Търсене на употребявани автомобили Renault Espace в AutoScout24

Renault Espace

Renault Espace – родоначалникът на европейския ван

Renault Espace е среден по размер луксозен кросоувър, който се произвежда от 2015 г. Преди обаче да бъде променен дизайнът и размерът на автомобила в първите си четири поколение Espace е миниван, като първите три генерации са сглобявани от Matra.

Началото на Espace е още през 70-те, когато дизайнът е разработен от Chrysler UK. Проектът обаче остава за Matra, откъдето се свързват с Renault и така първият Espace излиза на пазара през юли 1984 г. Автомобилът е с предно задвижване, с три варианта за двигател – два редови четирицилиндрови и един V6. Дизеловият е 2.1-литров TD с осем клапана, а бензиновите – 2.0-литров с осем клапана и 2.9-литров с 12 клапана.

През 1988 г. е време за фейслифт, като повечето от частите на Simca са сменени с такива на Renault, но шасито и механичните компоненти са почти непроменени. Най-очевидната разлика е във фаровете – оранжевите мигачи и отпред, и отзад са сменени с бели такива.

Второто поколение излиза през 1991 г. и външно се различава доста от предшественика си, защото приема дизайна на Renault. Вътрешно обаче няма толкова промени. Добавени са и още две опции при бензиновите двигатели – 2.2-литров редови четирицилиндров и 3.5-литров V10. Тази генерация според Джереми Кларксън, който тогава води Top Gear, е най-добрият MPV в онези години.

Повече лукс, повече класа

Третото поколение излезе през 1997 г., а една година по-късно се появи и моделът с удължена колесна база Grand Espace (той разполага с разточително пространство за багаж – над 3,000 литра максимална вместимост). Разликата в дължината и ширината е по 260 милиметра, а височината на Espace е само с 10 милиметра повече. И двата споделят доста от механичните си части с Laguna. Най-видимата промяна e футуристичният дизайн на интериора. Освен това са променени двигателите – основните бензинови са 2.0-литрови редови четирицилиндрови с осем и 16 клапана, а освен това има 3.0-литров V6 PRV, който по-късно е заменен от по-модерния 3.0-литров V6 PSA. Дизеловите са редови четирицилиндрови 1.9-литров и 2.2-литров dTi с турбокомпресор, а по-късно е добавен и 2.2-литров комън рейл. Сигурността също е на високо ниво – пет звезди на краш-тестовете на EuroNCAP. С това поколение Renault се насочва към по-платежоспособни клиенти, като тенденцията продължава и в следващото.

А то излеза на пазара през 2003 г., като вече е изцяло разработка на Renault. Този модел може да се рециклира на 90 процента и много от компонентите му са с намалено тегло, което намалява разхода на гориво. Стилът на екстериора отразява новите идеи във френската компания и е доста различен от предишните поколения. Фейслифт през 2006 г. води до още по-сериозно отличаване от оригинала, а освен това са добавени още два отлични комън рейл дизелови двигателя – 2.0- и 3.0-литрови. Те са оборудвани с филтър за твърди частици и той задължително трябва да бъде проверен при употребяваните автомобили. През 2010 г. е време за нови козметични промени – подобрено оборудване и LED светлини. Две години по-късно идва нов фейслифт, който отново променя предницата и добавя още един двигател – нов 2.0-литров дизел dCi (M9R). Това поколение получава изключително високи оценки и неслучайно е предпочитано на пазара на употребявани автомобили. Но за разлика от предишното, това учудващо има повече дефекти по ходовата част. А и електронните системи са стара слабост на Renault.

Време за кросоувър

Последната генерация Espace излезе през есента на 2014 г. и е тотално различна – автомобилът вече е среден по размер кросоувър. Платформата е Renault-Nissan Common Module Family, която се използва общо в 11 модела на двете компании. Двигателите са сведени само до три – 1.6-литровият бензинов Zen TCe 200 EDC7 и дизеловите Zen dCi 130 и туин турбото Zen dCi 160 EDC6.