Търсене на употребявани автомобили Citroen в AutoScout24

Citroen

Citroën: Употребявани автомобили с френски чар и екстравагантност

Който търси практичен и същевременно естетичен автомобил, го намира в лицето на Citroën. Цените при големите модели и изисканото оборудване държат относително средни стойности. Външният вид на автомобилите често е „пухкав“ и това въздейства по-приятелски, отколкото конкурентните автомобили. Към това се добавя и известна неотстъпчивост в новия път, който компанията следва. Така било при легендарния модел 2CV, познат още като „Патицата“, не е по-различно и от днешния C4 Cactus, с чиято каросерия дизайнерите показват, че не споделят конвенционалния подход. Легендарна е също и хидропневматиката на Citroën. Купувачите на употребявани коли изпитват удоволствие до небето с по-старите автомобили, притежаващи този вид хидропневматична система. Френският автомобилопроизводител не без основание вече повече от 100 години е символ на изключителен комфорт при пътуване, съчетавайки динамика и сигурност при шофирането на приемливи цени.

Топ моделите на Citroën са много обичани в ролята си на употребявани автомобили

Висок комфорт, привлекателен дизайн, полезна технология – от основаването си Citroën произвежда коли, които са различни. Зад обикновените наименования на актуалните модели от C1 до C8 стоят великолепни автомобили , които очароват наравно както мозъка, така и сърцето на човек. Независимо дали става въпрос за компактен автомобил или комфортна лимузина от висок клас, моделите на Citroën убеждават със собствен характер. Линиите на колите са едновременно аеродинамични и елегантни, обзавеждането предлага комфорт, а технологията е винаги най-добрата за времето си. Не е чудно, че моделите на Citroën на пазара на употребявани автомобили се възползват от добрия имидж на новите модели коли. Особено когато се полагат грижи за автомобила, той може да има дълъг живот, а разходите за поддръжка са приемливи. Ще ви представим няколко актуални топ модела.

Citroën C1 mit offenem VerdeckCitroën C1 von vorn

Citroën C1 : Най-малкият Citroën, който се движи предимно във вътрешността на европейските градове. Първото поколение е излязло на пазара през 2005-а, а от 2014-а следващият по ред модел се произвежда в чешкия град Колин. Външният вид на Citroën C1 е по-впечатляващ от този на подобните му Peugeot 107 или Toyota Aygo. Като една градска кола C1 на Citroën, независимо дали нова или употребявана, убеждава не само визуално. Вътрешното пространство е достатъчно голямо за четирима души, воланът е добре регулиран, шасито е удобно настроено. Стандартният двигател с 68 к.с. се придвижва бодро по градските пътища. При дълги пътувания мощните агрегати доставят удоволствие.

Citroën C3 von obenCitroën C3 von innen

Citroën C3 : Citroën C3 замества през 2002-а Citroën Saxo. Визуалната разлика е ясна: извивките определят дизайна и преобладават още по-силно при второто поколение автомобили, произвеждани от 2009-а насам. Към удобствата се причисляват многото пространство за главите на пътниците, малката каросерия, която улеснява паркирането, и багажник с капацитет 1,300 л. Всичко това са причини защо този модел Citroën, дори и употребяван, се купува с удоволствие. Легендарно е изпълнението на C3 Pluriel, който с няколко прости стъпки може да бъде превърнат от лимузина в кабрио или пикап.

Citroën C5 von vornCitroën von der Seite

Citroën C5 : C5 e седан от среден клас на Citroën. За първи път е бил произведен през 2001-а. От 2008-а на пазара е второ поколение от модела. За разлика от много други модели на френския автомобилопроизводител, Citroën C5 притежава чар, който се дължи на незабравимата и безкрайна елегантност. C5 е в наличност като седан и комби. Дори и най-обикновените модели на марката притежават висококачествено оборудване. Луксозната ексклузивна серия е елегантна и притежава масажни седалки. Citroën обира точките при употребяваните коли по отношение на устойчивостта на ръжда, спирачките работят също така надеждно дълги години.

Citroën Berlingo von vornCitroën Berlingo von der Seite

Citroën Berlingo : Когато излиза на пазара през 1996-а Citroën Berlingo, подобно на идентичното Peugeot, е един от първите автомобили, удачен за ползване в свободното време. Най-вече семействата оценяват отличното пространство и плъзгащата се врата, която този модел Citroën предлага. Berlingo представлява интерес за купувачите, за които цената не е без значение. Немного високата цена е по-малка от тази на конкурентите компании от Волфсбург или Рюселсхайм. Източник на опростеното оборудване на Berlingo са сегметите от товарните автомобили. Въпреки заоблените форми на второто поколение, налично от 2008-а, Berlingo няма много общо с острата естетика на линиите на един микробус.

Историята на Citroën: от полегатите зъбни колела до неволен любимец в един гангстерски свят

Това била безпрецедентна маркетингова идея. От 1925-а в продължение на единадесет години надписът CITROËN светил всяка неделя от Айфеловата кула над нощен Париж. За светещата реклама трябвало да бъдат монтирани около 250,000 цветни лампи. Буквата „N“ била най-голямата и била висока около 35 м. Артисти и акробати от цирка монтирали инсталацията. В подножието на Айфеловата кула била вградена станция за електрозахранване. Съоръжението било видимо от 30 км разстояние. Осветлението било ориентировъчна точка за Чарлз Линдгерг при прекосяването му на Атлантическия океан. През 1933-а Citroën допълнили рекламата с висок 15 м светещ часовник, а година по-късно бил добавен и термометър висок 160 м. През 1935-а историята с осветяването на Айфеловата кула приключила.

Около 30 години по-рано започнала историята на компанията. През първите години в Citroën не се занимавали с производството на автомобили, ами изработвали зъбни колела. Те се характеризирали с конкретен профил, а именно – с двойни винтови зъбци. И до ден днешен логото на компанията напомня за този произход. С избухването на Първата световна война основателят на компанията Андре Ситроен окончателно сменил линията на производство. Ново начало в автомобилостроенето. Ситроен имал иновативен подход. Първият модел Type-A не само че бил първият автомобил в Европа, който бил пуснат за серийно производство, а и притежавал електрически стартер, както и резервна гума – нещо необичайно в сравнение с тогавашните превозни средства.

Traction Avant vor GeschäftCitroën Avant Traction von oben

До избухването на Втората световна война моделите на Citroën били толкова успешни, че автомобилопроизводителят можел да осигури на своите работници многобройни социални придобивки. Така Citroën била първата компания на европейския континент дала 13-та работна заплата, осигурила дневен център, както и въвела здравна осигуровка за своите служители. Но световната икономическа криза, страстта към хазарта на Андре Ситроен, както и високите разходи за иновативния автомобил на 30-те години – Traction Avant, довели до фалита на компанията през 1934-а. Братът Мишелин бил най-големият кредитор на фирмата и извел Traction Avant на пазара. С този автомобил компанията отново постигнала по-ранния си успех. Aвтомобилът с предно задвижване и стоманен корпус притежавал изключително добро поведение на пътя, с което дошла и съмнителната слава сред престъпните кръгове като средство за бягство. Оттам дошло и наименованието „Гангстерската лимузина“.

Незабравими Citroën икони: класически стари коли в следвоенните времена

След Втората световна война продължило производството на автомобили от по-ранни времена. Oт края на 40-те години Citroën трябвало да докаже отново иновативния си подход. Модели като 2CV, който заради формата си бързо придобил прякора „Патицата“, или DS, което е препратка към френската дума за богиня, бързо станала култова кола, с която и до ден днешен Citroën участва на пазара на употребявани коли. 2CV се произвеждал между 1949-а и 1990-а и се радвал на голям интерес от страна на студентите заради опростената си техника и ниската цена. И не на последно място – защото „Патицата“ се считала за символ на съпротивата срещу капитализма и удобния живот.

Citroën DS in der Coupé-AusführungCharles de Gaulle in Citroën DS

Веднага след представянето си през 1955-а Citroën DS станал за автомобилните фенове олицетворение на френска елегантност и модерна техника. „ Богинята“ бързо започнала да пише история. Освен специфичното окачване и полуавтоматична скоростна кутия, притежавала и авангарден дизайн. Бащи на най-красивия Citroën-Coupés били конструкторът Андре Льофевр, дизайнерът Фламинио Бертони и техникът Пол Магис. DS бил произвеждан около 20 години преди да бъде заместен от Citroën CX. И досега „ Богинята“ се счита за стилова и автомобилна икона от дома на Citroën. На пазара за употребявани автомобили поддържаните коли достигат внушителни цени. Участвала е в безброй много филми. Шарл дьо Гол я направил своя ценна придобивка. Но с края на DS бил обявен и най-сериозният разрез в ранната история на компанията Citroën.

Настоящето: сливане с Peugeot, разделяне с DS автомобилите

Citroën Jumpy als Transporter und KleinbusCitroën Jumpy von der Seite

През 1975-а вечният конкурент Peugeot поема управлението на Citroën и така те създават заедно холдинга PSA Peugeot Citroën. Трябвало да се изгради мощен концерн, който може да бъде конкурентен на световния пазар по отношение на качеството и цената. Това довело до факта, че и досега многобройни модели Citroën и Peugeot се изграждат върху общи платформи и делят многобройни компоненти. А когато става въпрос за дизайн, оборудване и технологии, всяка марка върви по свой път. Разнообразието от модели автомобили остава голямо. До елегантните седани се предлагат и просторни комбита, проветриви кабрио модели и здрави ванове. След няколко възхода и падения на компанията между 1990-а и 2015-а Citroën отново се налага като голям европейски производител на автомобили. Възраждането на DS моделите през 2005-а се развива в една нова история на успеха. От 2014-а се предлагат луксозни модели от серията на ексклузивната марка под наименованието DS Automobiles.

Модел Клас Период на производство Бележки
Citroën C1 Малък автомобил от 2014 г. (2. поколение) Първото поколение се е произвеждало между 2005-а и 2013-а еднакво с Peugeot 107 и Toyota Aygo.
Citroën C3 Малък автомобил от 2009 г. (2. поколение) Първото поколение се е произвеждало между 2002-а и 2009-а. Предлага се само като хеч бек с пет врати. През 2013-а е направено подобрение на екстериора.
Citroën C3 Picasso Миниван от 2009 г. Базиран на C3 платформа. Притежава панорамно стъкло. В началото на 2013-а моделът е бил преработен.
Citroën C4 Компактен клас от 2010 г. (2. поколение) Първото поколение се е произвеждало между 2004-а и 2010-а. Особеност: центърът на кормилното управление е фиксиран, само джантите се движат. В началото на 2015-а е направено външно подобрение на модела
C4 Aircross Джип от 2012 г. Еднакво с Mitsubishi ASX и Peugeot 4008.
Citroën C4 Cactus Мини джип от 2014 г. Базиран на C3 платформа. Поразителна особеност са компресора и въздушните възглавници в предната, задната и страничната част.
Citroën C4 Picasso / Grand Picasso Ван от 2013 г. (2. поколение) Първото поколение се е произвеждало между 2006-а и 2013-а. Особеност представлява панорамното предно стъкло. Picasso има 5 места, Grand Picasso – 7 места.
Citroën C5 Среден клас от 2008 г. (2. поколение) Първото поколение се е произвеждало между 2001-а и 2008-а. Лимузината се предлага като модел с четири врати, а комбито като модел с пет врати. През 2010-а и 2012-а се извършват малки подобрения. От 2014-а се предлага и версията C5 CrossTourer.
Citroën Berlingo Multispace Комби с висок таван от 2008 г. (2. поколение) Първото поколение се е произвеждало между 1996-а и 2009-а и било въобще едно от първите комбита с висок таван. Второто поколение претърпява подобрение на екстериора през 2012-а и 2015-а.
Citroën C-Zero Малък автомобил от 2009 г. Еднакво с Mitsubishi i-MiEV и Peugeot iOn. През 2013-а търпи малко подобрение.

Спортна сила: Citroën се представя успешно на Световния рали шампионат

Citroën CX 2400 GTiCitroën CX bei der Rallye Senegal

През първите си години Citroën пишел автомобилна история с експедиции в Африка и Азия и показал, че автомобилите са също така функционални и при екстремни условия. По-късно последвали участия в различни ралита на африканския континент. От 2000-та насам производителят на автомобили се ангажира сериозно в моторния спорт – отново с цел да демонстрира мощността на колите – този път на състезателната писта. На Световния рали шампионат Citroën присъства със собствен отбор. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team има за свой партньор френска петролна компания, а основен спонсор е арабското емирство Абу Даби. Благодарение на 94-те победи в Световния рали шампионат и 8-те титли за конструктори, в края на 2014-а Citroën станал успешно автомобилопроизводителят, пишещ историята на Световния рали шампионат. През 2014-а и 2015-а Citroën се представили успешно на Световния шампионат за автомобили. Шофьорът на Citroën Хосе Мария Лопез успял да спечели титлата и в двете поредни години. За 2017-а е планирано завръщане в състезанието с нов автомобил.