Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
chevrolet-impala-l-01.jpg

Chevrolet Impala

Chevrolet Impala Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Chevrolet Impala, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

На северноамериканските пазари Chevrolet Impala принадлежи от края на 50-те години към престижните модели на концерна General Motors (GM), който иска да представи своята марка Chevrolet като алтернатива на луксозната марка Cadillac. За разлика от моделите на Cadillac, Chevrolet Impala трябва да се наложи като спортен модел , така че първоначално се произвеждат купетата и кабриолетите на серията. От 1959 г. Chevrolet Impala съществува и като лимузина, по-късно към това се добавят други варианти на шасито като комбита и купета с четири врати. Запазена марка на Chevrolet Impala дълго време са силните V8 агрегати за най-мощните модели, които започват да се продават през 60-те години като Chevrolet Impala Super Sport (SS). Необичайно за един американски модел: през 70-те години производителят вгражда в Chevrolet Impala и един дизелов мотор. От 90-те години GM намалява програмата с модели и превръща Chevrolet Impala в серия, изградена изцяло от лимузини. В Европа най-вече Chevrolet Impala от ранните години се счита за класически представител на американските коли. Особено кабриолетите и купетата са търсени като олдсмобили.

Chevrolet Impala от 50-те и 60-те години е класическа кола

При колекционерските експонати на серията Chevrolet Impala на първо място са купетата и кабриолетите, които са произведени в периода 1957 – 1965 година в САЩ. Характерни особености на Chevrolet Impala от тази епоха са впечатляващо създадените задкрилки с техните издължени навън остри ръбове, както и тройните задни светлини. Традиционно GM използва за Chevrolet Impala от 50-те и 60-те години V8 мотори, които са конструирани с различни работни обеми от 4,6 до 7,0 литра. Върхов модел в началото на 60-те години става Chevrolet Impala SS , който днес е смятан за една от най-редките класики на серията Chevrolet Impala. Във върховото оборудване V8 агрегатът осигурява на разположение на Chevrolet Impala мощност от 317 кВт (425 к. с.). Доста редки са комби изпълненията, които се продават като Chevrolet Impala Station Wagon.

Chevrolet Impala от 1965 до 1985 година

Периодът от средата на 60-те до началото на 70-те години е най-успешната ера за Chevrolet Impala. През тези години спортната версия Chevrolet Impala SS се налага като Muscle Car. Иначе GM предлага лимузините, купетата и кабриолетите с разнообразни двигатели като базов модел с шестцилиндров мотор , а в най-високото ниво на оборудване – с един 7,4-литров V8 агрегат. Петролните кризи през 70-те години водят до това, че производителят намалява предлаганите двигатели и базовата версия на Chevrolet Impala идва с относително по-ниска мощност от под 160 к. с. През 1977 г. GM опитва експеримента да предложи един Chevrolet Impala с дизелов мотор. Кабриолетът отпада от програмата през 1976 година.

Chevrolet Impala от последните години

Със смяната на поколенията през 1994 година конструкторът предлага в своята традиционна серия Chevrolet Impala единствено класически лимузини. Придържащи се към тази политика остават и по-късните модели на Chevrolet Impala, които от 2014 г. се произвеждат в десетото си поколение визуално модернизирани и оборудвани с по-малки мотори.