Търсене на употребявани автомобили BMW M6 в AutoScout24

BMW M6

BMW M6 – агресия, мощ и удоволствие

BMW M6 е подобрена версия на 6-тата серия на немските машини, дизайн на спортната дивизия на BMW. М6 се произвежда между 1983 и 1989, 2005 и 2010 и след 2012 година. И винаги е впечатлявал с агресивен, но привлекателен дизайн, комбиниран с необикновена мощ и удоволствие от шофирането. През 1983-а BMW взима шестцилиндровия 3.5-литров двигател М88/3 (модифицирана версия на М88/1 от BMW М1) и го слага в Е24 шасито на шестата серия, създавайки купето с две врати М635CSi (М6 за по-кратко в САЩ). Акулоподобният, елегантен нос на автомобила веднага привлича вниманието, а похвали печелят още луксозния му стил и представянето на пътя. С максимална скорост от 255 км/ч това е второто най-бързо BMW след М1 (е, разбира се, заради електронното ограничение от 250 км/ч на по-късните модели). Тази скорост обаче е премината през 1987-а с М6 в Мексико – по време на La Carrera Classic Race, където машината вдига 283 км/ч. М6 може да бъде различено от другите Е24 модели с по-големия преден въздуховод, задния спойлер, странични огледала в цвета на каросерията и по-големите предни спирачки. В Северна Америка автомобилите са с катализатор, а тези в Европа – без, което ги прави по-мощни с около 20 конски сили. Съответно ускорението от 0 до 100 км/ч е за различно време – 6.8 секунди за американската и 6.0 секунди за европейската версия. На Стария континент обаче през 1988 и 1989-а са продадени 538 модела M6 с катализатор – през тези години автомобилът е еднакъв за целия свят. Производството приключва през 1989-а година, като общо са продадени 5,859 машини, 1,767 от които – отвъд океана. Употребяваните автомобили от това поколение са истинска рядкост и цената им е неприятно висока.

Кабриолет мечта

Новото BMW M6 дебютира през 2005-а, като е базирано на Е63/Е64 шестици, представени през 2004-а. То споделя 5.0-литровия V10 S85 двигател и SMG III скоростната кутия с Е60 М5 и има мощност от 500 конски сили. Според баварската фирма ускорението от 0 до 100 км/ч се постига за 4.4 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. М6 има същия бутон за мощност като М5. При запалване двигателят дава мощност до 395 конски сили, но при натискане на бутона на волана се отключват всичките 500 коня под капака. Теглото е само 1,710 килограма благодарение на подсиления с въглеродни нишки пластмасов покривен панел, на термопластичните панели в предницата, на алуминиевите врати и на предния капак. Използвани по този начин – далеч от центъра на тежестта, олекотените материали подобряват и контрола върху автомобила, защото намаляват инерционния момент. M6 се предлага като купе и кабриолет и се различава от 630i, 645Ci и 650i по различните брони, аеродинамичните огледала, по-заоблените калници и прагове, допълнителния заден праг и липсата на светлини за мъгла. В средата на 2010-а производството е спряно, като общо са продадени 9,087 купета и 5,056 кабриолета .От тях 323 купета и 378 кабриолета са с шестстепенна ръчна трансмисия. Покривът на кабриолета е от текстил и може да се отваря и затваря и в движение, стига скоростта да е до 40 км/ч. Шестте въздушни възглавници, ABS, ESP и другите асистиращи системи са стандартни, а изработката, както може да се очаква, е на изключително високо ниво. При употребяваните автомобили трябва да се проверява за течове на масло и какво е състоянието на спирачната система, но проблемите по правило са рядко срещани. Това е мнението и на експертите от Dekra, според които М6 се представя по-добре от средното ниво за класа.

Брутална мощ

Детайлите за новата генерация М6 са обявени през февруари 2012-а, а автомобилът е показан в Женева на следващия месец. Моделът е базиран на BMW F12/F13 и споделя 7-степеннта си M-DCT скоростна кутия, S63 V8 двигателя и повечето си други технологии с BMW M5 (F10). Купето има покрив от карбонови нишки и други леки материали, които намалят тежестта с 20 килограма спрямо М5, но пък е по-тежко със 140 килограма от предишния М6. Кабриолетът пък е само с 50 килограма над предшественика си. Официалните цифри за ускорението от 0 до 100 км/ч са 4.2 секунди, а скоростта е електронно ограничена на 250 км/ч (305 с допълнителния М-пакет). През 2016-а се появи и ъпгрейднат Competition вариант с мощност от 600 конски сили, който ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.9 секунди. Трудно е да се предположи, че под приятния стил се крие толкова мощ, но е факт. Но и това означава, че не е за прости междуградски пътища, където теглото от 1,900 килограма наистина се усеща.