Употребявани автомобили Peugeot 807 за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

В сътрудничество с Fiat Peugeot създава лимузината с голям товарен обем Peugeot 807

Относно причините автоконцернът Peugeot-Citroën да прекрати сътрудничеството си с малкия френски дизайнер Matra Automobile в началото на 80-те години само може да се спекулира. Навярно стратегиите на концерна не позволяват на инженерите от Matra да експериментират с пластмасови каросерии при създаването на лимузини с голям товарен обем, каквото е тяхното желание по онова време за постигане на икономически успех. Това обаче е грешка, която струва на Peugeot десет години разработки. Затова, когато Matra с новия си партньор Renault изваждат на пазара през 1984 г. Renault Espace като първи европейски семеен микробус, конкурентът Peugeot няма какво да предложи. Едва след като стана ясно, че Renault Espace е в състояние да запълни пазарната ниша, Peugeot предприема действия и с Fiat започват проекта Eurovan, чрез който трябва да бъде конструирана обща лимузина с голям товарен обем за марките Peugeot, Citroën, Fiat и Lancia. През 1994 г. Eurovan най-накрая е представен на пазара. Той се произвежда във Франция и се доставя в почти идентични версии като Fiat Ulysse, Lancia Zeta и Citroën Evasion на дилърите. При производителя Peugeot лимузината с голям товарен обем първо излиза в дилърската мрежа с наименованието Peugeot 806. Произвежданата от 2002 г. втора генерация Eurovan е представена като Peugeot 807.

Променливи места за сядане за до 8 пътника в Peugeot 807

Със стръмното си предно панорамно стъкло и късата си клиновидна предница лимузината с голям товарен обем Peugeot на пръв поглед изглежда като леко модифицирано издание на Renault Espace от края на 80-те години. Разработчиците обаче може да са сметнали, че оригиналният дизайн е от далеч по-маловажно значение за целевата група от предлаганото пространство. А в това отношение Peugeot 806 вече има да предложи нещо повече от Renault Espace — цели 20 см повече дължина. Това пространство е използвано за разполагането на до осем седалки в дългата 4,46 м каросерия – една седалка повече от конкурентния модел. Разработеният по-късно Peugeot 807 надгражда пространственото предимство и получава модернизирана каросерия с вече 4,72 м дължина и обновен интериор с централно разположено арматурно табло. Като своя предшественик Peugeot 807 е оборудвано с две плъзгащи се странични врати, които трябва да улесняват достъпа до пътническото отделение с от пет до осем индивидуални седалки.

Двигателите на Peugeot 807

Peugeot 807 започва през 2002 г. с два бензинови модела, които имат мощност до 103 kW (140 к. с.) при 2,0-литровата версия и 116 kW (158 к. с.) при 2,2-литровата. Добавеният през 2003 г. V6 топ модел с 3,0 литра работен обем осигурява на Peugeot 807 мощност от 150 kW (204 к. с.). Дизеловият вариант на Peugeot 807 първоначално е 2,0-литров с 80 kW (109 к. с.), а през 2007 г. е заменен от един нов базисен модел с 88 kW (120 к. с.). В категорията 2,2 литра работен обем Peugeot 807 предлага в програмата си до 2006 г. двигател с мощност 94 kW (128 к. с.). Като нов върхов модел от 2008 г. се предлага битурбо двигател със 125 kW (170 к. с.). Всички дизелови двигатели са оборудвани с филтър за твърди частици от самото начало на производство, а от 2006 г. изпълняват изискванията на стандарта Euro 4.