Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
citroen-c3-l-01.jpg

Citroen C3

Citroen C3 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Citroen C3, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Citroën C3 е супермини, произвеждано от френската фирма от 2002-а година насам. C3 наследи Citroën Saxo и в момента е във второто си поколение, макар че през 2017-а на пазара трябва да излезе третото. Най-големият плюс на C3 са фините настройки и комфортът, които са на отлично ниво, но пък това е за сметка на удоволствието от шофиране и контрола. Супермини за възрастни хора, което ще рече леко скучновато. Но пък понякога скуката е добре дошла. Първото поколение бе представено през 2001-а, а от началото на следващата година вече бе и по пазарите. Двигателите са 1.1-, 1.4- и 1.6-литрови бензинови, както и 1.4- и 1.6-литрови дизелови. Всички модели са с петстепенна ръчна трансмисия, освен това със старт/стоп система, както и със SensoDrive скоростна кутия и петстепенна полуавтоматична трансмисия. Заради политиката на PSA Group шасито на C3 е еднакво с това на Peugeot 1007 и Peugeot 207, а много от компонентите съвпадат с тези на Peugeot 206. В края на 2005-а дойде време за малък редизайн – бронята стана по-забелязваща се, решетката – по-широка, а задните стопове бяха променени. Таблото получи по-модерен и луксозен вид, а панелът с инструментите бе модифициран, така че шофьорът да вижда по-лесно информацията, от която се нуждае. Предните и задните панели по вратите също бяха сериозно подобрени, а Citroën добави и нов дизелов двигател – 1.6-литров 16-клапанов HDi.

Кабриолетът C3 Pluriel

Citroën пусна C3 Pluriel през 2003-а, като го представя като кабриолет с пет различни вариации на употреба. Той може да бъде: хечбек с мек покрив с многослойна изолация; пълноправен ландолет с навит покрив до позиция, желана от собственика, с минимален заслон над стъклото срещу насрещния вятър; кабриолет с фиксиран профил, като покривът се прибира в багажника; кабриолет без странични носачи за покрива; пикап, когато задните седалки се свалят надолу. Проблемът с Pluriel е, че конструкцията на покрива не е надеждна и дава доста дефекти. Съответно на вторичния пазар трябва да се провери и за течове по покрива. Двигателите са 1.4- или 1.6-литрови бензинови и 1.4-литров дизел. Citroën не може да се похвали с кой знае колко добра надеждност и издръжливост за C3. Според Dekra честотата на дефектите е над средната за класа, при това проблемите са навсякъде. Задължително при употребяваните автомобили трябва да се проверят шарнирите и евентуално наличие на течове по двигателя.

Братовчедът на DS3

Второто поколение C3 бе представено през 2009-а и е братовчед на спортния и луксозен DS3 с пет врати за всекидневна употреба (предните фарове, капакът, таблото и някои други компоненти дори са споделени). По-широкият панорамен преден прозорец е наличен при всички версии без основната VT. Атрактивен стил, впечатляващи нива на комфорт, практичност и ниска цена правят C3 заслужаващ внимание конкурент на Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Škoda Fabia и Nissan Micra. Всъщност голямата разлика между тях и C3 е, че моделът на Citroën не се опитва да е машина за виещи се междуградски пътища – той е направен за градско шофиране и за магистрала. Интериорът, типично по френски, е стилен, като най-сериозно внимание заслужава таблото. То е лишено от дигитални финтифлюшки за сметка на ясни, аналогови инструменти, които радват окото. Няма разточителство, но това допринася за нишовото позициониране на C3 – това не е автомобил за бурна младост. Между недостатъците обаче трябва да се отчете фактът, че пространството отзад е доста скромно. Двигателите са три бензинови PureTech (всичките трицилиндрови) и два дизелови (1.6-литрови BlueHDi), повечето идващи от предишното поколение. Има обаче и нови малолитражни бензинови двигатели, разработени в партньорство с BMW. Всички модели имат вграден графичен индикатор за ефикасност на предавката, който показва на каква скорост трябва да бъдеш и кога да я смениш за минимален разход на гориво. По отношение на сигурността C3 получи четири звезди от пет възможни на краш тестовете на Euro NCAP, като основната причина за това е липсата на въздушни завеси и фактът, че само най-луксозният модел има контрол на стабилността. През 2013-а C3 мина фейслифт – подобрен интериор и екстериор, както и по-икономични двигатели. Различава се от по-старите модели с новата си решетка, втори цвят боя по предната броня, дневните LED светлини и новите задни стопове. Съответно тези модели са за предпочитане на пазара на употребявани автомобили. Задължително при покупка трябва да се проверят спирачната система и акумулатора.