Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
citroen-citroen-xsara-l-01.jpg

Citroen Xsara

Citroen Xsara Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Citroen Xsara, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Citroën Xsara e малък семеен автомобил, произвеждан от френската компания между 1997 г. и 2006 г. Xsara е близък роднина на Citroën ZX и Peugeot 306, с които споделя платформата и сериозна част от механичните компоненти. Xsara е хечбек с три/пет врати или комби с пет врати. Комбито носи маркетинговото име Break, а хечбекът с три врати – Coupé. Стилът има доста общи черти с по-голямата Xantia, но според критиките в специализираната преса е незабележим. Което в съчетание с недоброто качество на изработка и липса на динамика означава, че Xsara не може да измести Golf от върха в този клас.

Шасито изглежда съвсем конвенционално, но инженерите от PSA използват някои необичайни елементи, включително пасивно управление на задните колела, макар и в по-малка степен, отколкото в ZX. Това спомага доста за по-комфортно окачване, което заедно със сериозното пространство за пасажерите и багажа им са най-големите плюсове на Xsara. Специалните елементи по окачването обаче се износват доста бързо, което означава, че задължително трябва да се проверят при употребяваните автомобили.

Двигателите са 1.4-, 1.6-, 1.8- и 2.0-литрови бензинови, а дизеловите – 1.6-, 1.9- и 2.0-литрови с турбо компресор, като в някои страни се предлага и 1.5-литров TUD. Мощността на бензиновите агрегати е между 74 и 164 конски сили, а на дизеловите – между 57 и 89 конски сили. Съвсем нарочно те са сложени максимално назад – целта е да премести центърът на тежестта и да се подобри разпределението на тежестта.

Време за промени и кошмарна електроника

През 2000 г. Xsara мина през фейслифт, като шасито стана по-кораво, което доведе до подобрена сигурност и контрол. Освен това предницата е с различен дизайн, воланът и части от интериора също са променени. Сериозен проблем при тези автомобили обаче е окабеляването, което е твърде тънко, съответно жиците често се късат. Което води до неработещ прозорец на шофьора, неработещо централно заключване и неработещо вътрешно осветление. Тоест при употребяваните автомобили тези елементи трябва да минат обстойна проверка. Един от най-големите проблеми за Xsara е нередовното сервизно обслужване, защото то води след себе си скъпи ремонти. Тоест добре е на вторичния пазар да бъдат търсени автомобили с добре записана сервизна история. След фейслифта има и нови бензинови двигатели – 1.6i и 2.0i с 16 клапана, а 1.8-литровият е премахнат. Увеличена е и мощността – сега тя варира между 74 и 164 конски сили при бензиновите двигатели и между 57 и 106 конски сили при дизеловите. 1.6-литровите двигатели с автоматична трансмисия обаче често дават дефекти, така че е добре те да се избягват.

През 2002 г. също има промени – 2.0-литровият бензинов XU10J4RS е заменен от нов 2.0-литров EW10J4, чиято мощност обаче е с 30 конски сили по-малко. 1.9- и 2.0-литровите дизели също са пипнати – мощността им е леко увеличена, разходът на гориво – намален. Освен това музиката се контролира по различен начин от волана. Година по-късно също има промени – предната броня е нова. Но най-големият проблем на Xsara продължава да бъде скучното шофиране, което може и да не прави впечатление в градски условия, но убива ентусиазма още преди да минеш табелата за край на града.

Колосалният успех в WRC

Citroën Xsara WRC (базиран на хечбека Xsara, но с доста малко прилики под капака) е един от най-успешните автомобили в историята на Световния рали шампионат. Доминацията на Себастиан Льоб между 2003 г. и 2006 г. е несломима, като той печели 28 победи и три поредни титли при пилотите между 2004 г. и 2006 г., а Citroën – три титли при конструкторите (2003, 2004 и 2005 г.). Льоб е пилот номер едно на Citroën Total, но принос за отборния успех имат още Франсоа Дювал, Карлос Сайнц и Хесус Пурас.