Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
Chevrolet Camaro Front

Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Chevrolet Camaro, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

В продължение на почти 40 години произведената за първи път през 1966 г. спортна кола Chevrolet Camaro отчетливо доминира в класа на „мускулести коли“ (Muscle Car) в автомобилната история на САЩ. Конструираният като купе и кабриолет модел на дъщерната фирма на Дженерал Моторс успява да се задържи дори и тогава на пазара, когато след 70-те отдавна е отминал пиковият период на щедро моторозираните „мускулести коли“. След като производителят се настройва за производството на четвърто поколение Camaro през 2002 г., неочаквано през 2009 г. Chevrolet презентира нова серия, която би трябвало да се присъедини към старите лаври на спортната легенда.

Chevrolet Camaro се въвежда като купе и кабриолет

Първото поколение на Chevrolet Camaro от 1966 г. до 1970 г. е представено като купе и кабриолет в многообразни версии на двигателя като 6-цилиндров с V8-задвижване. Пилотният модел е сглобен от Chevrolet Camaro с 3,8 литра обем и разполага със 103 kW (140 конски сили). Наред с моделите със средна големина на обема от 4,1 до 5,7 литра, в програмата е и версия с върхова моторизация от 6,5 литра с до 313 kW (425 конски сили). Максималната скорост варира според моторизацията между 150 км/ч и 230 км/ч. Camaro бива оборудван с ръчна 4-ходова трансмисия и по избор 3-ходова автоматична трансмисия.

През 1970 г. „мускулестата кола“ получава елегантен дизайн

Произвежданото изключително само като купе от 1970 г. до 1981 г. второ поколение на Chevrolet Camaro се появява на пазара със сравнително елегантен дизайн на каросерията, което превръща Camaro в още по-разпознаваема „мускулеста кола“. По време на процеса на конструиране оптиката бива изменяна многократно чрез модификации на бронята и модулите на фаровете. Моделите получават типичния преден спойлер от 1978 г., а при новия пилотен модел Camaro си служи с двигател 4,1 литра със 114 kW (157 конски сили). Върховата версия от 1973 г. разполага само с 5,7 литра обем и 184 kW (250 конски сили).

Намаляване на работния обем на двигателя (downsizing) спрямо променените рамкови условия

Дълбоките отделения на фара и ъгловата предница отличават конструираното от 1982 г. до 1993 г. трето поколение на Chevrolet Camaro. Наред с купе версията, през този период на конструиране в програмата е наличен и отворен модел на Camaro. Докато други производители изваждат от програмата си „мускулестите коли“ заради намаляващите числа на продажбите с оглед на покачващите се цени на бензина, Chevrolet реагира на променящите се рамкови условия с напасването на палитрата двигатели на Camaro в посока на намаляване на разхода. Заедно с върховия модел Camaro Z 28 с 5,0-литров двигател също има и двигатели с определено икономичен разход – само с 2,5 литра обем. Новите 5-ходови трансмисии и автоматичното задвижване също допринасят за това най-заклетите Camaro-почитатели да останат верни на марката.

От „мускулеста кола“ към елегантното комфортно купе

Със заострени форми и същевременно с извивки на пазара идва четвъртото поколение на Chevrolet Camaro от 1993 г. до 2002 г., преработено вече от „мускулеста кола“ в елегантно купе с дължина 4,90 метра. Предлага се също и кабриолет, въведен през 1994 г., както и класическо купе. Навлизането в света на Camaro започва с модел с 3,4 литра 118 kW (160 конски сили); топ моделът Camaro Z 28, от друга страна, разполага с двигател 5,7 литра с ограничена до 202 kW (275 конски сили) мощност. С фейслифта през 1998 г. Z 28 получава нов олекотен алуминиев двигател с 212 kW (288 конски сили).

През 2009 г. се появява повторно разработеното поколение на Camaro

След преустройството на производството след 2002 г. инженерите на Chevrolet нахвърлят изцяло нова разработка на култовия модел Camaro, която влиза в серийното производство през 2009 г. Chevrolet Camaro е представен първоначално като купе, а на по късен етап като кабриолет и спрямо дизайна си е ориентиран към моделите на Camaro от началния период. Със серийно вградения контрол на тягата, електронна стабилизираща система (ESP) и цялостно оборудване с въздушни възглавници новото поколение, от гледна точка на безопасността, е изцяло осъвременено. Моделът разполага с V6 двигател с 3,5 литра обем и 224 kW (304 конски сили), както и V8 агрегат с променливо изместване, 6,1 литра обем и до 313 kW (426 конски сили). Предлага се със задвижване с 6-ходова ръчна трансмисия, както и с 6-ходова автоматична трансмисия.