96-а за кабриолета) машините претърпяват фейслифт – нов двигател (3.2-литров S50B32 с 301 конски сили), нови джанти и шестстепенна скоростна кутия. Това шаси е считано за едно от най-стабилните през 90-те, а заради отличния си контрол и баланс използваните автомобили от този вид продължават да са изключително популярни (макар че задните спирачки създават проблеми). Доказателство? През 2012-а Е36 М3 участва в зимното рали Alcan 5000 (от Сиатъл до Полярния кръг и обратно), като през цялото време няма никакъв проблем със запалването или със засядане в снега. В това поколение има и шест специални модела и (поне) един ръчно направен BMW E36 M3 compact – в чест на 50-ия юбилей на немското списание Auto Motor und Sport през 1996-а.

Need for Speed

Третото поколение – E46 M3 – идва с новото хилядолетие. При това с двигател S54 – 3.2-литров с мощност от 338 конски сили. Този път има само купе и кабриолет, без седан, като всички коли стандартно се предлагат с Getrag трансмисия, но има и опцията за SMG – секвенциална ръчна скоростна кутия. BMW произвежда четири модела Е46 М3 – Model M3, M3 CSL, M3 GTR V8 и M3 ZCP. М3 GTR е задвижван от P60B40 V8 двигател с 493 конски сили мощност. Два от тези автомобила на Schnitzer Motorsport печелят 24-те часа на Нюрбургринг през 2004-а и 2005-а, но това, което прави моделът широко разпознаваем, е, че е колата на главния герой в Need for Speed: Most Wanted и NFS: Carbon. BMW M3 CSL е в по-широк тираж от М3 GTR V8, но бройките пак са доста ограничени – само 1400, при това само в два цвята – сребристосив металик и сапфирено черен металик. Ударението е върху намаляването на тежестта – със 110 килограма по-малко от обикновеното M3. Подобренията тук са основа на M3 ZCP, но с тази разлика, че M3 ZCP използва двигателя и трансмисията на обикновения E46 M3. При употребяваните автомобили от това поколение почти няма проблеми, но все пак задължително за проверка е задното окачване. Четвъртото поколение BMW M3 бе обявено през 2007-а и също дойде с нов двигател – S65 V8. Агрегатът е с мощност от 414 конски сили, със стандартна шестстепенна ръчна трансмисия. От април 2008-а има и опция за седемстепенна автоматична трансмисия, малко по-бърза от ръчната. E92 M3 купе наследи карбонения покрив от E46 CSL, а през 2011-а получи фейслифт – LED задни светлини и леки промени по интериора. Седанът E90 М3 споделя предницата на Е92, но е по-тежък с 10 килограма и не разполага с карбонения покрив. Неговото производство спря през 2011-а. Що се отнася до кабриолета Е93, той използва сгъваем покрив, който добавя 200 килограма към теглото на автомобила, а кожената тапицерия отразява слънчевите лъчи и не позволява нагорещяване на седалките. Състезателният E92 M3 GT2 пък е на корицата на Need for Speed: Shift. Логично – в 38 състезания автомобилът има седем победи и печели две титли при конструкторите. Сериозни проблеми при употребяваните автомобили от това поколение просто няма, а и в iDrive лесно може да се провери какъв е бил предишният живот на автомобила. F80 M3 излезе през 2014-а година и е само седан – BMW раздели купето и кабриолета в М4 серии. Автомобилът е по-мощен от предшественика си и ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.1 секунди, като максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.