Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.

Основен ремонт на двигател и какво трябва да знаете за него

Основният ремонт на двигателя не е евтина манипулация. Понякога обаче е неизбежна. Статията ще Ви даде обща представа за това какво представлява той, кога е наистина наложително да се извърши и какво да очаквате от автомобила след приключване на ремонта.

Ако искате да избегнете основен ремонт на двигателя, нужно е да полагате цялостна отлична грижа за своя автомобил. Но ако все пак се стигне дотам, добре е да знаете:

  • Защо въпреки всичко понякога се налага ремонт на двигателя;
    
    • Как можете да го избегнете;
      
      • Как да разберете, че двигателят Ви се нуждае от основен ремонт;
        
        • Какво се случва с двигателя, когато го оставите в сервиза;
          
          • Доколко е надежден ремонтираният двигател.
            

Научете повече по тези въпроси, за да сте сигурни, че Вашият автомобил е винаги в изправност и осигурява нужната безопасност както за Вас, така и за всички участници в движението на пътя.

Защо се налага основен ремонт на двигател

По време на работа всеки двигател се амортизира. Неговите части се износват с различна скорост, която зависи от работата на самите детайли, от качеството им, както и от начина, по който се експлоатира автомобилът

Естествена амортизация на двигателя

По време на работа по някои части на двигателя се появяват механични повреди – износване, изтъняване, изкривяване, спукване и други. Това е нормално следствие от триенето и високата температура.

Работа с увредени елементи

За да се избегне извършването на основен ремонт, двигателят трябва да бъде внимателно и правилно поддържан. Освен задължителната смяна на масло и свещи, важно е и своевременно да ремонтирате повредените части. Ако двигателят работи с неизправен детайл, това води до увреждане и на останалите елементи. Това в крайна сметка води до основен ремонт.

Прегряване на двигателя

Освен от триенето, компонентите на двигателя могат да се повредят и от прегряване. Това може да се получи, ако по някаква причина двигателят работи без масло или има проблем с водната помпа, която се грижи за неговото охлаждане.

Как да избегнете ремонта на двигател

Смяна на маслото

Сменяйте редовно маслото. Това се прави на всеки изминати 5 000 км. Използвайте винаги подходящо масло с най-доброто качество, което можете да си позволите.

Смяна на свещи

Запалителните свещи също задължително се сменят след определен пробег. Често производителите твърдят, че те са годни за около 160 000 км. Все пак е препоръчително да ги подменяте на 100 000 км

Поддръжка на водната помпа

Някои устройства за зареждане на акумулатор се предлагат с допълнителни функции, като ускоряване на процеса или зареждане на две акумулаторни батерии едновременно. Преценете внимателно дали е нужно да заплащате допълнително за подобни екстри. И имайте предвид, че колкото по-бавно се зареди акумулаторът, толкова по-дълго ще работи. Функцията за ускоряване не е подходяща за честа употреба.

Смяна на износени части

При най-малкото съмнение за проблем правете диагностика на двигателя и сменяйте веднага увредените части.

Признаци, че двигателят Ви има нужда от основен ремонт

Има няколко признака, които ще Ви подскажат, че вероятно е време да направите голям ремонт на двигателя

Силен чукащ звук

„Тропането” по време на движение вероятно се дължи на износване на лагерите.

Метални частици в маслото

Когато сменяте старото масло, проверете дали в него няма метални частици. Наличието им означава, че в двигателя има лошо смазване и частите му се износват твърде бързо. Случва се, когато има изтичане или изгаряне на масло.

Твърде много дим

Ако от ауспуха на автомобила излиза твърде много пушек, това е знак за проблеми. Синият дим показва, че горите масло, тоест че няма добро смазване в двигателя. Черният означава, че горите твърде много бензин, което повишава температурата при работа на двигателя. Белият дим може да е признак, че изгаряте охлаждаща течност, което също може да доведе до прегряване

Какво представлява манипулацията основен ремонт на двигател

Основният ремонт на двигателя е трудоемка и прецизна дейност, за която е добре да потърсите доверен и сигурен специалист. Процедурата включва:

  • Диагностика на двигател,
  • Демонтаж,
  • Разглобяване,
  • Почистване,
  • Подробен преглед на частите,
  • Прецизно замерване на хлабините и луфтовете,
  • Смяна или поправка на захабените елементи (колянов вал, бутала, ризи, цилиндрова глава, уплътнения, сегменти, лагери и други),
  • Прецизно сглобяване и монтиране на двигателя.

Дали ремонтираният двигател ще работи добре?

Да, след качествен и прецизен основен ремонт двигателят на автомобила би трябвало да работи безпроблемно още дълго време. Все пак не забравяйте да се грижите навреме за автомобила си, да подменяте своевременно консумативите и да правите периодична диагностика на двигателя. Изправният автомобил означава не само приятно пътуване, а и безопасност за Вас и за всички участници в движението на пътя около Вас.

Всички статии

All car battery change

Акумулатори за автомобили – проверка и смяна

Savetnik · ремонт мпс
freie-werkstatt

Амортисьори – видове, ремонт и смяна

Savetnik · ремонт мпс
Airco van de auto

Вентилатор за кола – защо е толкова важен

Savetnik · ремонт мпс
Покажи по-малко