Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
renault-l.jpg

Renault

От малък до голям, от Twingo до Espace, френският производител на автомобили Renault принадлежи към водещите световни марки. Моделите имат грижата да създават фурор, а някои серии като R4 от десетилетия принадлежат към автомобилните класики. Renault е спечелил своето място в сърцето на феновете на моторните спортове: Найджъл Менсъл, Ален Прост, Деймон Хил, Жак Вилньов, Фердинадо Алонсо и Себастиан Фетел достигат до своите световни титли в моторните спортове с френския производител на автомобили. Иновация и хай-тех, благонадеждност и добро съотношение между цена и мощност, са знакови за превозните средства на Renault. Автомобилите втора ръка са здрави и с дълъг живот и непроменливата качествена характеристика представлява голям плюс при сравнението с другите производители.

Тези модели на Renault са втора ръка и са много обичани

Благонадеждно превозно средство – кой шофьор не търси това? Дали сутрин към работа, следобед от яслата към дома, или през уикенда на път за вилата, нищо не може да ни разтревожи заради сигурността, че собствената ни кола функционира безупречно. Според изследванията на ADAC, TÜV, AvD и Dekra автомобилните средства на Renault се представят редовно на ниво – при сравнението на автомобилни марки, например Scénic, Mégane и Clio, достигат до челните места. Тогава не е учудващо, че и коли втора/ трета ръка са много търсени , защото при тях почти не се откриват технически дефекти. Представяме ви трите най-обичани модела на Renault, които, даже и втора ръка, са също толкова благонадеждни като новите превозни средства.

Renault Scénic : компактният ван на Renault може да се купи от 1996-а. В момента се конструира трето поколение, което за пръв път слиза от конвейерната линия през 2009-а. През 2012-а и 2013-а се осъществяват две малки промени в стайлинга, при които се правят няколко напасвания – например монтирането на серийни светодиодни дневни светлини и решетка, оформена по нов начин. Renault Scénic е първият компактен миниван и в началото се базира на Mégane. Дизайнът на каросерията и вътрешното пространство са изработени изцяло спрямо практическите потребности. Достъпните бензинови и дизелови двигатели вдигат между 82 и 150 конски сили и, дори и употребявани, двигателите на Renault се отличават с ниския си разход. Семействата ценят варианта Grand Scénic със 7 места и с по-дълга колесна база.

Renault Megane изглед отпред Renault Megane изглед отстрани

Renault Mégane : компактният автомобил се среща и с наименованието „френският Голф“. От първо си представяне през 1995-а непрекъснато се състезава рамо до рамо с конкуренцията от Волфсбург. В началото на века Renault дори успява за кратък период от време да измести Golf на VW, продавайки повече модели на Mégane. От 2015-а може да се купи четвъртото поколение, което пленява с уверен и спортен дизайн. Моторизациите на Renault Mégane се движат от 1,4-литров еко бензинов двигател с 69 конски сили до рали версията с 2 литра вместимост и около 250 конски сили. По-старите модели на Mégane печелят както повечето превозни средства на Renault и като употребявани автомобили с тяхната благонадеждност и здравина.

Renault изглед отвън Renault Clio изглед отвътре

Renault Clio : античната муза на историята и епичната поезия е кръстница на този автомобил. Малката кола създава история още с нейното първо представяне през 1990-а, а през 2012-а от конвейрната линия слиза четвъртото поколение. В началото Renault Clio се счита за изцяло дамска кола, но междувременно по малкия бегач се запалват и много мъже. Спортните изработки не на последно място допринасят за това, защото с тях Renault редовно допълва своите серийни производства. Кой фен на състезателните спортове може да устои на Clio GT с двигател 200 конски сили, чиято турбо технология е вдъхновена от Формула 1? Не е учудващо, че с автомобила се провеждат състезания в рамките на Eurocup Clio (европейска купа).

Историята на Renault: От луксозните превозни средства и модерните ежедневни автомобили

Семли и модерни: Ромбът украсява от десетилетия превозните средства на Renault, без значение дали са употребявани автомобили или нови такива. За пръв път символът е използван през 20-те години, като тогава е бил запазена марка за луксозните автомобили на превозните средства на Renault. Ясните и строги очертания на линиите обединяват духа на тогавашното време. През 60-те години черният ромб върху жълта основа става характерен отличителен знак на всички модели Renault. През 1972-а чрез промяната на очертанията на линиите възниква 3D-ефектът, а върховете отпадат. През 2011-а следва новото оформление с малки изменения: ромбът стои в центъра на дизайна отпред и действа още по-силно и пластично. Renault използва оптическия трик като символ, за да се представи като новаторска и сетивна автомобилна марка със силна история.

Renault Twingo изглед отстрани Renault Twingo с отворена врата

Едно паметно пътуване води до основаването на Renault

Историята за часа на раждане на френския автомобилен производител Renault е с почти библейски измерения. Според фирмената история в Париж Луис Рено е карал в Коледната нощ на 1898-а собственоръчно направен автомобил от дърво. По пътя са го спирали въодушевени минувачи. След като най-накрая се е прибрал вкъщи, в джоба си е имал дванадесет поръчки за други екземпляри на колата му. В отговор на това, през февруари 1899-а заедно със своите братя Фернандо и Марсел основава напълно официално Société Renault Frères , която започва с производството на първия Renault автомобил, наречен тип А. Renault моделите бързо си създават име във Франция. Renault преживява Бел епок с луксозните превозни средства , но също така и техническите иновации като кардановия вал допринасят, заедно с неговото лицензиране за други автомобилни производители, за непрестанния търговски успех.

През 20-те и 30-те години Renault индустриализира производството на автомобили

След Първата световна война Renault се ориентира в нова посока – настрана от ръчния труд, напред към индустриализацията при конструирането на автомобилите. Фирмата разширява производствената си палитра – наред с автомобилите се произвеждат двигатели за лодки, локомотиви и даже самолети. През 30-те години се учредява ново производствено звено на Сеген , остров на река Сена. Тук възниква най-модерното за своето време автомобилно предприятие, което е и до днес е базисното предприятие на Renault. За съвременниците дългата 1.500 метра течаща река е особено привлекателна, но е и най-голямото съоръжение извън САЩ, родината на масовото производство. До края на Втората световна война Renault произвежда предимно луксозни превозни средства, но също така и производството на камиони е много успешно в цяла Европа.

Икономическите успехи на следвоенното време водят до социални подобрения.

След освобождаването на Париж през 1944-а, смъртта на основателя на фирмата Луиз Рено през същата година и с частичното национализиране на фирмата , през 1946-а започва успешната следвоенна история на Renault. Първият модел е Renault 4CV, наречен от народа „хапчица с крема сирене“, чийто продажби чупят всички рекорди. През 50-те години Renault се разширява в цяла Европа и строи допълнителни производствени звена. Превозни средства като Renault 4, Renault 12 или Renault 16 се продават толкова добре по целия свят, че Renault засилва експортната си дейност. През 1955-а предприятието е ръководено от Пиер Дрейфус. С неговата фигура не се обясняват само революционните модели, които затвърждават глобалния успех на Renault, но също така и множеството социални подобрения , като трета и четвърта седмица отпуска, които се отразяват добре на персонала.

Renault се учи от кризата и остава силен в продажбите производител.

В началото на 80-те Renault се оказва, както и много други производители на автомобили, в криза: продажбите падат, концернът отчита загуби. Със строг качествен контрол и нови модели като Espace, първата широко пространствена лимузина, успешния Renault 19 и приемника на R5 – Clio, през 90-те години Renault успява да си възвърне предните позиции. Renault Laguna отново се налага от автомобилния производител в средната класа. От 1999-а Renault тясно си сътрудничи с Nissan, а по-късно Renault купува румънския автомобилен производител Dacia и поема по-голямата част от автомобилния отдел Samsung Motors на южнокорейския концерн Самсунг. През новото хилядолетие Renault принадлежи към производителите на превозни средства с големи печалби в световен мащаб и нови модели като Zoe предизвикват в еднаква степен възхищението на критиците и купувачите. Renault стои добре и на пазара за употребявани автомобили: ADAC редовно поставя най-добрите оценки в статистиката за злополуки.

С дизайнера Ван Дер Акер в Renault полъхва свеж вятър

Renault Captur изглед отзад Renault Captur изглед отпред

Новите модели носят почерка на главния дизайнер Лоран ван дер Акер. По-малки ръбове, но за сметка на това по-закръглени и приветливи форми, от 2010-а характеризират оптиката на превозните средства. В центъра стоят човекът и неговият живот. Дали спортна кола или джипка, семейно комби или малка кола – всички модели на Renault трябва да паснат на различните фази от живота и работата на човека. Renault и за в бъдеще ще предлага най-добре пасващия на личността автомобил, независимо дали е за радостта от първата кола или откривателските пътешествия по двойки, за пълния с глъч семеен хаос, или за спокойния пенсионерски живот. Голямата страст към конструирането на автомобили и неговото нататъшно развитие в посока електрическа мобилност символизира и актуална формена емблема „Страст за живот“. Дали нови или употребявани, превозните средства на Renault отговарят на модерната мобилност и свидетелстват за изрядна и изпипана до детайла обработка.

Елегантността пише история: моделите на Renault са запазили своята красота и като употребявани автомобили

През почти цялата 120-годишна история на Renault могат да се открият множество исторически модели. От пионерските модели на Бел епик, Тип А до Тип G, до първите индустриално произведени автомобили като Renault 40 CV или Renault NN, от превозните средства на следвоенното време за целеустремената средна класа до превозните средства на ежедневието за всеки един човек на 70-те години – всяка епоха идва със своята кола, което важи с пълно право за класическия модел от къщата на Renault. Употребяваните автомобили с година на производство до 1980-а не са толкова рядко срещани и могат да бъдат купени на умерена цена. А за особени редки модели колекционерите са готови въпреки всичко да сложат на масата по-голяма сума. Представяме ви три ретро модела Renault, които са запазили и до днес своята елегантност:

  • Renault Floride : че французите могат да конструират неостаряваща кола тип кадилак, Renault ни показва от края на 50-те години с модела Floride. Спортната кола притежава типичните качества: дълъг капак, панорамно стъкло и малки плавници. Екстравагантната комбинация от къса колесна база и дълга горна част пленява съзерцателите и до днес. Един умел и сполучлив рекламен трик прави прелом – не някой друг, а 25-годишната Бриджит Бардо оставя русите си коси да се развяват от вятъра в Renault Floride. Един единствен горчив хап – в САЩ името не успява да се наложи така, както се очаква от Renault (там автомобилът се е продавал с името Renault Caravelle).
  • Renault 4 : Renault 4 прави своя дебют през 1961-а, а последното превозно средство слиза от конвейера през 1992-а, като междувременно се продават повече от 8 милиона R4. За французите се разработва т.н. модел „Quatrelle“ – за студенти или като семейно превозно средство тип комби лимузина, R4 предлага голямо пространство, 5 врати и изключително удобство. R4 убеждава не само със своите практически качества, но и с ниската си цена. Също така от предимство е и ниският разход при мощност между 23 и 34 конски сили и механичната здравина на моделите Renault. На пазара за употребявани автомобили Renault 4 е все още търсен.
  • Renault 16 : в средата на 60-те години Renault 16 е автомобил, който налага тенденции. Каросерията завършва със задна врата тип седан, а към това се причислява и вдигащата се врата, благодарение на която багажът се помества в багажника. Особено любими на купувачите са падащите седалки – само след няколко движения се получава удобна легнала позиция. Не само архитектите и учителите – основните клиенти на R16, ценят „пътуващата всекидневна“. И за транспорта на по-големи предмети автомобилът е добре приспособен. Този модел се конструира до 1980-а, а в употребявано състояние може да бъде редовно открит.

С турбо на световно първенство: ангажиментът на Renault във Формула 1

Renault Laguna изглед отпред Renault Laguna изглед отзад

Единадесет световни титли за пилотите, дванадесет световни титли за конструкторите: равносметката от Формула 1 е значителна. От около 40 години фирма Renault пряко и косвено е активна в кралския клас на моторните спортове. След като автомобилният производител става все по-активен в моторните спортове във Франция, той иска да се изяви и на международно ниво. През 1977-а тимът на фирмата – Équipe Renault, дебютира във Формула 1 Circus. Каросерията, двигателят, пилотът, гумите, горивото – всичко това идва от Франция и е разработено там. След 1978-а Renault достига до добри резултати в квалификациите, но е нужна още една година до първата победа в състезанията. Дори и да не стигне до световна титла, Renault прави революция във Формула 1 чрез въвеждането на т.нар. турбо двигатели. Въпреки това другите производители успяват да наваксат това предимство. В средата на 80-те години след нестихващи неуспехи приключва със своя ангажимент в кралския клас.

Фирменият екип се връща през 2002-а, след като Renault поема състезателния отбор на Benetton – Rennstall. Под името Mild Seven, екипът на Renault F1 отново успява да се върне в играта, което се дължи не на последно място на Фернандо Алонсо. В началото испанецът започва като тестови пилот, през 2003-а се издига до основен пилот и през 2005-а и 2006-а с Renault кара към световната титла. През 2009-а манипулационни упреци водят до продажбата на по-голямата част от състезателния екип. В края на 2011-а Renault окончателно се отказва, но до 2015-а снабдява с мотори Lotus F1 Team. С това Renault продължава една традиция. От 1983-а година доставките на мотори са вторият опорен крак на автомобилните конструктори във Формула 1. Най-големият успех – между 2010-а и 2013-а Себастиян Фетел и неговият състезателен екип Red Bull донасят четири подред световни титли при пилоти и конструктори. Успехът като доставчик на мотори вече не е достатъчен за Renault.

От 2016-а автомобилните конструктори отново са представени с фирмен екип на Формула 1. Отново с иновативна техника, която би могла да се свърже с предишните успехи. Както преди това, при турбо задвижването трябва наново да се изпробват технологии, които след това да се влеят в серийното производство. Затова не само французи карат Renault: дали употребяван автомобил или ново превозно средство, във всяка кола се крие малко от Формула 1.

Следната таблица показва петте най-успешни пилоти на различните фирмени екипи на Renault във Формула 1:

Име Националност Години в Renault-F1-екип Брой на участия в Гран При Брой победи Най-добрата позиция за световна титла в F1 (година)
Фернандо Алонсо Испания 2003 – 2006, 2008 – 2009 105 17 1. = Световен шампион (2005, 2006)
Рене Арну Франция 1979 – 1982 58 4 6. (1980, 1982)
Джанкарло Физикела Италия 2005 – 2007 53 2 4. (2006)
Ярно Трули Италия 2002 – 2004 48 1 6. (2004)
Ален Прост Франция 1981 –1983 46 9 2. (1983)