Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
daewoo-l.jpg

Daewoo

Докато през 70-те години японската автомобилна индустрия поема експанзивен курс и започва да продава продуктите си глобално, в съседна Южна Корея започва развитие, което, макар и със закъснение, последва примера на Япония. Едва в началото на 90-те години в Европа започват да се внасят евтините автомобили на производители като Hyundai, Kia и Daewoo в малкия и компактен клас. Като най-стар автомобилен производител в Южна Корея основаното през 1937 г. предприятие Daewoo си сътрудничи с щатския производител General Motors (GM) при своята експанзия. През 1995 г. е представен един от първите европейски модели след много малкия Daewoo Tico – базираният на Opel Kadett Daewoo Nexia в качеството си на компактен автомобил. 3 години след това южнокорейците постигат пробив на европейските пазари с разработения от самите тях малък автомобил Matiz. Но вследствие на консолидирането на южнокорейската автомобилна индустрия в края на 90-те години Daewoo губи своята самостоятелност и през 2002 г. GM придобива по-голямата част от предприятието. От 2005 г. нататък марката Daewoo вече не съществува извън Южна Корея, а произведените там автомобили се разпространяват по света под традиционната за GM марка Chevrolet.

В компактния клас Daewoo е застъпен от 1991 г. на европейските пазари

С най-малкия автомобил Daewoo Tico, който в същността си е преработен Suzuki Alto, южнокорейците успяват да отбележат пазарен успех след 1991 г. най-вече в източноевропейските страни. Наследникът му – Daewoo Matiz – се появява през 1998 г. с нов италиански дизайн и се превръща в символ на Daewoo и в Западна Европа. Второто поколение Daewoo Matiz слиза от конвейерната лента през 2001 г., след което през пролетта на 2010 г. с въвеждането на ново поколение серията получава новото име Chevrolet Spark. След 2004 г. Daewoo е застъпен в компактния клас първоначално с хечбека Daewoo Kalos, който поради настъпилите промени с GM предприятието през 2005 г. се преименува на Chevrolet Kalos. Една година след това вече присъства на европейския пазар като Chevrolet Aveo и във варианта седан.

През 1994 г. Daewoo се осмелява да навлезе и в компактния клас

Daewoo Nexia, произлязъл от Opel Kadett в сътрудничество с GM, през 1994 г. е първият модел, с който южнокорейците се осмеляват да навлязат в компактния клас на европейския пазар. През 1997 г. Nexia е заменен от Daewoo Lanos, който от своя страна е спрян през 2004 г. за сметка на Daewoo Lacetti. След промяната на името на марката Daewoo Lacetti се превръща в Chevrolet Lacetti, който се продава като хечбек и комби под собствено име – Chevrolet Nubira, а от 2009 г. – Chevrolet Cruze. Продуктовата гама се разширява със стоящия над Nubira компактен ван Daewoo Rezzo, който започва да се произвежда през 2000 г. и се предлага в следващите 8 години.

Моделите на Daewoo от средния клас

Daewoo Espero, също възникнал от сътрудничеството с GM и надграждащ в техническо отношение Opel Ascona, през 1995 г. е първият луксозен автомобил, който южнокорейците предлагат в средния клас на европейския пазар. Моделът се завръща на пазара с изцяло нов облик през 1997 г. с името Daewoo Leganza преди да бъде сменен от значително по-дългия Daewoo Evanda през 2002 г. През 2006 г. GM представя произведения в Южна Корея от Daewoo модел-наследник Chevrolet Epica.