Търсене на употребявани автомобили Chevrolet в AutoScout24

}
Chevrolet

Chevrolet се превръща в европейска марка след придобиването му от Daewoo

Chevrolet от 1911 г., наред с моделите буик и олдсмобилите, е третата историческа марка на основания през 1908 г. в САЩ автомобилен концерн Дженерал Моторс (GM). Поради тази причина Chevrolet се числи и към най-старите автомобилни предприемачи в света и към производителите с най-много продажби в рамките на концерна Дженерал Моторс (GM). Благодарение на своята силна позиция (най-вече на северноамериканския пазар) в световната ранглиста по продажби от десетилетия Chevrolet заема позиции в „Топ 10“. С легендарния спортен автомобил Корвет (Corvette) – междувременно вече това е отделна марка – през 70-те години навлиза също така и на европейския пазар. След придобиването на по-голямата част от пазарния дял през 2005 г. от южнокорейския производител Daewoo американският производител се представя с независимото си наименование като марка Chevrolet с цялостна програма от модели от малки автомобили до джипове, както и със собствени заводи в Европа. Една особеност на производителя Chevrolet: той предлага всички модели превозни средства също така и с опцията задвижване с втечнен газ и по този начин се превръща в пионер в екологично настроената и икономична технология с втечнен нефтен газ.

В Европа Chevrolet залага последователно на икономичното задвижване

Докато Chevrolet традиционно е представен в САЩ на пазара с леки превозни средства с голям капацитет на двигателите, както и с големи пикапи, производителят от Детройт се възползва от съвместната работа с южнокорейския предприемач, като налага марката Chevrolet в Европа със свое собствено излъчване спрямо европейския вкус. Базирайки се на техниката на Daewoo, Chevrolet предлага в областта на най-малките и малките коли моделите Matiz и Aveo. Chevrolet Matiz EcoLogic с 796 ccm обем 119 гр/км CO2 вредни емисии принадлежи към автомобилите с най-ограничена данъчна тежест в Германия. Aveo е първият Chevrolet собствено европейско производство на полския завод на Chevrolet. В областта на компактните автомобили Chevrolet представя модела Lacetti, а в средния клас – Chevrolet Epica. В сегмента на вановете и джиповете Chevrolet представя производствените серии HHR и Captiva, както в САЩ, така и на други места по света. Всеки десети европейски клиент поръчва своя Chevrolet с монтираното още в завода задвижване с втечнен газ, с което CO2 вредни емисии падат при Chevrolet Matiz на 111 гр/км.

Повторното възраждане на легендарния Chevrolet Camaro

Върховият модел на Chevrolet е спортното купе Camaro, което производителят предлага от 2009 г. на европейския пазар като повторяема серия на конструирания между 1969 г. и 2002 г. Chevrolet Camaro. Най-мощният вариант на произведения в Канада нов Chevrolet Camaro с 6,2 литра V8 двигател предлага 315 kW (422 конски сили) и по този начин се свързва с времената на превърналия се в класика на т.н. американски „пони карс“ Camaro, както и със спортните първообрази на марката Chevrolet от началото на 20 век.

Автомобилният състезател Луи Шевроле основава традиционната марка

Швейцарският автомобилен състезател Луи Шевроле (1878-1941) основава през 1911 г. заедно с Уилям С. Дюран от Дженерал Моторс компанията Chevrolet Motor Car. Първият Chevrolet една година по-късно напуска заводските халета в Детройт. Това е шестцилиндров туристически автомобил, който се предлага на пазара до 1914 г. като производствена серия Classic Six и достига максимално скорост от 105 км/ч. Докато страстният автомобилен състезател Луи Шевроле иска тежестта на производството да продължи да пада върху бързите, удобни за пътуване автомобили от горния ценови сегмент, то неговият партньор Дюрант вижда бъдещето на Chevrolet в изгодните, но произвеждани в голямо количество модели, както техният конкурент Ford представя първия си T-модел. Луи Шевроле напуска общото предприятие, но очевидно неговите спортни амбиции не са забравени. Защото определено със спортния автомобил Корвет (Corvette) през 1953 г. Chevrolet достига до най-яркия си имидж и успех в продажбите в своята дълга история.