Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
SEAT Arosa

SEAT Arosa – перфектният градски компакт

Малкият SEAT Arosa се появява на хоризонта през 1997 година и за сравнително кратката си история успява да се превърне в един от най-обичаните субкомпакти в света. Наследникът на Marbella е почти идентичен с немския си събрат Volkswagen Lupo и също като него разполага с изобилие от качества, въпреки скромните си размери.

Малкият испанец с немски корени

SEAT Arosa се предлага единствено във вариант хечбек с 3 врати и 4 места. Дизайнерите от VAG са направили поредното добро попадение с облика на малкия испанец, придавайки му този характерен вид, към който женската аудитория няма как да остане безразлична. Противно на очакванията, изобилие от простор при предните места не липсва, но то е за сметка на липсата на адекватен размер в задния дял, затрудняващ настаняването на двама души дори под средния ръст. Същото важи и за багажника, чийто максимален обем достига 800 литра при прибиране на седалките, но в стандартния си вариант е едва 130 литра – нищожен дори за компактния клас. Оборудването също не предлага кой знае какви глезотии, но кой ли би очаквал повече. Стандартни екстри като ел. пакет, антиблокираща система и климатик все пак присъстват в арсенала на минито, а те са напълно достатъчни за средностатистическия потребител. От качеството на каросерията има какво още да се желае, предвид наличието на корозия в много от екземплярите до 2000-та. За щастие обаче, след фейслифта от същата година от SEAT са се погрижили за този проблем, като галванизират изцяло купето, давайки 12-годишна гаранция за защита срещу ръжда. Впечатляващо, нали? Цялостният дизайн също се променя. Представен е новият, модерен външен вид на Arosa, а интериорът е напълно ревизиран – на мястото на леко недодяланите компоненти са монтирани съвременни и елегантни такива, както и почти луксозно арматурно табло, значително улесняващо достъпа до всички контролери и системи. Салонът също е подменен с по-добър и ергономичен, позволяващ удобно пътуване дори на дълги разстояния. Разбира се, возията не може да се сравни с тази на бизнес класа, но е съвсем прилична за габаритите на испанския компакт. SEAT Arosa се предлага с избор от шест двигателя: 3 бензинови – 1.0 (50 к. с.), 1.4 (60 к. с.) и 1.4 16V (100 к. с.), и 3 дизелови – 1.2 TDI 3L (61 к. с.), 1.4 TDI (75 к. с.) и 1.7 SDI (70 к. с.), всеки от които предостатъчен за лекото купе на возилото. Най-темпераментен от всички е 16-клапановият петрол, който достига 100 км/ч за по-малко от 10 секунди и позволява динамично поведение, както и истинска наслада от шофирането. Моторът, който обаче заслужава най-много внимание, е 1,2-литровият TDI, който при нормално каране постига неповторима икономия на гориво – едва 3 литра на 100 км. Характеризира се с шумна и неспокойна работа, но ефективността му оправдава всички недостатъци.

Мъдрият избор при субкомпактите на вторичния пазар

Моделът е спрян от производство в края на 2004 година, но повече от десетилетие след това се радва на успех, какъвто не е имал дори като нов. И как иначе? SEAT Arosa е здрав, пъргав и съвременен автомобил, на повече от добра цена и с изненадващо евтина поддръжка. Перфектен за градски условия, а защо не и за нещо повече…